Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipad vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ipad vraagje

Vermits de Ipad 2 binnenkort uitkomt is de prijs van de originele Ipad een beetje gedaald, en heb ik mezelf er toch maar eentje gekocht ... maar heb een vraagje : hebben jullie er een beschermfolie opgekleefd ?

Ik heb wel een sleeve gekocht en een keyboard dock, maar wou toch even weten of zo'n folie wel nut heeft, volgens de verkoper in Leuven niet omdat het scherm echt wel sterk is ... ik heb ook geen folies op de schermpjes van mijn cams zitten, maar hier zit je toch constant met je vingers (en soms nagels ?) op te werken hé.

Trouwens, ben best onder de indruk van mijn nieuw gadget ... schitterend als portfolio, waar ik hem altijd al voor wou kopen trouwens, maar ook surfen en lezen werkt echt wel ideaal !

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: Ipad vraagje

Geen beschermfolie hier, en de eerste kras op iPad en de beide iPhones moet nog komen.

Comment

geen folie, glas is vrij kras bestendig ( zie youtube)
      wel steeds een hoes om op te bergen
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
        Geen beschermfolie hier, en de eerste kras op iPad en de beide iPhones moet nog komen.
        Hier ook niets van beschermfolies ... Mijn eerste iphone 3 gebruikte ik 2 jaar en nog geen krasje op het scherm, ipad sinds juni vorig jaar en niets krasjes ...

Comment

hier ook geen beschermfolie.

das weer zo'n verkoopspraatje net als winkels die zeggen dat je een uv-filter op iedere lens moet.

ps als agenda doet em het ook zeer goed hoor.
          hadden nen papieren, stond nooit iets in!
          Ipad staat er ferm wa in nu.

edit:zit in de apple hoes, voldoet voor mij
          Last edited by david_ve; 20 maart 2011, 19:10.
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            hier ook geen beschermfolie.

das weer zo'n verkoopspraatje net als winkels die zeggen dat je een uv-filter op iedere lens moet.

ps als agenda doet em het ook zeer goed hoor.
            hadden nen papieren, stond nooit iets in!
            Ipad staat er ferm wa in nu.
            Ok, ik ga dan ook geen folie kleven, ik denk trouwens dat dit wel eens problemen zou kunnen geven met het touch screen, daarom aarzelde ik zowieso al.

Ik zou de iPad heel graag met mijn Outlook willen synchroniseren, maar dit mag niet meer volgens onze security policy in de firma !?

Ga de agenda zeker persoonlijk gebruiken, dat wel, ook de notes zijn héél handig, eigenlijk is zo'n iPad gewoon een handig ding moet ik toegeven, had hem eigenlijk al eerder moeten kopen, maar vond hem initieel een beetje te duur, maar als ik nu zie hoe gemakkelijk alles werkt ... deze reply is trouwens op de iPad met zijn keyboard dock ingetikt

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo,

Hier wel een folie, maar bij mij wordt de iPad dan ook zeer intensief gebruik (vervangt de laptop). Ik neem liever geen risico - maar in principe zou het glas krasvrij moeten zijn.
              Nu, de folie aanbrengen is een werk van veel geduld en véél wrijven ...
              Met het touchscreen geeft dit geen enkel probleem, dat blijft perfect werken.
              En als je Outlook met Gmail Agenda synchroniseert, en dan de iPad met Gmail Agenda - maar dat mag ook niet neem ik aan?

Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Hier geen beschermfolie en ook hier moet het eerste krasje er nog opkomen.
                Wel een Apple hoesje. Zo'n zwarte met Apple logo en de flap heeft een knik erin.
                Wat me wel opvalt is dat de knik zich afdrukt op het scherm. Nog iemand die dit ziet?

Comment

Hallo,

Ja hoor, hier ook - maar je veegt hem ook snel weer weg ...

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Wat me wel opvalt is dat de knik zich afdrukt op het scherm. Nog iemand die dit ziet?
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Deze hoes is echt mooi en zéér goed afgewerkt.
                    Ik heb die al een tijdje, en ben er zeker tevreden over.
                    Een beschermfolie is voor mij ook overbodig.

Comment

Ik gebruik mijn iPad nu al ongeveer zo'n 7 maanden vrij intensief zonder beschermfolie en heb nog steeds geen enkele kras op het scherp.
                      Zoals reeds door verschillende anderen vermeldt is het scherm zeer krasbestendig en zla je er bij normaal gebruik niet vlug krassen op gaan zien, je zal wel regelmatig het scherm eens moeten poetsen, maar dat is geen probleem en is zeer snel gebeurd.
                      Veel plezier met je nieuwe aankoop.
                      Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Hier wel een folie - niet als bescherming tegen krassen maar om minder reflecties en minder last van vingerafdrukken te hebben. Ik werk nog regelmatig met een iPad zonder matte folie en dat is in vergelijking echt een vieze spiegel. Tekst is wel een tikje scherper zonder folie.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Bij mij was er al een folie op vooraleer ik de eerste keer het scherm aanraakte.
                          En ik heb na 6 maanden de folie vervangen door een nieuwe die ik op het internet vond aan 3 euro! per stuk. En ook zeer goed.

(Je moet een bankkaart gebruiken om de folie vast te kleven; de luchtbellen schuiven mooi op. Je identiteitskaart gaat ook, tenzij de foto te lelijk is)

Voor mij werkt de iPad perfect met die folie. Het is alleszins geen hinder.

En ik ben overtuigd dat er bij normaal gebruik geen probleem zou zijn.
                          Maar! Stel, dat de iPad wegglijdt en op de grond valt, Murphygewijs natuurlijk met het scherm onderaan. Niets kapot, maar een kras op het glas.
                          Ik wil het niet meemaken de rest van zijn carrière met een kras te moeten leven.

Peter

Comment

Working...
                          X