Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan de vista gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aan de vista gebruikers

    Ik zit hier met 'n probleem:
    Eerst wat gegevens:
    - Mijn buurman mag bij mij draadloos op Inet.
    - Zijn PC is ? (italiaanse naam) met origineel vista SP1
    - in begin deelden we gewoon 'n dir, om bestanden uit wisselen, wat ook werkte.(maar niet lang)

    Dus deed ik gewoon 'n voorstel, maak je 'n hotmail adres en installeer messenger.
    Toen begonnen de problemen, die nog nooit heb meegemaakt.

    Dat hotmail adres is OK maar toen we messenger wouden instaleren, vroeg 'm naar SP2 en die sites M$ zijn soms behoorlijk traag.(de PC trouwens ook)
    Dat duurde meer als 'n uur voor dat er SP2 opstond.

    Als ik dat installeer kom ik gewoon op zijn hotmail adres uit en ik kan me nergens aanmelden?, dus voor dat kaderke te zien om dan 'n contact toe te voegen.
    Na de installatie kan krijg je sign up of 'n nieuw account aanmaken.(dacht ik)
    Nog nooit zoveel problemen gehad om z'n stom programma te installeren.
    Het is dus nog niet gelukt...Vista

  • #2
    Re: aan de vista gebruikers

    Bestanden delen gaat toch het gemakkelijkst via het netwerk. Ik begrijp echt niet hoe dat "niet lang" kan werken...

    In elk geval moet dat sneller werken dan via het internet, want de upload snelheid is nog altijd dramatisch (Als je aan 150kB/s geraakt mag je heel content zijn).

    Hoe is het met de signaalsterkte gesteld bij je buurman ? Want dat kan evengoed een oorzaak zijn...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: aan de vista gebruikers

      @polleke, het gaat hier om een draadloze verbinding, dus tranfers van 150 kb/s zijn sprookjes.

      grts
      korandoke
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: aan de vista gebruikers

        Het werkt, maar niet lang ... dat lijkt me een probleem met het tcp/ip address, zolang hij van de router geen nieuw address krijgt werkt het, daarna niet meer.

        Firewall eens nakijken, zien dat beide pc's tot het 'home network' behoort en niet tot het 'public network', en zeker eens je anti virus nakijken, ook die kan dergelijke connecties tegenhouden.

        Heb dit ook meegemaakt met sharing tussen mijn Vista en mijn Win7 stations, was de McAfee die roet in het eten strooide telkens één van de twee pc's van address veranderde.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: aan de vista gebruikers

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Bestanden delen gaat toch het gemakkelijkst via het netwerk. Ik begrijp echt niet hoe dat "niet lang" kan werken...

          In elk geval moet dat sneller werken dan via het internet, want de upload snelheid is nog altijd dramatisch (Als je aan 150kB/s geraakt mag je heel content zijn).

          Hoe is het met de signaalsterkte gesteld bij je buurman ? Want dat kan evengoed een oorzaak zijn...
          op de eerste vraag: ik weet niet wat hij thuis doet.
          op de 2de vraag: de snelheid zit imo redelijk goed. we spreken over Wlan G, dus alles gaat via Inet.
          op de 3de vraag: signaalsterkte is 2 a 3 blokjes
          hij heeft me toch 'n dvd van 4,5 gb kunnen sturen op >± 1uur.
          en final is mijn buurman hier geweest op mijn switch/router en het ging nog niet.

          Comment


          • #6
            Re: aan de vista gebruikers

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Het werkt, maar niet lang ... dat lijkt me een probleem met het tcp/ip address, zolang hij van de router geen nieuw address krijgt werkt het, daarna niet meer.

            Firewall eens nakijken, zien dat beide pc's tot het 'home network' behoort en niet tot het 'public network', en zeker eens je anti virus nakijken, ook die kan dergelijke connecties tegenhouden.

            Heb dit ook meegemaakt met sharing tussen mijn Vista en mijn Win7 stations, was de McAfee die roet in het eten strooide telkens één van de twee pc's van address veranderde.
            aan die firewall, die expired is had ik ook mijn twijfels....
            maar die updates die die laptop moest doen, waren er meer als 100...jawel

            Comment


            • #7
              Re: aan de vista gebruikers

              Eigenlijk kom je hier oplossingen vragen voor illegale praktijken.
              Volgens de wet is uw buurman strafbaar als hij op uw netwerkt surft. (en jij waarschijnlijk ook als je er geld voor vraagt)
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: aan de vista gebruikers

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Eigenlijk kom je hier oplossingen vragen voor illegale praktijken.
                Volgens de wet is uw buurman strafbaar als hij op uw netwerkt surft. (en jij waarschijnlijk ook als je er geld voor vraagt)
                wat 'n onzin...
                ik geef hem mijn toelating,wepkey en hij hoeft me niet te vergoeden...

                Comment


                • #9
                  Re: aan de vista gebruikers

                  Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                  wat 'n onzin...
                  ik geef hem mijn toelating,wepkey en hij hoeft me niet te vergoeden...
                  u moet uw contract met de internetleverancier maar eens nalezen...
                  http://www.mimoza.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: aan de vista gebruikers

                    Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                    u moet uw contract met de internetleverancier maar eens nalezen...
                    Waar staat dat dan ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: aan de vista gebruikers

                      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                      wat 'n onzin...
                      ik geef hem mijn toelating,wepkey en hij hoeft me niet te vergoeden...
                      Helemaal geen onzin, gewoon de wet, en die wordt je geacht te kennen.
                      Maar ze zullen u natuurlijk niet op uw dak vallen.
                      En geloof je nu echt dat er ook maar één provider dit OK vindt ?

                      Ik vond het ook straf toen ik het ergens las, maar sinds een paar jaar ben je strafbaar als je inlogt op een andere wireless verbinding dan de jouwe beveiligd of niet.
                      Dus je buurman gaat bewust of onbewust in de fout. Maar nog eens, schrik hoef je niet direct te hebben vermoed ik.

                      Trouwens, in feite ben je een weldoener, het internet van je buurman betalen.
                      Last edited by nete; 31 maart 2011, 20:28.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: aan de vista gebruikers

                        Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                        u moet uw contract met de internetleverancier maar eens nalezen...
                        En wat heeft de ISP er mee te maken?

                        Al laat ik heel Wervik toe op mijn Wireless LAN* dan heeft Telenet daar geen fluit mee te maken...


                        * LAN: Local Area Network


                        W00ha doet imho niks verkeerd.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: aan de vista gebruikers

                          Ik moet wat nuanceren: inloggen MET toestemming mag blijkbaar.
                          Maar of de ISP (mochten ze het kunnen opsporen) er begrip zal kunnen voor opbrengen betwijfel ik.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: aan de vista gebruikers

                            Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                            @polleke, het gaat hier om een draadloze verbinding, dus tranfers van 150 kb/s zijn sprookjes.

                            grts
                            korandoke
                            Als je bestanden via het internet verstuurd (email, uploaden via FTP, bestanden versturen via Messenger), gebruik je de upload snelheid van je internet-verbinding. Behalve bij professionele internetverbindingen is de uploadsnelheid altijd lager dan downloadsnelheid, en dat verschil is aanzienlijk...
                            Bij Telenet bv. (afhankelijk van je abonnement uiteraard) 30 Mb/s down, 1.5 Mb/s up. In de praktijk is die 1.5 Mb/s up eerder 150 kB/s...

                            Vandaar dat het uiteraard beter is gewoon netwerk delen te gebruiken, maar dat lukt blijkbaar niet.

                            Duidelijk zo, of heb ik in sprookjes gesproken ???
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: aan de vista gebruikers

                              Ik denk dat zijn "bestanden delen" strategie flink FUBAR is .. Ik zou niet weten wat er daar fout kan gaan als je het volgens het boekje doet .. ik heb hier een resem computers staan (XP en Win 7, die vroeger Vista was) wired zowel als wireless (en de wireless machines zijn "ambulant" ttz dat zijn die van mijzelf en mijn 2 zonen, ergo niet altijd verbonden of aanwezig, trouwens MUT situaties gaan ook steeds over wifi ) + een worldbook NAS (linux) met specifieke update partities, toegang in functie van de inlog PC .. en dat deelt bestanden dat het een lieve lust is ...

                              De gebuur zijn machine moet wel in dezelfde "werkgroep" zitten natuurlijk maar hoe dat allemaal moet dat is overal al in extenso beschreven ...

                              Comment

                              Working...
                              X