Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luminus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luminus

Tot vorig jaar kwam ik bij een vergelijking van de verschillende electriciteitsleveranciers met mijn verbruik op verwaarloosbare kleine verschillen uit (ik zit nu bij Electrabel).

Maar met een verbruik van 4500 KWh dag en 3500 nacht kom ik nu al tot een verschil van ruim 160 euro op jaarbasis. Dat lijkt me al wel de moeite om een overstap te overwegen.
    Luminus blijkt hierbij voor mij de beste keuze.

Wie heeft ervaring met zo'n overstap en met de dienstverlening van Luminus ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Luminus

Ben ook benieuwd want ik denk dat Electrabel (dat zijn winsten niet wil vrijgeven) mij dik in de zak zet! .. waar nog bij komt dat ik binnen 6 weken overschakel stookolie => aardgas ..

Comment

Electrabel zal zijn hoge boete(s) van de CREG wel aan ons, de gebruikers, doorrekenen zeker
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Ben ook benieuwd want ik denk dat Electrabel (dat zijn winsten niet wil vrijgeven) mij dik in de zak zet! .. waar nog bij komt dat ik binnen 6 weken overschakel stookolie => aardgas ..
        ik had naar pellets geweest.
        hier van gas naar pellet's, en ipv 1000euro/jaar aan gas, 750 aan pellets en goed warm gehad
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          ik had naar pellets geweest.
          hier van gas naar pellet's, en ipv 1000euro/jaar aan gas, 750 aan pellets en goed warm gehad
          En veel veiliger dan gas david.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Maar wat als je drie dagen van huis bent in de winter...pelletkachels hebben geen autonomie voor verschillende dagen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Electrabel zal zijn hoge boete(s) van de CREG wel aan ons, de gebruikers, doorrekenen zeker
              Ik heb het verhaaltje al een paar maal verteld...
              In 2010 heb ik 20 % meer betaald bij Luminus omdat ze op eigen initiatief hogere taksen
              "zagen" voor 2010 - 2011 en andere maatregelen door de regering.

Nu, na een jaar sta ik 15% lager.
              Rest dus 5%.

't Zijn allemaal dezelfde....(rovers).
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                Maar wat als je drie dagen van huis bent in de winter...pelletkachels hebben geen autonomie voor verschillende dagen !
                np hoor, effe programeren!!!
                afhankelijk van hoe koud het is een 2tal uur of 1 uur op voorhand laten opstarten en 't is opgelost! ondertussen geen 3 dagen gas verbruikt wegens waakvlam.
                nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik heb het verhaaltje al een paar maal verteld...
                  In 2010 heb ik 20 % meer betaald bij Luminus omdat ze op eigen initiatief hogere taksen
                  "zagen" voor 2010 - 2011 en andere maatregelen door de regering.
                  Bij Electrabel kan ik (en doe ik ook) het maandelijkse te betalen forfait zelf aanpassen, kan dat dan niet bij Luminus ?
                  Maar ik vis hier natuurlijk eerder naar ervaringen bij overstap naar Luminus en de (on)tevredenheid achteraf, en niet zozeer naar het profijt van pelletkachels.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb voor de gas bij luminus gezeten en was er steeds tevreden over hun service. Ben dan vorig jaar overgestapt naar Lampiris omdat deze goedkoper waren. Voor electriciteit zit ik bij Ecopower.

Dus doen zou ik zeggen!

mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                      np hoor, effe programeren!!!
                      afhankelijk van hoe koud het is een 2tal uur of 1 uur op voorhand laten opstarten en 't is opgelost! ondertussen geen 3 dagen gas verbruikt wegens waakvlam.
                      Hoelang kan je kachel draaien op een 18° C zonder tussenkomst ...ik veronderstel geen 24 Hr?
                      Last edited by dubbel; 26 maart 2011, 18:39.

Comment

Hoelang kan je kachel draaien op een 18° C zonder tussenkomst ...ik veronderstel geen 24 Hr?
                        Er zijn zo kachels met een automatische voeding & vulling.
                        Heb ik gezien op de Duitse tv.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

wij hebben en reservoir van 25kg en nu bijna 1 week!
                          start enkel smorgens op om de kilte van de nacht weg te werken.
                          de rest van de dag start die niet meer op!
                          in de winter toch 1 zak per dag, wel een 22°C.

't verbruik hangt vooral van jezelf af, net als bij gas trouwens, hoe warmer je het wilt hoe meer je verbruikt
                          nikon stuff

Comment

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
                            Opnieuw...in ben voor één week uithuizig...wat na zeven dagen ?

Comment

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
                              Opnieuw...in ben voor één week uithuizig...wat na zeven dagen ?
                              Laat de buren bijvullen of goede vrienden of familie.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X