Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oplichting door parkeerbedrijf

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Oplichting door parkeerbedrijf

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Daarover kan men van mening verschillen. Ooit, jaren terug op de Louizalaan in Brussel had een aannemer boren laten plaatsen met parkeerverbod zodat de mensen die er kwamen werken voor de deur konden parkeren. Aan de voorruit hadden we een toelating van de politie om daar te parkeren, met vermelding van adres e.d. Toch bleken de F*****ers er in te slagen om een "retributie"formulier onder de ruitenwisser te steken (net op de plaats waar de toelating lag). Wij hadden juist gezien dat ze ons "aan't opschrijven" waren en konden de twee parkeerwachters nog inhalen, hun commentaar, niets te maken met toelatingen, dien maar een klacht in....

Vermits parkeerbedrijven privé zijn gaat het er om winst te maken en hopen ze waarschijnlijk dat je het zo gaat laten omdat er tegenin gaan duurder zou kunnen uitkomen dan gewoon betalen.
    Echt typisch dat valt onder een verkeersovertreding; Bij gevolg zijn dat boetes en mogen alleen door de politionele diensten uitgeschreven worden.
    Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Daarover kan men van mening verschillen. Ooit, jaren terug op de Louizalaan in Brussel had een aannemer boren laten plaatsen met parkeerverbod zodat de mensen die er kwamen werken voor de deur konden parkeren. Aan de voorruit hadden we een toelating van de politie om daar te parkeren, met vermelding van adres e.d. Toch bleken de F*****ers er in te slagen om een "retributie"formulier onder de ruitenwisser te steken (net op de plaats waar de toelating lag). Wij hadden juist gezien dat ze ons "aan't opschrijven" waren en konden de twee parkeerwachters nog inhalen, hun commentaar, niets te maken met toelatingen, dien maar een klacht in....
      Het is niet omdat de borden voorkomen dat anderen er mogen parkeren, dat diegene die er dan wel mag staan niet moet betalen hé. En als je daar niet moest betalen, dan mag enkel de politie de inbreuk vaststellen.

Ander voorbeeld voor mijn deur: heel de straat is betalend parkeren en er lopen constant parkeerwachters rond, maar de uitbater van het café op de hoek parkeert zijn wagen altijd netjes buiten de afgelijnde parkeerplaatsen. Resultaat: de parkeerwachters mogen daar niets tegen doen en de politie heeft andere prioriteiten. Lekker goedkoop dus...

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Was hier laatst zo geen topic over? Of was dat een ander forum.
        Iemand die zich bewust NIET-reglementair had geparkeerd (wel in een betalend parkeervak maar met 2 wielen op de stoep).

Had niet betaald en kreeg een bonnetje van het parkeerbedrijf onder de ruitenwisser.
        Ging klagen dat ze bij hem geen cash mochten innen daar hij niet-reglementair stond (2 wielen op stoep) en dit dus een zaak voor de politie was (boete).
        Heeft gelijk gekregen en moest niet betalen.

Risico is wel dat er een politieagent langs komt en je alsnog een boete aan je been hebt.

Voor de TS: Ik begrijp de frustratie. Maar technisch gezien heb je geen poot om op te staan. Als de parkeerautomaat defect is moet je ook op zoek naar een andere of je schijf leggen (wanneer er geen andere staat). Hier werkte de SMS dienst tijdelijk niet. Dan moet jij andere stappen ondernemen. Dat is jou verantwoordelijkheid.
        Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

Comment

Je hebt hier 2 mogelijkheden:

- betalen van 23€, de zaak is gesloten, en de kosten lopen niet meer op. Dan kan je via je gemeentebestuur of de ombudsman klacht indienen over deze gang van zaken. Ik heb dit al gedaan (boete omdat ze het ticket niet zagen liggen, copie van ticket opgestuurd, eerst geweigerd, nadien met wat druk toch aanvaard).

- niet betalen, wachten tot je gedagvaard wordt, een advokaat aanstellen (en betalen), en hopen dat de rechter je gunstig gezind is. Je goodwill en pogingen tot onderhandelen zal je wel moeten bewijzen, of je maakt helemaal geen kans.

Als je ergens een goede vriend advokaat hebt, kan je eens proberen, anderzijds, 23€ is niet het einde van de wereld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Je hebt hier 2 mogelijkheden:

- betalen van 23€, de zaak is gesloten, en de kosten lopen niet meer op. Dan kan je via je gemeentebestuur of de ombudsman klacht indienen over deze gang van zaken. Ik heb dit al gedaan (boete omdat ze het ticket niet zagen liggen, copie van ticket opgestuurd, eerst geweigerd, nadien met wat druk toch aanvaard).

- niet betalen, wachten tot je gedagvaard wordt, een advokaat aanstellen (en betalen), en hopen dat de rechter je gunstig gezind is. Je goodwill en pogingen tot onderhandelen zal je wel moeten bewijzen, of je maakt helemaal geen kans.

Als je ergens een goede vriend advokaat hebt, kan je eens proberen, anderzijds, 23€ is niet het einde van de wereld...
            Nee, inderdaad, maar het ging mij om het principe.

Daarnet op hun bureau geweest, "bazen" zijn daar ni te vinden, gewoon ene gast achter een glazen wand. Was wel nen hele vriendelijke vent, heeft alles uitgezocht in de hoop een achterpoortje te vinden, maar uiteindelijk zei em dak het best gewoon kon betalen, want da het beheer altijd kan terugvallen op het feit da ze mij wel via sms verwittigd hebben dat de betaling ni lukte, dus dak nog steeds aan den automaat had kunnen betalen.
            Tot zover mijn strijd tegen de windmolen...
            betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Mag een privé bedrijf nu eigenlijk al je gegevens opvragen? Ik dacht dat dit door een rechter terug nietig verklaard werd.
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                Mag een privé bedrijf nu eigenlijk al je gegevens opvragen? ...
                welke gegevens?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  welke gegevens?
                  grt,bouk.
                  Welk adres bij welke wagen hoort.

Recht op privacy. Er zijn al een aantal rechtzaken geweest, maar heb geen idee hoever het daarmee nu staat.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Welk adres bij welke wagen hoort.

Recht op privacy. Er zijn al een aantal rechtzaken geweest, maar heb geen idee hoever het daarmee nu staat.
                    Ze mogen dit niet meer opvragen bij de DIV maar wel bij het gemeentebestuur.
                    Bovendien gaat dit enkel over wagens van particulieren, aangezien de mijne een bedrijfswagen is, mogen ze de gegevens opvragen waar ze willen.
                    betrouwbaarder dan Mac en crasht beter dan Windows

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lynneke Bekijk bericht
                      ...maar uiteindelijk zei em dak het best gewoon kon betalen, want da het beheer altijd kan terugvallen op het feit da ze mij wel via sms verwittigd hebben dat de betaling ni lukte, dus dak nog steeds aan den automaat had kunnen betalen.
                      Hier zeg je het hé. Als de automaat stuk is moet je ook naar de volgende lopen.
                      Als de betaalterminal in de Delhaize stuk is, mag je ook niet gewoon met je waar naar buiten lopen. Dan moet je alles mooi achter laten of cash betalen.

Trouwens, als je zelfstandige bent kan je die 'boete' inbrengen als onkost. Het is trouwens geen boete, maar een tarief voor een dag parkeren. Dat zal normaal ook op het bonnetje staan. Iets in de zin van "U koost voor het dagtarief" of iets dergelijks.

Comment

Nee, inderdaad, maar het ging mij om het principe.
                        Grappig dat je een principiële kwestie probeert op te lossen door "er zo goe mogelijk uit te zien".
                        Ik zou denken dat je de kwestie aangaat omdat je vindt dat je in je recht staat, ongeacht hoe je er uitziet.

'k Ga alleszinds proberen om er zo goe mogelijk uit te zien, wie weet zit er wel een eenzame man of lesbienne op dat bureau Vrij zielig eigenlijk, maar zo werkt het wel vaak...
                        Zo werkt het bij jou blijkbaar wel vaak, misschien bij anderen niet.
                        Bij welk bedrag ga je over tot een blowjob?

Comment

Het is een gore maffia, die parkeerbedrijven.
                          Niet meer, niet minder.
                          Maar ze staan niet op zich.
                          Het zijn de handlangers, de “gangs” van een maffieuze overheid.
                          Ik zou namelijk wel eens willen weten waar al dat geld van het parkeren naar toe gaat.
                          Ik vermoed in de pot van verkeer, en niet in de pot van openbare werken waar het wél thuishoort.

Vanuit het standpunt van verkeer zou parkeren helemaal gratis moeten zijn.
                          Want of het nu betalend is of niet, de straten staan toch overal vol. dus naar verkeersveiligheid of “parkeerbeleid” zoals men het noemt, maakt het niets uit.
                          “parkeerbeleid” is een eufemisme om de mensen het geld uit de zakken te kunnen kloppen.

Vanuit het standpunt van openbare werken, vind ik het terecht dat er een bescheiden bijdrage is voor het gebruik van de door de overheid aangelegde parkeerruimten.
                          Dat kost immers geld. Een straat zonder parkeerruimte is goedkoper aangelegd.
                          Dus wie dat stukje extra wegdek gebruikt, moet er volgens mij ook een kleine bijdrage voor betalen, als vorm van afbetaling van de werken.
                          Maar dan overal dezelfde bijdrage.
                          In het centrum van de stad kost het wegdek immers niet meer dan aan de rand!
                          En dan zouden ook de globale belastingen naar beneden moeten gaan, voor het bedrag van de ontvangen betalingen voor het parkeren.
                          dat zou een rechtvaardiger systeem zijn, de gebruiker betaalt.

Veel eerlijker werken de ondergrondse parkeergarages: die zijn redelijk duur voor de gebruiker, maar je krijgt er dan ook waar voor in de plaats.
                          Een verlichte, droge en bewaakte omgeving.
                          Ik ben bereid om daarvoor te betalen, en doe dat ook regelmatig als ik ter stede trek.

Maar nee, die parkeermensen die de straten afschuimen moeten niet fier zijn op hun job.
                          Ik vind dat het zelfs iets ziekelijks heeft, gaan werken bij een bedrijf waarvan het doel is om mensen te treiteren.

Tot zover mijn idee.

Comment

....maar uiteindelijk zei em dak het best gewoon kon betalen, want da het beheer altijd kan terugvallen op het feit da ze mij wel via sms verwittigd hebben dat de betaling ni lukte, dus dak nog steeds aan den automaat had kunnen betalen.
                            Tot zover mijn strijd tegen de windmolen...
                            Dat had ik dus ook reeds geschreven, ik zie die betaling via SMS als een extra service voor de klant, en niet als een vervangmiddel voor de automaat.

Verder vind ik reactie #26 er toch een beetje over

mir
                            Last edited by mir; 22 maart 2011, 21:55.
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                              Verder vind ik reactie #26 er toch een beetje over
                              mir
                              Het antwoord is inderdaad er over, maar de regel waarom het geschreven is, vind ik ook..
                              Ik ben met pensioen, en heb dus ( vermoedelijk ) geen "blinde... " achter de balie, en zal dus niet met mijn looks iemand kunnen overtuigen, en dat is iets dat in deze maatschappij soms nog wel werkt, stuur een mooi.... kortgerokt ( vul zelf in..) en ge hebt meer kans dat ge.. spijtig genoeg een waarheid soms. Dat is dus ook een vorm van discriminatie, je bent jong en wilt wat, en krijgt het soms ) en je bent oud en wilt wat, en ze sturen wandelen .

Comment

het mislukkende sms systeem is gekend. gewoon afwachten en als ze willen procederen heb je je smssen als bewijs.

het is niet de eerste rechtzaak die er in kortrijk van komt
                                dat stond zelfs in het laatste nieuws
                                nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                                http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

Comment

Working...
                                X