Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen ?

De titel zegt het al.

Enne: als je nu een Macbook of een iMac koopt, zit er dan ook zo'n soort "rondleiding" op, om met het nieuwe OS te leren werken ?

In Windows weet ik altijd graag wat, waar zit en hoeveel plaats het in beslag neemt en zo...
    Kan dit bij Apple ook ?
    Enfin, ik zou niet graag hebben dat ik op zekere dag voor het feit stond dat mijn HD voor 98% gevuld is en dat de computer niet meer vooruit of achteruit kan ?

Hier staat nog geen Mac, maar de dochter zeurt me de oren van het lijf. Echter ik kan haar niet veel helpen als we dit in ons (Windows)-huis halen....

Aan de andere kant: je moet alles eens geprobeerd hebben in je leven.
    Last edited by Alfa Centauri; 3 april 2011, 10:43.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Edit: Ik haalde 2 dingen door mekaar: Safari is de webbrowser.

Mijn vraag gaat eerder over het operating system van Apple.

Comment

Re: Wie maakte kort geleden de overstap Windows --> Safari en wat zijn je ervaringen

Ik heb beide systemen in gebruik. De enige meerwaarde van het Apple systeem voor mij is het zeer snel opstarten. Dus bitter weinig voor veel meer geld.
      Ik voel mij dus nog steeds meer thuis in het Windows OS, alhoewel ik dagelijks voor privé-doeleinden mijn MacBook gebruik en hoop hiermee het systeem meer en meer te leren waarderen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ondertussen al meer dan een jaar geleden overgestapt, en ja op Mac kan je ook zien wat veel plaats neemt, een echte rondleiding is er niet, omdat het eigenlijk allemaal zichzelf uitwijst. Maar er zijn bronnen genoeg voor gratis tools die je dit vertellen. Er loopt zelfs al een draadje hier ergens. Begin bij www.onemorething.nl en http://gathering.tweakers.net/ en je komt al een heel eind.
        Uw dochter heeft wel smaak en gelijk.

edit: directe link naar onmisbare software: http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1412229
        Last edited by Zappa; 3 april 2011, 17:18.

Comment

Als je het eens wil testen : je kan via virtualbox OS X virtueel gebruiken op een windows PC.
          Enig nadeel is dat je de resolutie van het scherm niet echt hoog krijgt (1024x768) omdat er geen guest additions voorhanden zijn voor OS X (enkel voor windows en linux).

Maar gewoon voor wat test doeleinden, werkt het wel...
          Groeten,

Polleke

Comment

Bedankt voor de info en de links !
            Ik ga er direct eens naar kijken.

Ik heb er op mijn beurt ook eentje gevonden: (hopelijk staat die niet tussen jullie links )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Als je het eens wil testen : je kan via virtualbox OS X virtueel gebruiken op een windows PC.
              Enig nadeel is dat je de resolutie van het scherm niet echt hoog krijgt (1024x768) omdat er geen guest additions voorhanden zijn voor OS X (enkel voor windows en linux).

Maar gewoon voor wat test doeleinden, werkt het wel...
              Er is nog een nadeel, je moet een OS X kopen dat je gratis bij je iMac of MacBook krijgt. Nu nog het voordeel vinden.

Comment

Ik heb eind vorig jaar een overstap van Windows naar Mac gedaan en ben nu terug met een HP met Win 7.
                Ik kon nooit MacOS gewoon worden, ik had steeds het gevoel dat ik geen controle had over de Powerbook Pro 17". Geprobeerd, zelfs 2 maand in het buitenland geweest enkel met de Mac om me te verplichten deze te ontdekken etc maar toch, Mac is niet voor mij.

Wat wel dient gezegd te worden dat deze Probook een machtig stukje electronica is, daar kunnen veel andere vendors een puntje aan zuigen.

Comment

Ja, zo te horen bestaat er maar één manier om erachter te komen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Er is nog een nadeel, je moet een OS X kopen dat je gratis bij je iMac of MacBook krijgt. Nu nog het voordeel vinden.
                    Om een programma uit te testen, heb ik het nog nooit gekocht... Dus ook OS X niet .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Om een programma uit te testen, heb ik het nog nooit gekocht... Dus ook OS X niet .
                      Tsss dat mag je hier niet zeggen...
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Tsss dat mag je hier niet zeggen...
                        Oesje...
                        Groeten,

Polleke

Comment

Ben 2 jaar geleden overgestapt na 20 jaar Windows en heb er spijt van dat ik dat niet veel eerder heb gedaan.

Dat van die controle hebben over het systeem vind ik nu net niet waar.
                          Op een Win machine moet je veel computer aspecten kennen en alles zelf doen, dat noem ik niet controle hebben over het systeem, dat heet gemarteld worden erdoor.

Op een Mac loopt het gewoon veel soepeler, veel minder zelf moeten prutsen aan instellingen, installaties, updates.

Dat het moeilijk om te leren is stel ik ook in vraag. Volgens mij is het de overstap van XP naar Win7 even groot als een overstap naar OSX. Alles wat en hoe je dat op een Win PC doet kan eigenlijk ook op een Mac. Alleen is er op die Mac waarschijnlijk nog een veel kortere en leukere manier om het doen.

Mijn dochters en vrouw die allemaal computer noobs zijn, moeten veel minder aan mij vragen. Ze kunnen het nu allemaal zelf. De hoofdreden is dat je mag denken en doen als een mens en niet als een geek. Mijn vrouw weet niet wat een folder is en beseft niet dat elk stukje muziek of foto op haar Mac een filenaam heeft. Het is niet dat ze er geen controle over heeft, ze wordt er gewoon niet door gegijzeld.

Maar als jij liever zelf folders aanmaakt en filenamen ingeeft dan kan dat ook.

Moest je toch nog zelf met een vraag of probleem zitten er is een Nederlandstalig forum Intermactivity waar je hulp kan zoeken.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik heb sinds vorige week een Macbook Pro17, na toch wel bijna 20 jaar met Windows gewerkt te hebben. (Windows 3.1 was mijn eerste windows versie, na paar jaar puur DOS)
                            Het beestje heeft een dualboot OsX / Windows7. Tot nog toe heb ik het nog niet nodig gevonden die Win7 boot op te starten. Eigenlijk verbied ik mezelf dit te doen om zo OSX beter te leren kennen.

Het is inderdaad wennen, maar na een tijdje lukt dat wel hoor, al zal het nog een hele poos duren eer ik me echt comfortabel voel in Osx
                            Tommy
                            My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Zorg er in ieder geval voor dat je Win7 partitie over de nodige antivirus, etc. software beschikt. Ik wil hier niet horen dat een Mac een virus heeft opgelopen!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                              X