Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door Duroc Bekijk bericht
    Maar Ja ieder zijn keuze, over kleur en smaak kan men moeilijk discuteren idem met dit
    Over smaak en kleur kan je inderdaad niet discussieren, maar wel over het nut van het al dan niet bijwerken van je OS met de laatste bugs/security fixes. Het is niet omdat je overstapt naar een ander OS, dat je niet meer hoeft bij te werken. De frequentie mag dan hoger liggen bij Windows, maar dan moet je ook beseffen dat Windows een besturingssysteem is dat in veel meer configuraties draait, op veel meer hardware en op veel meer machines dan OS X. 90% van die updates zijn bvb. bijwerkingen van de ingebouwde anti-malware software, en dat komt de gebruiker alleen maar ten goede. Daar ga je ook geen last van hebben.

Over de regelmaat van de Adobe Reader en Adobe Flash updates wordt er ook niet geklaagd.

Dave
    pixelpusher

Comment

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Dan weet ik ook eindelijk hoe dat "pijltje schuin naar onder rechts" heet. Gewoon "End". De bovenste "Home". Ik ben weer een gelukkig iemand.
      ik denk niet dat het dat is wat ik bedoelde.. wat "end" doet is bijvoorbeeld in een Word-bestand naar het einde van een regel gaan. Of in Excel (in combinatie met Ctrl) naar het laatst ingevulde veldje gaan. Maar ik denk dat ik het intussen gevonden heb;

cmd + arrow (naar links of rechts)

Ik moet vooral nog wat experimenteren met die Finder. Misschien kan het wel allemaal wat ik doe, maar 't is allemaal nog een kwestie van proberen. Ik heb nog maar een dag of twee geleden m'n rechtermuisknop kunnen activeren het komt allemaal wel maar ik heb nog even nodig..
      equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Ja, ik vroeg het me ook al een tijdje af. Uit mijn Windowstijd wist ik nog dat het daar 'Home' en 'End' heette, maar voor Mac heb ik er nooit echt een benaming voor gevonden...

Cmd + de pijltjes (links of rechts) gebruik ik ook om in een (tekst)bestand naar het begin en het einde te springen.

(Je moest eens weten hoe lang het bij mij geduurd heeft vooraleer ik wist wat de 'Option'-knop was - bleek dat het om 'Alt' gaat .)
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik meen me te herinneren dat er vroeger Option vermeld stond op die toets, maar heb jammer genoeg geen oud toetsenbord (met ADB aansluiting) om dat even te checken. Op de cmd toets stond vroeger nog een  (en als Mac-trainer sprak ik van de Apple-toets, nooit van de commando-toets).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            Upgrade koste 8.95 naar Snow (dit was ieder geval bij introductie) ;-)
            Volledige versie is 29 euro
            Apple store - 29 euro

Op zich is die discussie upgrade/full academisch aangezien je geen apple kan kopen zonder OS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
              Ik had het over de functionaliteit die aan snow leopard werd toegevoegd tov zijn voorganger. Dat je daarvoor moet betalen is een beetje schandalig vind ik, al is het maar 29 euro. Nee ik ben niet jaloers. Voorlopig ben ik nog tevreden met OS X Tiger.

Mijn linux bakken draaien SSH. Als er daar verschillende remote exploits ontdekt worden, dan verwacht je gewoon een OS X update, of heeft Steve Jobs een SSH van een betere kwaliteit in zijn OS X gestoken misschien?
              Deze draad gaat over 'Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen' en daar ga ik me toe beperken, tenzij je meer onwaarheden wil pluggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Deze draad gaat over 'Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen' en daar ga ik me toe beperken, tenzij je meer onwaarheden wil pluggen.
                Ik heb die overstap ook gemaakt een jaar geleden . . . gedurende 3 maanden . . . daarna weer overstap naar Windows . . . 't is maar om aan te tonen dat er ook mensen zijn die er van terugkomen . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik heb die overstap ook gemaakt een jaar geleden . . . gedurende 3 maanden . . . daarna weer overstap naar Windows . . . 't is maar om aan te tonen dat er ook mensen zijn die er van terugkomen . . .
                  Ieder zijn recht, geen probleem mee, alleen met leugens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Ieder zijn recht, geen probleem mee, alleen met leugens.
                    Tof dat een link naar de Apple store een leugen is.

De andere 'leugen' dan.
                    Hier is een security advisory van de openssl site.

Hier is de openssl versie op mijn mac ...
                    OpenSSH_5.1p1, OpenSSL 0.9.7l 28 Sep 2006
                    Toegegeven, mijn laptop is oud, maar ik kan met dat ding dus enkel thuis werken achter een firewall en dan nog moet ik opletten. Het punt is dat apple veel te lang wacht met het dichten van belangrijke security lekken. Als je op mailinglijsten zit van beveiligingslekken en je ziet de updates pas maanden later binnen lopen, dan ben je niet goed bezig.
                    En dit heeft inderdaad te maken met gebruikservaring, waarbij Windows teveel beveiligingsupdates krijgt. OS X heeft daar dus zogezegd geen last van, maar ik heb toch liever regelmatig updates dan mijn kop in het zand te steken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SeaSquid Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk
                      Maar als jij liever zelf folders aanmaakt en filenamen ingeeft dan kan dat ook.

Is dat zo? Ik zou het nl graag kunnen...
                      Als je in de Finder zit, dan kan je toch gewoon rechts klikken met je muis en evengoed een nieuwe folder aanmaken.
                      In de meeste programma's kan je "Safe As" gebruiken (Bewaar als). In het dialoog venster dat je dan krijgt kan je ook een nieuwe map aanmaken.
                      Dat werkt toch net hetzelfde als in Explorer. Maar besef wel dat Explorer op de Finder is ge-inspireerd en niet andersom
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                      X