Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
En goed weten dat de radiozender ook al betaald heeft...
Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht, ze profiteren inderdaad 2x, de radiozender zelf betaald, en dan ook nog eens de baas van een firma als die op zijn werkvloer de radio aanzet
Het monopolie van Electrabel is afgeschaft (hoewel), energie wordt duurder/onoverzichtelijker .
Het kijk-en luistergeld is afgeschaft, SABAM komt in de plaats .
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Sabam is sowieso een niet al te zuivere vorm van geldklopperij.
Ik ben werknemer in een textielbedrijf (kamerbreed tapijt). Mijn baas en ik verdienen (ok, niet evenveel) aan de verkoop van die vloerbekleding. Mag ik nu ook een oranistie oprichten die geld gaat innen bij mensen die zo'n vloerbekleding gebruiken voor publieke of professionele doeleinden? Mag de Bakkersbond geld innen bij feestzalen en organisatoren van eetfestijnen waar brood(jes) worden gegeven bij de maaltijd?
Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527
Via de harmonie, waar ik lid van ben, weet ik dat onze dirigent (schrijft zelf muziekstukken), die ooit eens lid was (ingeschreven) van SABAM zich er nu van distantieert.
Een organisatie ("bende") waar perk en paal zou moeten aan gesteld worden.
In dit verband heb ik eigenlijk een serieuze vraag. Stel dat je ergens iets of gelijk wat organiseert, dan krijg je zeker en vast bezoek van één iemand van sabam (daar mag je steevast zeker van zijn, zelfs zonder affiches ruiken ze dat). Die mensen (??) vragen "om af te dokken" en jij beslist van hen naar de kl..n te sturen. Kunnen zij dan jouw evenement stilleggen? Kunnen zij dan jouw evenement belasten met een P.V.. Of kunnen zij dan iemand (politie, openbare instantie) opvorderen om één of andere boete op te leggen?
Een klein beetje verder nadenken...(tot zover ik dat nog kan) , als je dit overzet op onze hobby, prof..enz. zou je evenzeer kunnen zeggen dat hun (de artiesten) platen, CD, of allehande demo's behoren tot hun portfolio (zouden ze eigenlijk zelf moeten betalen omdat een radio station (om maar een voorbeeld te noemn) hun plaat wil draaien en reclame maakt voor deze. De artiesten zouden dan maar hun geldgewin, lees ontvangsten, moeten halen uit hun optredens.
Via de harmonie, waar ik lid van ben, weet ik dat onze dirigent (schrijft zelf muziekstukken), die ooit eens lid was (ingeschreven) van SABAM zich er nu van distantieert.
Een organisatie ("bende") waar perk en paal zou moeten aan gesteld worden.
In dit verband heb ik eigenlijk een serieuze vraag. Stel dat je ergens iets of gelijk wat organiseert, dan krijg je zeker en vast bezoek van één iemand van sabam (daar mag je steevast zeker van zijn, zelfs zonder affiches ruiken ze dat). Die mensen (??) vragen "om af te dokken" en jij beslist van hen naar de kl..n te sturen. Kunnen zij dan jouw evenement stilleggen? Kunnen zij dan jouw evenement belasten met een P.V.. Of kunnen zij dan iemand (politie, openbare instantie) opvorderen om één of andere boete op te leggen?
Dat vraag ik me dus ook af... Ik organiseer zelf vaak hardcore shows.
Ik heb wel nog nooit bezoek gehad van sabam (misschien weten ze dat ze bij hardcore niets te zoeken hebben, misschien is het gewoon toeval).
Ik denk als er bij ons eentje zou aankomen en zeggen dat hij onze show stil legt als we niet betalen dat deze vriendelijke man vierkant werd uitgelachen en aan de deur gezet zou worden
Comment