Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In bios geraken zonder toetsenbord

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In bios geraken zonder toetsenbord

Hoi,

Ik heb hier een pc die opnieuw geïnstalleerd moet worden.
    Er hing altijd een draadloos toetsenbord aan, maar dit werkt blijkbaar pas als windows opgestart is...

Kan ik op een of andere manier in de bios komen of opstarten vanaf cd-rom zonder toetsenbord?

Google vind ik niet echt iets dat werkt.
    Ik heb enkel draadloze usb toetsenborden in huis (iedereen heeft laptops hier, en op de vaste pc hangt ook een draadloos...).

Yannick

Re: In bios geraken zonder toetsenbord

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Hoi,
    Kan ik op een of andere manier in de bios komen of opstarten vanaf cd-rom zonder toetsenbord?
    En dan.....

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Ik heb enkel draadloze usb toetsenborden in huis
    Buurvrouw ?

Jan

Comment

Ubuntu kan je grotendeels installeren zonder toetsenbord, maar ik denk dat ik best eens bij de buren ga vragen of ze eentje liggen hebben....

Yannick

Comment

Als die buurvrouw ook niet gebeten is door het onstuitbare "draadloos" virus.

Maar ja, wireless is zoveel beter hé: je gebruikt nog zelden het toetsenbord in Windows, maar als je het echt nodig hebt is het er niet.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Als die buurvrouw ook niet gebeten is door het onstuitbare "draadloos" virus.

Maar ja, wireless is zoveel beter hé: je gebruikt nog zelden het toetsenbord in Windows, maar als je het echt nodig hebt is het er niet.
          Ik kan met mijn draadloos Microsoft keyboard gewoon in mijn BIOS hoor..
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

kijk eens in een van uw schuiven, daarin zit zeker een adapter om van USB naar een gewone keyboard aansluiting te gaan. Daarmee lukt dat normaal gezien wel.

Ubuntu kan je grotendeels installeren zonder toetsenbord, maar ik denk dat ik best eens bij de buren ga vragen of ze eentje liggen hebben....
            niet als je in je BIOS moet geraken om de optie opstarten van CD of USB aan te zetten.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Zo'n connector had ik al om naar ps2 te gaan, maar dat hielp niet...
              Ben dan maar even naar m'n buren geweest en even een goed oud keybord met kabel geleend, ging veel sneller dan ngo een uur zoeken naar een oplossing

Intussen draait de pc weer vlot en werkt mijn draadloos toetsenbord ook terug

Yannick

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Ik kan met mijn draadloos Microsoft keyboard gewoon in mijn BIOS hoor..
                Lukte bij mij ook nooit, daarom het ik nog altijd een bedraad USB TB en zelfs een PS2 TB in reserve.
                Maar ik beweer helemaal niet dat u geen gelijk hebt.
                Met computers kunt ge u aan alles verwachtende zijn.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Lukte bij mij ook nooit, daarom het ik nog altijd een bedraad USB TB en zelfs een PS2 TB in reserve.
                  Maar ik beweer helemaal niet dat u geen gelijk hebt.
                  Met computers kunt ge u aan alles verwachtende zijn.

Grtz, RF
                  Is wel een RF keyboard dacht ik, geen bluetooth.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Heeft niks te maken met draadloos maar met al dan niet USB. Er is een BIOS optie waar je USB legacy device kan inschakelen of uitschakelen. Tegenwoordig hebben de moederbord fabrikanten begrepen dat dit standaard best ON is als default....maar zeker een paar jaar geleden was dat niet altijd het geval, je kwam dan enkel met een PS/2 keyboard in het BIOS waar je dan USB support voor keyboard kon inschakelen.

Comment

Working...
                    X