Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinbestuurder worden???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinbestuurder worden???

Ik ben dit jaar 10 jaar treinbestuurder.
    Wat ik hier al allemaal gelezen heb? Haha.
    Niemand die het doet maar ze weten er blijkbaar wel allemaal het fijne van!
    Last edited by dg; 27 maart 2011, 09:40. Reden: typfout
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
      LOL, zoals steeds staan de beste stuurlui nog maar eens aan wal hé .
      Ik ken er totaal niets van en kan dus enkel maar zeggen: chapeau voor al die mannen/vrouwen die er toch (enfin bijna) elke keer staan om ons van A naar B te voeren. En vermits ik enkel in mijn vrije tijd de trein neem is dat steeds een beetje reizen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Maar dan bij jij toch net degene die nu een constructieve bijdrage kunt neerpennen ?
        Geeft dat geen beter gevoel dan kritiek geven?

Comment

Ik werk al 12 jaar bij de Nmbs en ik zie elke dag wel 10 machinisten en doe er een praatje mee.

Je kan toch niet ontkennen dat het een eenzaam beroep is met asociale werkuren ?

Het verdient natuurlijk goed en als het je kinderdroom is, is het tof dat je die kan waarmaken.

Vertel dan eens wat jij ervan denkt...
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

[QUOTE=dg;3063371]Ik ben dit jaar 10 jaar treinbestuurder.
            ..............

aha......

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Maar dan bij jij toch net degene die nu een constructieve bijdrage kunt neerpennen?
              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Vertel dan eens wat jij ervan denkt...
              Ik kan voor de TS niet uitmaken of hij die job graag gaat doen. Niemand kan dat voor iemand anders, en voor geen enkel beroep.
              Ook voor mij was het 10 jaar geleden voor een groot deel een sprong in het onbekende, maar ik was gemotiveerd en heb doorgezet.
              Iedere job heeft voor- en nadelen, maar onregelmatige diensttijden zijn daarom toch niet meteen asociaal?
              Vrij zijn wanneer iemand anders dat niet is ... heeft ook zo zijn voordelen hé. In alle rust kunnen winkelen, tuinieren, foto's maken, ...
              En vrouwen die bij hun man weggaan omdat die onregelmatige uren heeft zitten met een groter probleem dan die mannen, denk ik.

Comment

Als machinist heb je GEEN collega's waar je even een praatje mee kan maken.
                Sorry Johan, hangt misschien af van depot tot depot, maar in het depot van Kortrijk zijn het allemaal vrienden/collega's en als het erop aan komt trekken ze allemaal aan hetzelfde zeil.
                Mijn vriend rijd naar >'t gat< (lees Calais) en tot over Parijs, ik hoor hem niet klagen.
                (Zelf heb ik 35 jaar bij de NMBS gewerkt)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Sorry Johan, hangt misschien af van depot tot depot, maar in het depot van Kortrijk zijn het allemaal vrienden/collega's en als het erop aan komt trekken ze allemaal aan hetzelfde zeil.
                  Mijn vriend rijd naar >'t gat< (lees Calais) en tot over Parijs, ik hoor hem niet klagen.
                  (Zelf heb ik 35 jaar bij de NMBS gewerkt)

Grtz, RF
                  Over de collegialiteit van onze machinisten weet ik niet veel, maar ik denk dat ze enkel bij t begin en einde van hun shift met de collega's kunnen praten, de rest van de dag zitten ze immers alleen in hun stuurcabine (tenzij er iemand in opleiding staat of zo).

Comment

Ik kan voor de TS niet uitmaken of hij die job graag gaat doen. Niemand kan dat voor iemand anders, en voor geen enkel beroep.
                    Ook voor mij was het 10 jaar geleden voor een groot deel een sprong in het onbekende, maar ik was gemotiveerd en heb doorgezet.
                    Iedere job heeft voor- en nadelen, maar onregelmatige diensttijden zijn daarom toch niet meteen asociaal?
                    Vrij zijn wanneer iemand anders dat niet is ... heeft ook zo zijn voordelen hé. In alle rust kunnen winkelen, tuinieren, foto's maken, ...
                    Dat is idd wel positief, je kan bv naar de post of de supermarkt gaan op een weekdag om 10 u s morgens en dan moet je niet aanschuiven. Als je dat op een zaterdagvoormiddag of op een weekdag na je dagdienst moet doen, dat is het niet.

Toen ik een paar weken terug op een maandagmorgen naar de plantentuin van Meise ging (de aronskelk bloeide nog niet), was ik ongeveer de enige, op een paar gepensioneerden na.

Waar ik het wel moeilijk mee heb op t werk (en dat geldt ook voor machinisten denk ik), is de verlofregeling.

Als er zieken zijn, of vrouwen die in zwangerschapsverlof gaan, mensen die ouderschapsverlof opnemen, collega's hun ouders die sterven etc, is t grote paniek, want dan is er volk te weinig. En t is niet dat we het werk kunnen spreiden, want dan maken de treinen vertraging. Dan kan het wel gebeuren dat je verlof afgenomen wordt.

Dat is natuurlijk niet tof.

Comment

Toen ik een paar weken terug op een maandagmorgen naar de plantentuin van Meise ging (de aronskelk bloeide nog niet), was ik ongeveer de enige, op een paar gepensioneerden na.
                      Haha, dan heb je me toch gezien. Dacht ook dat ik iemand bekend zag, maar twijfelde.
                      Als ik zo verder je ( soms negatieve )commentaar lees zal niemand nog treinbestuurder willen worden en worden de ( onder ) stationschefs misschien opgeroepen. Of de stations afgeschaft en dan heb je ook geen werk meer.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heylo Bekijk bericht
                        Als ik zo verder je (soms negatieve) commentaar lees zal niemand nog treinbestuurder willen worden en worden de (onder) stationschefs misschien opgeroepen.
                        Hihi LOL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                          Haha, dan heb je me toch gezien. Dacht ook dat ik iemand bekend zag, maar twijfelde.
                          Als ik zo verder je ( soms negatieve )commentaar lees zal niemand nog treinbestuurder willen worden en worden de ( onder ) stationschefs misschien opgeroepen. Of de stations afgeschaft en dan heb je ook geen werk meer.
                          Ha, jij was dan een van die 2 mannen die net binnenging toen ik op de parking stond.

Ivm t werk : ook ik heb geen droomjob. Gisteren opgebeld met de vraag of ik om 18 u wou beginnen werken ipv om 22 u. Dus een nachtje van 12 uur gedaan ... t Zijn niet enkel de machinisten die flexibel moeten zijn.

Comment

Ha, jij was dan een van die 2 mannen die net binnenging toen ik op de parking stond.

Ivm t werk : ook ik heb geen droomjob. Gisteren opgebeld met de vraag of ik om 18 u wou beginnen werken ipv om 22 u. Dus een nachtje van 12 uur gedaan ... t Zijn niet enkel de machinisten die flexibel moeten zijn.
                            De ideale job vroeger was die van signaal-man in zo'n "box" naast het spoor.
                            Die zorgde voor de signalen en ook de wissels enz.
                            Die kon dan in de vrije tijd tomaten kweken, kippen houden voor verse eitjes,
                            fietsen maken, een kalkoen opkweken tegen Kerstmis en voor kapper spelen.
                            Last edited by theokus; 29 maart 2011, 20:42.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Die tijden zijn al lang voorbij.

Zelfs van loketbedienden willen ze blijkbaar vanaf, toch ook het eerste aanspreekpunt in een station. Nu moet alles via automaten die niemand kan gebruiken, of thuis via de pc...

Comment

Die tijden zijn al lang voorbij.

Zelfs van loketbedienden willen ze blijkbaar vanaf, toch ook het eerste aanspreekpunt in een station. Nu moet alles via automaten die niemand kan gebruiken, of thuis via de pc...
                                Ja Johan, ik kan goed volgen.
                                't Wordt allemaal zo onpersoonlijk en met minder dienstbetoon.

En daarna zal alles wel totaal privaat worden zoals Europa dat graag wil
                                Het zou nog maar eens de concurrentie bevorderen?
                                In België???
                                Vertel me maar een betere mop
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X