Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moet het nog gekker worden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moet het nog gekker worden?

    Vrachtwagenchauffeurs die in hun cabine naar de radio luisteren, zijn daarvoor een bijdrage aan Sabam verplicht. De auteursrechtenmaatschappij beschouwt de cabine van de trucks namelijk als een werkvloer.


    Wat gaan ze nog allemaal verzinnen
    Binnekort mogen we nog gaan betalen als we een deuntje fluiten terwijl anderen het kunnen horen...

  • #2
    Re: Moet het nog gekker worden?

    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=1937V2RP

    Wat gaan ze nog allemaal verzinnen
    Binnekort mogen we nog gaan betalen als we een deuntje fluiten terwijl anderen het kunnen horen...
    't Wordt belachelijk.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Moet het nog gekker worden?

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=1937V2RP

      Wat gaan ze nog allemaal verzinnen
      Binnekort mogen we nog gaan betalen als we een deuntje fluiten terwijl anderen het kunnen horen...

      In Nederland heet het volgrecht , kent er iemand een artiest die daadwerkelijk uitbetaald werd door Sabam ? Ik heb de indruk dat het hier gaat om georganiseerde diefstal met actieve medewerking van de overheid . Of ben ik verkeerd ?


      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Moet het nog gekker worden?

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        In Nederland heet het volgrecht , kent er iemand een artiest die daadwerkelijk uitbetaald werd door Sabam ? Ik heb de indruk dat het hier gaat om georganiseerde diefstal met actieve medewerking van de overheid . Of ben ik verkeerd ?


        Walter
        Ik ken wel degelijk artiesten die uitbetaald zijn geweest door sabam.
        De man in kwestie ontvangt nu soms nog maar liefst 0.15 euro op zijn bankrekening aan het eind van het jaar, omdat een of andere kleine radiozender zijn liedje nog eens heeft gespeeld.
        De vraag is, waar gaat dan al het geld heen dat Sabam krijgt als de artiest maar zo weinig krijgt??

        Comment


        • #5
          Re: Moet het nog gekker worden?

          wij moesten betalen voor muziek bij een straatfeest.
          en precario voor een staketsel (voor de tombola), die twee parkeerplaatsen in beslag nam.
          voor de duur van 9.00 tot 17.00 uur.
          en nu heeft mijn buurman al drie dagen een containerbak op een parkeerplaats staan bij ons voor de deur, hij is aan het verbouwen...ben benieuwd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Moet het nog gekker worden?

            Dat je voor sommige dingen moet betalen valt misschien nog te begrijpen,
            maar dat Sabam steeds op zoek gaat naar nieuwe onbenulligheden om toch maar geld te kunnen innen, dat vind ik niet kunnen

            Als ik optredens organiseer met hardcore bands (een genre dat niet meteen onder sabam zit) zouden deze pipo's mij een kleine 800 euro willen aftroggelen. Ik dacht het niet, als ze daadwerkelijk een band kunnen vinden die toch bij hen geregistreerd zou zijn, dan betaal ik nog steeds de band zelf voor ene live optreden, en ga ik ze dus niet dubbel betalen.

            Comment


            • #7
              Re: Moet het nog gekker worden?

              Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              De vraag is, waar gaat dan al het geld heen dat Sabam krijgt als de artiest maar zo weinig krijgt??
              naar Johan Verminnen.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Moet het nog gekker worden?

                Wie wil weten hoe het geld verdeeld wordt - jaarverslagen staan gewoon hier: http://www.sabam.be/nl/getpage.php?i=205

                Comment


                • #9
                  Re: Moet het nog gekker worden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  naar Johan Verminnen.
                  Dat verhaal ken ik van van A tot Z
                  Er is wel een verschil tussen een statuut voor artiesten waar ik volmondig achter sta
                  en het rechtvaardig uitbetalen van die artiesten.
                  Iedereen heeft plichten maar ook rechten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moet het nog gekker worden?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Iedereen heeft plichten maar ook rechten.
                    Wow.. ik heb pertang overlaatst te horen gekregen, dat ik geen rechten heb, wel plichten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moet het nog gekker worden?

                      Artikel is een week te vroeg gepubliceerd vrees ik, was voorzien voor volgende vrijdag.
                      Toch?
                      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moet het nog gekker worden?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                        Artikel is een week te vroeg gepubliceerd vrees ik, was voorzien voor volgende vrijdag.
                        Toch?
                        Sabam kennende menen ze het
                        Een 1-april grap bij hen zou zijn: vanaf nu moet niemand nog sabam betalen!

                        Om da dag erna bekend te maken: toch wel en het wordt dubbel zoveel!

                        Yannick

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moet het nog gekker worden?

                          Ik ga mij zo'n muziekske aanschaffen, of moet ik daar ook SABAM op betalen ?
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moet het nog gekker worden?

                            sabam is maffia, dat is langer dan vandaag geweten.
                            even erg als de parkeerbedrijven waarover recent een topic werd geopend.
                            geld uit de burger zijn zakken kloppen, daar draait het om.
                            niet om de rechtvaardige verdeling van dat geld.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moet het nog gekker worden?

                              geld innen voor Ken Wood, Suzy Wan, ...
                              Ze gaan er van uit dat iedereen die muziek maakt/speelt in het openbaar rechten daarop moet betalen. Ze rechtvaardigen dat indien de muzikant van wie het muziekstuk is niet bij hen is aangesloten ze terugbetalen. Dat is toch de wereld op zijn kop?

                              - stel dat de overheid aan het begin van het jaar zou zeggen, je moet 20.000 euro BTW betalen en als je niet om zoveel produkten koopt waarop BTW is verschuldigd, betalen we het wel terug.
                              - als je rechten moet betalen om in het openbaar radio te luisteren, hoe berekenen ze dit? Weten ze welke liedjes er gedraaid zullen worden? Stel dat 30 procent van de gespeelde artiesten niet bij hen is aangesloten, hoe weten ze dat, hoe betalen ze terug?

                              Een eerlijke vergoeding dient betaald te worden door diegene die verdient aan het draaien van andermans muziek daar ben ik mee akkoord, de rest is er ferm over. Als je alleen radio luistert betaal je niet aan sabam, doe je dat met anderen samen dan moet je betalen?? Dat is toch hetzelfde en je bespaart stroom ook. Groen! zou daar iets moeten aan doen. En goed weten dat de radiozender ook al betaald heeft...

                              Trouwens die johnny aan de verkeerslichten daarnet draaide muziek voor wel 30 aanschuivende mensen, moet die ook betalen?

                              Voor de rest heeft de inhalige muziekindustrie zijn eigen kapot gemaakt toen de cd op kwam onder andere. Die gingen na een paar jaar betaalbaar worden, maar bleven kunstmatig duur als de ontwikkelkosten al lang terug verdiend waren.

                              Comment

                              Working...
                              X