Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac i5 quad-core

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iMac i5 quad-core

    ik zou graag een imac i5 quad-core kopen maar de 27 inch versie kan ik niet gebruiken omdat ik daar de plaats niet voor heb. Weet er iemand of de 21.5 inch versie ook te krijgen is met een quad-core en wat hiervan de prijs is?

  • #2
    Re: iMac i5 quad-core

    Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
    ik zou graag een imac i5 quad-core kopen maar de 27 inch versie kan ik niet gebruiken omdat ik daar de plaats niet voor heb. Weet er iemand of de 21.5 inch versie ook te krijgen is met een quad-core en wat hiervan de prijs is?
    Gewoon even bij Apple kijken, de 21.5 inch i3 3.6 kiezen, en dan als optie naar de i5 gaan, komt er 180 Euro bij !

    Alles is netjes op hun site te vinden hoor

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: iMac i5 quad-core

      Dank u. Ik had de 500GB HD gekozen maar blijkbaar kan je bij dit model geen i5 kiezen, alleen bij de 1TB.
      De 21.5 inch i3 500 GB kost €1229 t.o.v. €1709 voor de i5.
      Vind je die meerkost verantwoord of zou het basismodel volstaan om PS & LR te gebruiken?
      Last edited by wilburke; 25 maart 2011, 08:57.

      Comment


      • #4
        Re: iMac i5 quad-core

        Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
        Gewoon even bij Apple kijken, de 21.5 inch i3 3.6 kiezen, en dan als optie naar de i5 gaan, komt er 180 Euro bij !

        Alles is netjes op hun site te vinden hoor

        Mark
        i5 bestaat in dual & quad core. Aan gezien bij de 27" expliciet quad core staat, vermoed ik dat die i5 bij de 21" dual core zijn.

        Comment


        • #5
          Re: iMac i5 quad-core

          Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
          i5 bestaat in dual & quad core. Aan gezien bij de 27" expliciet quad core staat, vermoed ik dat die i5 bij de 21" dual core zijn.
          Ik vrees het ook, maar je kan niet alles hebben hé.
          Ik zou in elk geval niet een dergelijke meerprijs betalen, ik ben van het principe dat ik net de iets lagere specs neem omdat de top of the line belachelijk veel duurder is meestal, en voor die paar % extra wil ik gewoon niet zoveel betalen.

          Net daarom heb ik op de valreep nog een iPad gekocht omdat de extra's van de iPad2 de meerprijs niet waard zijn voor mijn toepassing.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: iMac i5 quad-core

            Die 27" is inderdaad veel te groot voor thuisgebruik. Ik heb momenteel de 24" maar als ik die vervang zal het een 21,5 inch worden, tenzij Apple intussen de schermformaten nog maar eens verandert...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: iMac i5 quad-core

              Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
              Dank u. Ik had de 500GB HD gekozen maar blijkbaar kan je bij dit model geen i5 kiezen, alleen bij de 1TB.
              De 21.5 inch i3 500 GB kost €1229 t.o.v. €1709 voor de i5.
              Vind je die meerkost verantwoord of zou het basismodel volstaan om PS & LR te gebruiken?
              Het zal zeker werken, maar iets trager...
              Aan jou om uit te maken of je dit wil uitgeven.

              Comment


              • #8
                Re: iMac i5 quad-core

                Steek er dan eerder wat meer geheugen in, is ook wat ze bij Apple aangeraden hebben.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: iMac i5 quad-core

                  Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
                  Dank u. Ik had de 500GB HD gekozen maar blijkbaar kan je bij dit model geen i5 kiezen, alleen bij de 1TB.
                  De 21.5 inch i3 500 GB kost €1229 t.o.v. €1709 voor de i5.
                  Vind je die meerkost verantwoord of zou het basismodel volstaan om PS & LR te gebruiken?
                  Dat is een meerkost van bijna 50% om 'iets' sneller te zijn ... ik zou het er niet aan geven eerlijk gezegd ... met dat prijsverschil zou ik een iPad2 kopen
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: iMac i5 quad-core

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Dat is een meerkost van bijna 50% om 'iets' sneller te zijn ... ik zou het er niet aan geven eerlijk gezegd
                    Ook de rest van de configuratie is anders .. niet enkel de CPU.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: iMac i5 quad-core

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Ook de rest van de configuratie is anders .. niet enkel de CPU.
                      Weet ik, maar vind het toch een serieuze meerprijs ... pakweg 50% duurder, maar niet 50% sneller he ... het is een beetje zoals de lenzen, je betaald het dubbel om misschien 10% beter te krijgen ...
                      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: iMac i5 quad-core

                        Hoe heet dat, diminishing return of iets dergelijks ?
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment

                        Working...
                        X