Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinbestuurder worden???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Treinbestuurder worden???

Machinisten die een aantal jaren dienst hebben verdienen een pak meer dan mensen met hetzelfde diploma (bv TSO) die in de privé werken als technieker, elektricien, garagist etc ...

Je hebt idd wel heel asociale werkuren (geldt voor de meeste Nmbs-personeelsleden) en je verlof kan altijd ingetrokken worden als er 'zieken' vallen.

Als machinist heb je dan nog een heel zware verantwoordelijkheid, of het nu reizigers of goederen zijn die je vervoert.

Je zal maar een machinist zijn die per ongeluk door t rood rijdt...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Dit zouden inderdaad netto bedragen kunnen zijn aan 100%, maar wat is de huidige index?
      Enig idee hoeveel premie die gasten krijgen, je zou goed kunnen verschieten.
      Soit, zelfs voor meer dan 2.000 euro per maand zou ik het niet willen zijn.
      Je moet het echt graag doen hoor en 't is geen simpele job hoor.
      Als je als treinbestuurder buiten een serie valt (ik ga hier niet uitleggen wat dit is) dan mag je je aan de gekste uren verwachten.
      En om de zoveel weken valt elke treinbestuurder eens buiten een serie.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik droomde daar al sinds mijn tienerjaren van om treinbestuurder te worden ( en nu nog steeds) jammer genoeg zal ik nooit door de medische keuring geraken.

Een telenet installateur meer verdienen dan een machinist, kan het moeilijk geloven

mir
        Ik wil hier gerust voor uitkomen
        iK werk als subcontractor en verdien toch minstens 1700 net... Doe het nu reeds 8 jaar
        Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
        http://www.racenews.be

Comment

Als telenet installateur heb je toch een technisch diploma. Kan je sowieso solliciteren als technicus. Toch vastere uren dan treinbestuurder. De opleiding krijg je van de NMBS. En als je een bachelor hebt in een technische richting kan je aan de slag als eerste technicus. Dat is rang 4 bij Infrabel. En de post van (eerste) technicus is bijna een openstaande betrekking.
          Comfortably numb with my Pentax

Comment

Machinisten met meer dan 10 jaar dienst die onregelmatige uren doen, verdienen een pak meer dan 2000 euro netto, maar je hebt wel geen leven meer.

In de media maken ze veel reclame voor onderstationschefs infrabel, ook een job die veel verdient, maar dat je 5 weekends na mekaar moet werken (zaterdag én zondag), dat zeggen ze er niet bij.

Veel iets oudere mensen worden ms nog gepaaid door geld, maar de jonge mensen willen toch een evenwicht tussen priveleven en werk, zeker als er kinderen zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
              iK werk als subcontractor en verdien toch minstens 1700 net... Doe het nu reeds 8 jaar
              Ik werk als adjunct onderstationschef en soms als onderstationschef Cargo, en ik verdien rond de 2200 euro netto (36 u per week en geen kinderen ten laste) als ik mijn maaltijdcheques meetel.

Dan zwijgen we nog over gratis met de trein rijden voor jezelf en je partner, 2x per jaar gratis met de trein naar Parijs en Londen, hospitalisatie etc.

Vorig jaar heb ik volgens mijn belastingsaangifte 186 dagen gewerkt en ik ben maar 2 dagen ziek geweest en niet gestaakt ... niet slecht dus.
              Last edited by johan de man; 26 maart 2011, 15:40.

Comment

Wil je er dan ook even bjvertellen hoeveel uren per week je daarvoor moet werken ?
                Had me laten vertellen dat jullie heel veel overuren moeten kloppen. Je moet dit eigenlijk vegelijken met je basis loon he zonder overuren.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Treinbestuurder, lijkt me wel een tof beroep. Uren, tja, wat wil je zelf he, een 9 to 5 zal het niet zijn.
                  Verloning?
                  Ik vraag me 1 ding af, er word hier gesproken over netto loon, hoe kan je dit nu weten, dit is toch voor ieder anders? Samentelling gezinsinkomen, premies, pensioensparen, hypotheken, 13de, 14de maand, zoveel faktoren.

Comment

Wil je er dan ook even bjvertellen hoeveel uren per week je daarvoor moet werken ?
                    Had me laten vertellen dat jullie heel veel overuren moeten kloppen. Je moet dit eigenlijk vegelijken met je basis loon he zonder overuren.

mir
                    Dit is mijn loon zonder overuren , zonder maaltijdcheques en zonder korting op de producten....en ik hoef ook geen wagen te kopen om naar mijn werk te gaan ;-)
                    Van mij telt het netto; wat ik iedere maand zie staan op mijn rekening, zonder vakantie geld of eindejaarspremie
                    Maar de werkdruk die we hebben om iedere instal af te werken binnen de voorgestelde tijd durf ik niet uitspreken... en dit iedere dag iedere instal opnieuw...
                    Last edited by blazor; 26 maart 2011, 08:47.

Comment

Nettolonen vergelijken is zinloos.
                      Een alleenstaande of een gezinshoofd met 4 personen ten laste maakt een verschil van ca 500€ netto bij eenzelfde brutoloon.

Als je over lonen spreekt, zet er dan eens brutolonen bij.

Comment

Dit is mijn loon zonder overuren , zonder maaltijdcheques en zonder korting op de producten....en ik hoef ook geen wagen te kopen om naar mijn werk te gaan ;-)
                        Van mij telt het netto; wat ik iedere maand zie staan op mijn rekening, zonder vakantie geld of eindejaarspremie
                        Maar de werkdruk die we hebben om iedere instal af te werken binnen de voorgestelde tijd durf ik niet uitspreken... en dit iedere dag iedere instal opnieuw...
                        Dan mag je zeker niet klagen, verdien je meer dan een (repair)technieker bij telenet zelf

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dan mag je zeker niet klagen, verdien je meer dan een (repair)technieker bij telenet zelf

mir
                          Er staan nog vacatures open bij ons . Verstraete betaald nie slecht . maar de planning van 12 uren in een dag zwijgen we over .

brutto heb ik zelf nog niet bekeken. Ik weet enkel wat men brutto per uur is . zelf woon ik samen met mijn vriendin, heb een eigen huis en heb geen kinderen.

Comment

Het loon is ook niet het enige wat telt.

Verder ook nog : waardering van de baas en collega's, gemakkelijk verlof kunnen nemen, dichtbij huis werken, de werksfeer, werkdruk ...

Als machinist heb je GEEN collega's waar je even een praatje mee kan maken.

Comment

Nog iets : bij de Nmbs werken 10% vrouwen, wat veel te weinig is, en ze proberen dat getal op te krikken.

Het probleem is wel dat als er een vrouw zwanger wordt, ze geen shiften meer wil doen en later in zwangerschapsverlof gaat (idem met zieke mannelijke collega's) en er dan geen vervanging voorzien is ! Gevolg : verlof van de collega's wordt niet toegestaan. Op sommige werkzetels zijn er mensen met 100 achterstallige verlofdagen !

Dat vertellen ze allemaal niet op de jobdays.

Comment

Als ik het hier allemaal eens lees en vergelijk is het gras blijkbaar toch niet zo groen meer aan de andere kant als vroeger ...

Mijn netto ligt gelukkig hoger dan wat ik hier al voorbij heb zien komen, wij hebben een groepsverzekering, hospitalisatie, gsm van de zaak, laptop van de zaak (in mijn geval zelfs twee : PC en Mac), firmawagen, internet thuis betaald door de zaak (voor thuiskantoor), vakantie nemen is normaal geen enkel probleem ... Wat zijn dan de nadelen ? Elke dag spendeer ik gemiddeld twee tot drie uur in de wagen om naar kantoor te rijden ! Werkdruk is overal hoog hoor, zonder omzet geen inkomen voor de firma ... En dat is nooit goed.

Werken moet je overal, niets voor niets, maar treinbestuurder lijkt me echt een roeping, niets voor mij eerlijk gezegd, sorry.
                                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                                X