Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ongeleide projectielen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ongeleide projectielen

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    Ben ik ook al tegengekomen met groep wielertoeristen.Ik stop voor een omgekeerde driehoek,dus voorrang geven,maar die mannen lappen dat aan hun laars,steken links en rechts voorbij.Gelukkig geen mountainbikers over ze reden nog over mijn kofferdeksel,dak en motorkap.
    Een individu in groep ,krijgt soms rare trekjes.
    Dit vind ik soms een grotere pest op de baan dan motards. Sommigen zijn echte wieler-"terroristen".
    Volgende zaterdag bvb. is het de Ronde van Vlaanderen voor wielertoeristen. Iedereen moet zich komen inschrijven in Ninove. In gans de stad kom je dan best met je wagen niet meer buiten. Het risico om er eentje omver te rijden is dan wel zeer groot. En het moet je maar eens overkomen. Ik wil het zeker niet op mijn geweten. Dus blijf ik dan liefst binnen en stel het werk uit.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik heb respect voor motards die als volwassenen rijden, ik zal ze zo mogelijk zelfs voorrang geven, maar dit was puur haantjesgedrag. En dat verwachtte ik meer van rijders met zo'n "huil"machine, niet van HD rijders.
      Ik wil er nu ook niet zwaarder aan tillen dan nodig.
      Hela
      Denk dat ik zo een "huilmachine" heb: Fireblade

Loud pipes save lives, dan kunnen ze zeker niet zeggen dat ze me niet gehoord hebben

Respect moet er gewoon van beide kanten zijn.
      De automobilist mag wat meer aandacht schenken aan de motard,
      maar de motar moet ook niet denken dat hij altijd en overal voorrang heeft.

Aangezien ik zelf met de motor rijdt, ben ik met de auto heel aandachtig als het op motors aankomt.
      Desondanks gebeurd het ook dat er ene mij voorbij vlamt waarvan ik denk: van waar komt die ineens.

Langs de andere kant heb ik ook al meegemaakt dat wanneer ik met de Fireblade aan een dichte spoorweg kom met een tiental auto's ervoor.
      Dat alle auto's zich spontaan wat opzij zetten, zodat ik erlangs kan en mij vanvoor kan zetten.
      Een van de laatste auto's was een madammeke in een dikke mercedes cabrio,
      zij verzette zich ook, maar dan dwars zodat ik er NIET langs kwam.
      En dan nog een lachje in de spiegel van: pech he maat.

Awel, dan heeft de madam chance da ik met een huilmachine rijdt, met een integraal-helm.
      Als ik op die moment met ne tourmoto rijd, met jet-helm of systeem-helm, dan heeft ze een vlekje op haar chique binnenbekleding

Comment

Er zijn anders veel meer automobilisten die een motard "bewust" klemrijden dan dat er motards een automobilist kl*t*n.
        Soms vind ik ook welk dat bepaalde motards wat overdrijven maar dat heb je evengoed met automobilisten!
        Motards mogen filteren in de files maar de laatste weken heb ik al meer automobilisten via de pechstrook weten filteren dan motards tussen het verkeer
        VOlgens mij is het nog altijd reglementair te rijden tussen de 2 lijnen die je rijstrook aangeven. Als ik me daarbinnen bevind hoef ik geen reacties van een motard door op mijn motorkap te tikken of zijn ongenoegen te uiten. Van mij mogen ze gerust passeren, geen enkel probleem, maar met manieren he. Ze halen trouwens nog altijd rechts in, dus is het op eigen risico.

Hela
        Denk dat ik zo een "huilmachine" heb: Fireblade

Loud pipes save lives, dan kunnen ze zeker niet zeggen dat ze me niet gehoord hebben
        Terwijl autoconstructeurs auto's zo stil mogelijk willen maken om de levenskwaliteit van iedereen te respecteren, moeten die eigenaars van zo een schreeuwmachine hun "klein pietje" compenseren door lekker veel toeren te maken in de bebouwde kom. Ga dan op een circuit.
        Er zouden ook voor motoren en auto's (en ja ik ben een liefhebber) ook geluidsnormen moeten zijn. Die dingen overschrijden heel vaak de pijngrens.

Comment

Ach.. laten we toch nog even genieten van die ronkende, schreeuwende, brommende motoren voordat ze ons allemaal in van die elektrische bakskes stoppen

Comment

als die elektrische bakskes er komen
            kan je zelf je motorgeluid kiezen

sound-pimping
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
              VOlgens mij is het nog altijd reglementair te rijden tussen de 2 lijnen die je rijstrook aangeven. Als ik me daarbinnen bevind hoef ik geen reacties van een motard door op mijn motorkap te tikken of zijn ongenoegen te uiten. Van mij mogen ze gerust passeren, geen enkel probleem, maar met manieren he. Ze halen trouwens nog altijd rechts in, dus is het op eigen risico.
              16.7. Elke bestuurder die op het punt staat links ingehaald te worden, moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken en mag zijn snelheid niet opvoeren.

Dus ja, ook binnen uw twee lijnen moet jij zo ver mogelijk naar rechts uitwijken! Maar dat komt u niet goed uit zeker?

Terwijl autoconstructeurs auto's zo stil mogelijk willen maken om de levenskwaliteit van iedereen te respecteren, moeten die eigenaars van zo een schreeuwmachine hun "klein pietje" compenseren door lekker veel toeren te maken in de bebouwde kom. Ga dan op een circuit.
              Ge hebt er ook die nooit hun mond durven openen als ze voor u staan maar verdoken achter een nickname alles uitkramen op een forum. Daarbuiten lopen ze met hun staart tussen hun benen.
              Er zouden ook voor motoren en auto's (en ja ik ben een liefhebber) ook geluidsnormen moeten zijn. Die dingen overschrijden heel vaak de pijngrens.
              Alvorens onzin uit te kramen ... lees eerst eens aan welke normen een moto moet voldoen! Die geluidsnormen bestaan al zeer lang en zijn meestal nog strenger dan voor auto's.
              Op veel plaatsen in Duitsland en Luxemburg kan je niet passeren of ze houden u tegen om de decibellekes te meten en zit je er over mag je niet verder ... met hoeveel auto's doen ze dat?
              Last edited by VerSeg; 29 maart 2011, 11:01.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                16.7. Elke bestuurder die op het punt staat links ingehaald te worden, moet zo ver mogelijk naar rechts uitwijken en mag zijn snelheid niet opvoeren.

Dus ja, ook binnen uw twee lijnen moet jij zo ver mogelijk naar rechts uitwijken! Maar dat komt u niet goed uit zeker?
                maw, ts mocht die langs rechts inhalende HD'ers de kant inrijden
                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Het vraagt (zoals met veel) respect van 2 kanten en je hebt er natuurlijk altijd de zwarte schapen.
                  Hoe dikwijls zie je er niet die met hun platliggers even snel de binnekant van de bocht nemen om hem plat te leggen en maar hopen dat ze hem terug recht krijgen dan
                  Racing Pics
                  Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

..... moeten die eigenaars van zo een schreeuwmachine hun "klein pietje" compenseren door lekker veel toeren te maken in de bebouwde kom. Ga dan op een circuit.
                    Dat 'huilerig' lawaai heb je veel meer met die kleine, soms opgedreven scootertjes en brommerkes en toch minder met grotere motoren. De bestuurders daarvan zijn in vele gevallen nog enkele klasses erger dan de nozems onder de motards.
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Is het verschil tussen links en rechts je vreemd? Ik had het dus degelijk over rechts inhalen... lees eerst goed voor je onnozelheden post. Links inhalen is volledig reglementair.
                      Maar goed hoe herken ik je op je moto? dan ga ik goed rechts staan als je me rechts wil inhalen.

Ge hebt er ook die nooit hun mond durven openen als ze voor u staan maar verdoken achter een nickname alles uitkramen op een forum. Daarbuiten lopen ze met hun staart tussen hun benen.
                      Oei voelde je je aangesproken? Je kent jezelf blijkbaar goed! Heb nog niet veel neutraals en nutitgs van je gelezen verseg...

Alvorens onzin uit te kramen ... lees eerst eens aan welke normen een moto moet voldoen! Die geluidsnormen bestaan al zeer lang en zijn meestal nog strenger dan voor auto's.
                      Op veel plaatsen in Duitsland en Luxemburg kan je niet passeren of ze houden u tegen om de decibellekes te meten en zit je er over mag je niet verder ... met hoeveel auto's doen ze dat?
                      Hoe komt het dan dat je in je auto of je woonkamer auto's amper hoort en je van schreeuwende motos telkens verschiet? Kraam zelf geen onzin uit he manneke
                      Ik woon in belgie en niet in luxemburg of duitsland

Blijkbaar ben je gefrustreerd, lees dan dit eens na http://www.mag.be/web/index.php?opti...=205&Itemid=71

Als een auto stilstaat is er geen sprake van inhalen en klopt je regeltje niet van hierboven.
                      Last edited by grootmogol; 29 maart 2011, 11:14.

Comment

1) Die normen zijn er en worden gecontroleerd. Mss eerst eens opzoeken
                        Als ik hier zonder db-killer rijd (zoek het maar op, ga het ni uitleggen), zal ik ni lang rondrijden. In Duitsland geraak ik wsl nog niet eens 100km over de grens.

2) Compensatie Zeg da eens tegen het volgend groepje bikers da je tegenkomt

Comment

Is het verschil tussen links en rechts je vreemd? Ik had het dus degelijk over rechts inhalen... lees eerst goed voor je onnozelheden post. Links inhalen is volledig reglementair.
                          Je haalde aan dat wanneer je tussen de lijnen bleef het goed was ... daar moet je ook rechts gaan rijden als iemand u wil inhalen!
                          Als er ene rechts van u passeert, dan kan je alleen maar besluiten dat er langs de rechter kant genoeg ruimpte was!

Oei voelde je je aangesproken? Je kent jezelf blijkbaar goed! Heb nog niet veel neutraals en nutitgs van je gelezen verseg...
                          Wie hangt hier de mongool uit?

Hoe komt het dan dat je in je auto of je woonkamer auto's amper hoort en je van schreeuwende motos telkens verschiet?
                          Ja ... we zijn niet allemaal van Aalst hé, er zijn er die ook met iets anders rondbollen dan een attractiewagen.

Ik woon in belgie en niet in luxemburg of duitsland
                          Maar veel komt ge precies niet buiten, ge kent niet eens het verkeersreglement of de "EUROPESE" normen!
                          Janken dat ze u rechts inhalen maar toegeven dat je onvoldoende rechts gaat rijden ... jij moet in de politiek gaan!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Je bent dus inderdaad gefrustreerd, ik ben er niet naast. Motor gekocht omwille van de midlife crisis?

Comment

Maar goed hoe herken ik je op je moto? dan ga ik goed rechts staan als je me rechts wil inhalen.
                              Gele bike, zwart pak en een HELS kabaal!!!!

Zorg dan ook voor een reserve rechterbuitenspiegel

Comment

Ook gefrustreerd?

Goh ja, als alle motards zo reageren, kzal je dan een tikje geven met mijn bumper... zien wie het overleeft?

Ik rij zelf motor, maar gelukkig niet zoals jullie, ik zal wat langer leven dan zeker...

Bij deze: het is niet mogelijk met mensen te praten die de geposte topics niet goed lezen... volharden in de boosheid zou ik zeggen!
                                Last edited by grootmogol; 29 maart 2011, 11:31.

Comment

Working...
                                X