Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Luminus

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Laat de buren bijvullen of goede vrienden of familie.
    programeren!!!

de dag da je vertrekt, stel je het programma in dat de kachel opstart de dag dat je thuiskomt!!
    zo eenvoudig
    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      programeren!!!

de dag da je vertrekt, stel je het programma in dat de kachel opstart de dag dat je thuiskomt!!
      zo eenvoudig
      Good show david
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

't is zo simpel, volgooien en't programma zetten! that's it
        nikon stuff

Comment

Je zit bij Electrabel? wel dat is zowat de duurste van allemaal denk ik LOL.
          Wij hebben ons 2 jaar geleden al ingeschreven voor een samenaankoopactie en sinsdien zijn de prijzen alleen maar GEZAKT bij ons !!

Zelfs met meerverbruik deze winter hebben we nog terug gehad op onze eindafrekening!!

We zitten nu bij Lampiris voor zowel gas als stroom, maar je moet wel via een aankoopactie aansluiten om nog beter prijzen te krijgen.

Electrabel, echt gangsters zijn het, eens je overgestapt bent blijven ze je lastig vallen om terug te keren met allerlijk valse tricks.
          Zo hadden ze laatst een aanbieding dat je 2% korting kreeg als je voor een nieuw contract tekende, maar in de kleine lettertjes stonden dan tarieven die god...... bijna 20% opgeslagen waren!!

Ook saboteren ze je overgang naar een nieuwe leverantier door valse verbruikshistoriek door te geven (zogezegd omdat ze dat niet meer weten )

Met Lampiris niets dan lof tot nu toe. We krijgen een duidelijke factuur die een normaal mens nog kan lezen, de eindafrekening is iets meer nadenken maar duidelijk beter dan die van electrabel.

Nog een argument:
          Abonnement / huur meter en zo van die spookkosten... als je die samen rekend bij electrabel kom je op een slordige 200 euro uit, bij lampiris met moeite 50 euro voor EXACT SAME!

Wij hebben op nog maar 2 jaar al een mooi camera uitgespaard door over te stappen.

In de tijd zijn wij overgestapt door mee te doen aan de groepsaankoop via de website http://www.samensterker.be
          Alles is er vrijblijvend en verloopt zeer netjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            hier van gas naar pellet's, en ipv 1000euro/jaar aan gas, 750 aan pellets en goed warm gehad
            En hoeveel heeft de investering u gekost + hoeveel verlies aan de bestaande gasinstallatie dat nu niet benut wordt?
            Als je overschakelt moet je alles tellen. En hierboven heb je toch ook comfortverlies, die pellets moeten toch ook aangevuld worden?
            Ik lees hier 25kg voor één week als ik het niet mis heb ... die 25kg moet je toch ook versleuren als je eens iets aan je rug hebt?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

das ook waar.
              25kg voor 1 week is voor het tussen seizoen (gelijk nu) in de winter is ferm wa meer.
              gas sluit je gewoon af en daarmee is de kous af.

investering is inderdaad geen kleintje, maar da weet je op voorhand.
              en een premie is er ook (nog) niet is co2 neutraal dus ook goed voor het milieu.

maja eigenlijk gaan we al te ver of topic.

hier ook van nuon naar luminus! verschil zou toch ook een goede 175 euro zijn!
              en met 175 euro doe ja al es iets leuk.
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Je zit bij Electrabel? wel dat is zowat de duurste van allemaal denk ik LOL.
                Tot verleden jaar was voor een vebruik van een goeie 10000 KW er nauwelijks verschil, maar nu loopt dat ineens sterk op.
                Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat ze daar aan kunnen (willen) doen. Ik vermoed niet veel....
                Last edited by nete; 27 maart 2011, 09:50.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tot verleden jaar was voor een vebruik van een goeie 10000 KW er nauwelijks verschil, maar nu loopt dat ineens sterk op.
                  Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag wat ze daar aan kunnen (willen) doen. Ik vermoed niet veel....
                  Ik denk dat ze je gewoon gaan uitlachen.

Maar no offence, als je geen verschil ziet in de prijzen tussen de electrabel en lampiris (niet te verwarren met luminus) dan zou ik toch nog eens alles napluizen hoor.

Ik hoor op tv niets anders de laatste 2 jaar dat de prijzen gaan opslaan van electriek en gas, en bij lampiris krijgen we sinds 2 jaar alleen maar terug op de eindafrekening.

Dit jaar was electrabel al op tv bezig van we moeten weer opslaan etc, dus onze schrik zat er al dik in dat we ook gingen mogen ferm opleggen met de zware winter.
                  Kregen we tochwel 96 euro terug zeker !!!

Maar nu zou je kunnen denken van "jaaa, die betaald een groot voorschot"
                  NEE, juist niet !!, ons voorschot is pak minder dan wat we bij electrabel betaalden en op het einde krijgen we nog terug ook. Bij electrabel was het altijd opleggen dat we moesten doen bij de eindafrekening.

Los van dat hou ik ook in excel het verbruik bij van de laatste jaren en ook de totaalprijs die we jaarlijks uiteindelijk betalen.

Tis dan heeeel simpel: Lampiris leverd ons gewoon een slordige 200 euro per jaar goedkoper, zo simpel ist. En die centen zitten nu in mijn zak

En wil je het niet geloven? so be it

Aanvulling:
                  Er is wel een punt waar lampiris NIET goed in is....
                  Vrienden van ons, hun zoon heeft de gewoonte om zo bijna ieder jaar een ander woning te kopen en te verhuizen in en om het brusselse ...
                  Door al die verhuistoestanden is lampiris blijkbaar niet in staat dit administratief goed te volgen in hun geval met de nodige problemen...
                  Last edited by xafke; 28 maart 2011, 00:44. Reden: aanvulling

Comment

Als ik dat lees is het aantal "catastrofes" bij Lampiris toch wat hoog om mij daar te wagen.
                    Trouwens, bij een berekening krijg ik geen bedrag maar enkel het "profijt" dat ik ga doen. En dat is voor electriciteit zo'n 30 euro slechter dan bij Luminus.

Xafke, als je altijd maar terugkrijgt betekent het dat je steeds teveel op voorhand betaald hebt, je geeft Lampiris dus elk jaar een kosteloze lening. Ik leg liever een pak geld op (als ik dat op voorhand weet), ik zet dat geld dan intussen wel op MIJN spaarboekje.

Nu, Luminus lijkt al geen haar beter: http://tevredenheid-reviews.woutervh...=Luminus%20SPE

Is er dan, buiten Electrabel waar de administratie nog min of meer op iets trekt, geen enkele uitdager die een klantenservice heeft, die naam waardig ?
                    Last edited by nete; 28 maart 2011, 01:32.

Comment

Vroeger betaalde ik idd massas teveel bij electrabel, heb je gelijk in. Hoge voorschotten en nog dik mogen achterdragen ook.

Nu krijg ik terug desondanks mijn voorschot al verlaagd was het vorige jaar toen we ook al terug kregen. Nu kreeg ik 96 euro +- terug en dat is nu niet om bij te huilen heh.
                      Das 8 euro per maand dat ik idd op een spaarboekje zou kunnen zetten, das juist, maar ik hou dan toch liever wat marge. Das elk zijn eigen om te bepalen of je liever met reserves werkt in eigen hand of niet. Betalen moet je toch

Wat de tevredenheid betreft kan dat best wel kloppen hoor, ik heb even de link doornomen die je gaf.
                      En ik zie ofwel heel tevreden mensen ofwel heel ontevreden mensen.
                      Ik had dat zelf ook al aangegeven met het verhaal van de zoon van vrienden die er ook problemen mee hadden administratief gezien.

Zelf zijn we met hen in zee gegaan via de groepsaankoop en daar hadden we iets meer "garanties" vanuit hun organisatie die ook nog eens gebackupt was door de organisator van de veiling.
                      Wat mij opviel is dat ze tijdens de groepsaankoop al om veel duidelijke informatie vroegen en zo de doorstap voorbereid hebben zeg maar.

Lampiris is een waals bedrijf als ik het juist heb, dus no parlare hollanda .
                      Ook zijn hun mogelijks administratieve problemen gevolg van groeipijnen.

In mijn geval had ik alle info goed opgenomen en opgegeven (meterstanden, meternummers, adres en ander info,...) en dan de boel scherp opgevolgd.
                      Kmoe eerlijk zeggen, tot hiertoe heb ik ze op geen enkel foutje kunnen betrappen.

Comment

Toen ik verhuisde zijn Luminus en Nuon er niet in geslaagd me klant te maken. Het was altijd iets en ik kreeg zelfs aansluitingsformulieren van mensen uit Nijvel, Antwerpen en Luik toegestuurd om te vervolledigen...

Bij electrabel was alles op 30 minuten geregeld.
                        (Ik heb geen aandelen en de energiemarkt is maffia)

Comment

Ben aangesloten bij Ecopower. Groene stroom en een vaste prijs van 0,19 € (of 0,18 in 2010) per kWatt. Geen verdere kosten. Men moet wel een aandeel kopen. Hoofdhuis is in Berchem.
                          Hier kunt ge mee vergelijken. Laat iets weten of het beter is.
                          Albert
                          Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Albert.m Bekijk bericht
                            Ben aangesloten bij Ecopower. Groene stroom en een vaste prijs van 0,19 € (of 0,18 in 2010) per kWatt. Geen verdere kosten. Men moet wel een aandeel kopen. Hoofdhuis is in Berchem.
                            Hier kunt ge mee vergelijken. Laat iets weten of het beter is.
                            Albert
                            Ziet er goed uit, ze krijgen ook zeer goeie kritieken van de klanten.
                            Ik meen te begrijpen dat je wel een wachttijd hebt, het zal dus voor volgend jaar zijn.

Ik denk dat ik nog één jaartje ga "bijtekenen" bij Electrabel (contract loopt tot 1 april, dus vandaag moet ik beslissen als ik wil veranderen). De reden: de eindeloze reeks horrorverhalen van de klanten van vrijwel alle leveranciers behalve Ecopower en in mindere mate Electrabel.

Trouwens net in het nieuws nog eens de nieuwste dooddoener gehoord: alle mensen zonder zonnepanelen betalen nu mee voor degene met panelen. Voor een deel is dat misschien correct, maar OOK de mensen MET zonnepanelen zullen méér betalen voor de stroom die ze niet zelf maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Trouwens net in het nieuws nog eens de nieuwste dooddoener gehoord: alle mensen zonder zonnepanelen betalen nu mee voor degene met panelen. Voor een deel is dat misschien correct, maar OOK de mensen MET zonnepanelen zullen méér betalen voor de stroom die ze niet zelf maken.
                              Juist, de bedrijven zijn smeerlappen. Punt uit.
                              En wat Freya vandaag vertelde slaat kant noch wal.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Bump ...

Ben bezig voorstellen aan het aanvragen bij verschillende energieleverancier ivm de overstap stookolie=> aardgas ..

Bij Luminus schijnen ze niet eens te begrijpen wat ik bedoel .. ze komen daar aanwaaien met een vraag voor het verstrekken van mijn bedrijfsgegevens alhoewel ik hun mijn prive verbruikscijfers gegeven heb gebaseerd op de factuurgegevens electriciteit/stookolie ... verdorie een equivalent stookolie omrekenen naar equivalent aardgas dat kan ik zelfs ... als ze maar zo weinig interesse hebben ...
                                Octa+ en Electrabel spelen het kortste op de bal met redelijke cijfers die nog geloofwaardig zijn ook ... eens zien wat Lampiris nog te presenteren heeft. ook Essent maakt voorlopig niet veel indruk
                                FWIW

Edit: Leveranciers zijn gekozen afgaande op de V-test op de web site van de VREG ...

Comment

Working...
                                X