Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Mijn dochter is vorige maand overgestapt naar een Mac Book pro en ik ben verleden week overgestapt naar een Imac. We hebben allebei spijt dat we het niet veel eerder gedaan hebben. Ik stond, toen ik twee jaar geleden een nieuwe sony vaio kocht, in twijfel (omdat ik toen al 25 jaar met dos en win werkte. Had ik toen geweten wat ik nu weet, was me heel wat ellende gespaard gebleven. Om met de creatieve suite te werken en een paar programma's samen open te laten staan of 4GB raw-foto's overzetten ... alles liep stroef en meermaals stopte verkenner alle werk en moest ik herbeginnen. De 4Gb overzetten naar een reservemap kostte me meer dan drie uur.
    We hadden ons een boek 'visuele leermethode voor mac OSX' aangeschaft en stap voor stap de werkwijzen gevolgd.

Comment

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door Christine-Bucket Bekijk bericht
      alles liep stroef en meermaals stopte verkenner alle werk en moest ik herbeginnen. De 4Gb overzetten naar een reservemap kostte me meer dan drie uur.

3uur? Dan had dit niks met windows te maken, maar had je gewoon een slecht systeem. Maar ach, zolang je maar een stok kunt vinden he.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ben ook reeds 1 jaar overgestapt, en zonder problemen, terwijl de vrouw om de vijf voeten klaagt over haar laptop met Windows, regelmatig upgrade leuk is dat niet
        Ik heb gezien dat je van Leuven bent, dus niet ver van Heverlee, je kan en mag gerust eens komen kijken Ik heb de IMac 27 " inch, altijd welkom
        Via PM kan men afspreken, vanaf 1 mei ben ik er niet twee maanden met verlof tot einde juni
        Mvg
        Vriendelijke groet
        Duroc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
          terwijl de vrouw om de vijf voeten klaagt over haar laptop met Windows, regelmatig upgrade leuk is dat niet
          En je Mac moet je niet updaten, zeker?
          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
            En je Mac moet je niet updaten, zeker?
            Inderdaad, dit gebeurd ook maar niet elke dag op jaar tijd 3 maal geweest meer niet.
            Bij windows regelmatig, ga eens kijken in de folder en als dan pas ga je zien hoeveel gaten ze hebben moeten stoppen.
            Om de week een nieuw tool om te zien of je een aangekochte versie beschikt
            Windows opereting system kost hoeveel ?? zowat 160 euro of meer volgens de versie
            OS X 29 euro origineel twee DVD

Maar Ja ieder zijn keuze, over kleur en smaak kan men moeilijk discuteren idem met dit

Vriendelijke groet

Duroc
            Vriendelijke groet
            Duroc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Dat van die controle hebben over het systeem vind ik nu net niet waar.
              Op een Win machine moet je veel computer aspecten kennen en alles zelf doen, dat noem ik niet controle hebben over het systeem, dat heet gemarteld worden erdoor.

(..)

Mijn dochters en vrouw die allemaal computer noobs zijn, moeten veel minder aan mij vragen. Ze kunnen het nu allemaal zelf. De hoofdreden is dat je mag denken en doen als een mens en niet als een geek. Mijn vrouw weet niet wat een folder is en beseft niet dat elk stukje muziek of foto op haar Mac een filenaam heeft. Het is niet dat ze er geen controle over heeft, ze wordt er gewoon niet door gegijzeld.

Maar als jij liever zelf folders aanmaakt en filenamen ingeeft dan kan dat ook.
              Wij zijn heel recent ook overgestapt op (i)Mac. Qua stabiliteit en schermkwaliteit is het een hele verbetering, maar het is nog even wennen aan de "Mac-manier van denken". We hebben 'm nu een week en ik zoek bv nog steeds naar het 'End'-knopje (wslk gewoon een key-combo die ik nog niet ken en die ik eens moet googlen). Maar waar ik momenteel nog het meest moeite heb is het verlies van de structuur van Windows verkenner. Ik HOU immers van die mapjes en bestandsnamen (en extensies) toekennen en mapjes-in-mapjes, en overal controle over houden en exact weten wat waar staat.. dat lijkt me veel minder evident op zo'n Mac dan op Windows... of miss is het gewoon dat ik wist hoe het te doen op Windows en (nog) niet op Mac. Ik besef dat dat mogelijk ook een van de redenen van de instabiliteit van Windows is, maar ik mis het toch.. Ik was dus verrast toen ik jouw quote las:

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht

Maar als jij liever zelf folders aanmaakt en filenamen ingeeft dan kan dat ook.
              Is dat zo? Ik zou het nl graag kunnen...
              equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

1. Wat bedoel je met "Endknopje"? Wat wil je be-eindigen?
                2. Folderstructuur hangt misschien gewoon van je View af. Zie mijn Weergave instelling. Tuurlijk kun je zoveel folders aanmaken als je wil. Bijvoorbeeld:

Mocht je bepaalde Mac-vragen hebben, stel ze gerust. Dit zijn redelijk elementaire zaken die je best snel onder de knie hebt, alvorens je je gaat ergeren.
                Bekijk dit misschien al eens:
                Lees hier hoe je je Mac-computer configureert en gebruikt. Vind alle onderwerpen, informatiebronnen en contactmogelijkheden die je nodig hebt voor je Mac.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Les, 'End' is op een Windowscomputer het knopje waarmee je tot op het einde van een document, webpagina,enz springt. Er is ook 'Home'. Het heeft niets te maken met iets beëindigen .

Op mijn Appleklavier komt 'End' overeen met het pijltje naar rechts en beneden, het eerste knopje rechts van 'delete' dus . 'Home' is het pijltje onder F14 en meteen rechts van fn - of toch wat overeenkomt met het homeknopje bij Windows. Page Up and Page Down zijn de pijltjes naar boven en onder daarnaast .

Hopelijk kan je eraan uit ?
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Bedankt voor de toelichting, Joris!
                    Deze (aangeduid met rood) dus?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
                      Inderdaad, dit gebeurd ook maar niet elke dag op jaar tijd 3 maal geweest meer niet.
                      Bij windows regelmatig, ga eens kijken in de folder en als dan pas ga je zien hoeveel gaten ze hebben moeten stoppen.
                      Om de week een nieuw tool om te zien of je een aangekochte versie beschikt
                      Windows opereting system kost hoeveel ?? zowat 160 euro of meer volgens de versie
                      OS X 29 euro origineel twee DVD
                      Als ik zie hoeveel updates mijn linux systemen krijgen, dan stel ik me toch vragen bij het weinige aantal updates op osx, niet in minst omdat het verwanten zijn.

Die 29 euro is wel voor de -*upgrade*- naar slow leopard als ik mij niet vergis. In essentie betaal je daar dus 29 euro voor een service pack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                        Als ik zie hoeveel updates mijn linux systemen krijgen, dan stel ik me toch vragen bij het weinige aantal updates op osx, niet in minst omdat het verwanten zijn.

Die 29 euro is wel voor de -*upgrade*- naar slow leopard als ik mij niet vergis. In essentie betaal je daar dus 29 euro voor een service pack.
                        Toch een beetje correcte informatie geven hé, service packs zijn bij Apple altijd gratis, Snow Leopard is een nieuwe versie (zoals Lion die er aan komt en waar je vast ook jaloers op bent ).
                        En wat de vergelijking van Linux en OSX betreft, van OSX bestaat maar één build, van Linux meer dan een dozijn, dat is dus met de klak naar gesmeten. De verwantschap is dan ook gelukkig totaal niet hecht.
                        Zo dat werd weer eens verbeterd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                          Toch een beetje correcte informatie geven hé, service packs zijn bij Apple altijd gratis, Snow Leopard is een nieuwe versie (zoals Lion die er aan komt en waar je vast ook jaloers op bent ).
                          En wat de vergelijking van Linux en OSX betreft, van OSX bestaat maar één build, van Linux meer dan een dozijn, dat is dus met de klak naar gesmeten. De verwantschap is dan ook gelukkig totaal niet hecht.
                          Zo dat werd weer eens verbeterd.
                          Ik had het over de functionaliteit die aan snow leopard werd toegevoegd tov zijn voorganger. Dat je daarvoor moet betalen is een beetje schandalig vind ik, al is het maar 29 euro. Nee ik ben niet jaloers. Voorlopig ben ik nog tevreden met OS X Tiger.

Mijn linux bakken draaien SSH. Als er daar verschillende remote exploits ontdekt worden, dan verwacht je gewoon een OS X update, of heeft Steve Jobs een SSH van een betere kwaliteit in zijn OS X gestoken misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Bedankt voor de toelichting, Joris!
                            Deze (aangeduid met rood) dus?
                            Dat klopt als een bus, Les .
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Upgrade koste 8.95 naar Snow (dit was ieder geval bij introductie) ;-)
                              Volledige versie is 29 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Dat klopt als een bus, Les .
                                Dan weet ik ook eindelijk hoe dat "pijltje schuin naar onder rechts" heet. Gewoon "End". De bovenste "Home". Ik ben weer een gelukkig iemand.

Comment

Working...
                                X