Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyta auris hsd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toyota auris hsd

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
    Ik heb gisteren nog noodgedwongen eens met een wagen met 136pk moeten rijden, en dat ging nochthans toch wel vooruit zenne , niet zo snel als ik gewoon ben maar het ging vooruit, ruim voldoende voor ons dagelijks verkeer alhoewel ik zeer grif toegeef dat ik niet meer zou willen terugkeren naar dergelijk vermogen.
    Wat betreft dat snel optrekken, vergis je niet een CVT geeft een totaal ander optrekgevoel maar daarom ga je nog niet zoveel sneller, ik heb wel wat rijervaring met een CVT, zeer comfortabel hé, wel een vreemde gewaarwording de eerste keren dat je daar mee op baan bent, nu persoonlijk hou ik meer van S-tronic bakken, ook iets minder onderhoudsintensief dan CVT.
    Ik zal dan een andere opvatting hebben over vooruitgaan. Maar 0-100 tijden van rond de 10 sec of meer vind ik te traag. 7 en minder dan gaat het al een beetje vooruit. Onder de 5 mag je spreken over echt vooruit gaan. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
      Ik zal dan een andere opvatting hebben over vooruitgaan. Maar 0-100 tijden van rond de 10 sec of meer vind ik te traag. 7 en minder dan gaat het al een beetje vooruit. Onder de 5 mag je spreken over echt vooruit gaan. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
      Wat betreft die laatste soort, deze horen enkel thuis op afgesloten circuits waar je alleen jezelf en andere waaghalzen in gevaar brengt, indien je zo'n kijk hebt op autorijden dan ben je in mijn ogen onverantwoord en illegaal bezig in het openbare verkeer en heb ik ook geen enkel grijntje respect voor dergelijke personen. Mensen die andere personen in het verkeer op dergelijke manier ongewild in gevaar brengen dat is gewoon triest .Maar dat is natuurlijk mijn mening .
      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Wat betreft die laatste soort, deze horen enkel thuis op afgesloten circuits waar je alleen jezelf en andere waaghalzen in gevaar brengt, indien je zo'n kijk hebt op autorijden dan ben je in mijn ogen onverantwoord en illegaal bezig in het openbare verkeer en heb ik ook geen enkel grijntje respect voor dergelijke personen. Mensen die andere personen in het verkeer op dergelijke manier ongewild in gevaar brengen dat is gewoon triest .Maar dat is natuurlijk mijn mening .
        Waar in de verkeerswet staat dat een acceleratie van 0-100 in zeg maar 4 sec niet mag? Waar breng ik iemand in gevaar als ik op een lege wag snel optrek? Waar breng ik iemand in gevaar als ik tegen 90 achter iemand hang op de snelweg en om die voorbij te steken heel snel optrek naar 120 en wat is daar illegaal aan?
        Ben deze morgen nog een auto tegengekomen die 0-100 kan in 3.9 sec en volgens mij heeft degene die er mee reed zich perfect aan de verkeersregels gehouden.
        Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

En 136pk, dat gaat niet vooruit!! Zeker niet in een auto van bijna 1400kg.

Een stukje uit een review over deze auto:
          Jij hebt precies altijd negatief commentaar, zonder ervaring, zelfs je als er nooit mee gereden hebt.
          Kom gerust 'n testritje maken....zonder ruzie, sta open voor ieders mening
          Ik heb 20 jaar aan BMW's gewerkt en weet dat 10sec redelijk snel is.
          Dit is wel 'n middenklas wagen en dan moet je dat relativeren...136PK is redelijk veel.
          Met die electromotor(samen 349Nm koppel), aan de lichten ben je echt 'n pijl uit de boog, daarna is snelheid voor mij geen behoefte.

't is je zoveelste reply op mijn postings, die totaal zeggen dat niet begrijpt wat ik wil zeggen...
          En btw: ik kan heel goed afstanden inschatten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            Jij hebt precies altijd negatief commentaar, zonder ervaring, zelfs je als er nooit mee gereden hebt.
            Kom gerust 'n testritje maken....zonder ruzie, sta open voor ieders mening
            Ik heb 20 jaar aan BMW's gewerkt en weet dat 10sec redelijk snel is.
            Dit is wel 'n middenklas wagen en dan moet je dat relativeren...136PK is redelijk veel.
            Met die electromotor(samen 349Nm koppel), aan de lichten ben je echt 'n pijl uit de boog, daarna is snelheid voor mij geen behoefte.

't is je zoveelste reply op mijn postings, die totaal zeggen dat niet begrijpt wat ik wil zeggen...
            En btw: ik kan heel goed afstanden inschatten.
            Heb overlaatst een mini gehad trok op in 9,9 dus ik weet wel wat 10sec is.
            Mijn auto nu doet het in 4.1 dus zegt niet dat je weet wat snel is tot je met iets snel gereden hebt. En 136 pk is niet veel, dat is standaard voor de huidige wagens. De meeste zitten daar zelfs boven, bmw en audi meestal 140 of zelfs 170. En ik heb al met heel veel auto's gereden het is een beetje een hobby om testritten te gaan doen met auto's.

Comment

Heb overlaatst een mini gehad trok op in 9,9 dus ik weet wel wat 10sec is.
              Mijn auto nu doet het in 4.1 dus zegt niet dat je weet wat snel is tot je met iets snel gereden hebt. En 136 pk is niet veel, dat is standaard voor de huidige wagens. De meeste zitten daar zelfs boven, bmw en audi meestal 140 of zelfs 170. En ik heb al met heel veel auto's gereden het is een beetje een hobby om testritten te gaan doen met auto's.
              Ik denk dat je opnieuw moet leren om gemiddeldes te berekenen.
              De meeste auto's zitten onder dat vermogen, en halen de 100 NIET in minder dan 10 seconden.
              Jouw referentiekader is een klein beetje scheefgetrokken. Jouw kar heeft waarschijnlijk meer dan 400pk, en dat is een ABSOLUTE minderheid op de weg, onder meer onwille van de hoge BIV en taksen.

Een VW PASSAT, een BMW3 of een V50 mag dan een populaire firmawagen zijn, er worden er bijzonder veel geleased met de kleinste motor, en die heeft geen 140pk.

Ik heb zelf al met een Prius gereden, voor mij rijdt die bijzonder vlot en comfortabel, en laat toe om meer dan normaal met het verkeer mee te kunnen.
              Het is wel even wennen aan het CVT gevoel omdat je verwacht dat er geschakeld wordt, en dat de toerentallen oplopen en dan terugvallen... en dat gebeurt niet.

Comment

Re: Toyta auris hsd

Het is niet omdat iets kan, dat het ook moet... Nu de meeste bezitters van sportwagens zie ik niet gezapig op de 1e rijstrook (dat is de rechtse he mannen) rijden, die rijden links en heel snel liefst, ook als de snelweg vrij is dan blijven ze links rijden.

Nu van 0-100 in 4 seconden, dat moet wel een bolide met navenant verbruik en taksen zijn amai. Het is je gegund, maar het nut beperkt. Ik rij veel met de auto 40.000 km/jaar en sta weinig of nooit alleen aan een kruispunt waar ik zo snel kan accelereren, laat staan dat ik er behoefte zou aan hebben.

Ik zou graag hebben dat de hybrides mooie auto's zijn, maar helaas... En dat ze als firmawagen aantrekkelijk zouden zijn, dan twijfel ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Ik denk dat je opnieuw moet leren om gemiddeldes te berekenen.
                  De meeste auto's zitten onder dat vermogen, en halen de 100 NIET in minder dan 10 seconden.
                  Jouw referentiekader is een klein beetje scheefgetrokken. Jouw kar heeft waarschijnlijk meer dan 400pk, en dat is een ABSOLUTE minderheid op de weg, onder meer onwille van de hoge BIV en taksen.

Een VW PASSAT, een BMW3 of een V50 mag dan een populaire firmawagen zijn, er worden er bijzonder veel geleased met de kleinste motor, en die heeft geen 140pk.

Ik heb zelf al met een Prius gereden, voor mij rijdt die bijzonder vlot en comfortabel, en laat toe om meer dan normaal met het verkeer mee te kunnen.
                  Het is wel even wennen aan het CVT gevoel omdat je verwacht dat er geschakeld wordt, en dat de toerentallen oplopen en dan terugvallen... en dat gebeurt niet.
                  Mijn auto heeft maar 220 pk.
                  De bmw wordt bij ons meestal geleased in de 318d versie. Die haald 9.1 sec en 143pk. De 316d haalt 10.9 en 115 pk. Voor management is het een 320d die heeft direct 184pk en haalt 7.5s. Een passat met 136pk (blue motion) haalt 9.8 sec.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                    Het is niet omdat iets kan, dat het ook moet... Nu de meeste bezitters van sportwagens zie ik niet gezapig op de 1e rijstrook (dat is de rechtse he mannen) rijden, die rijden links en heel snel liefst, ook als de snelweg vrij is dan blijven ze links rijden.

Nu van 0-100 in 4 seconden, dat moet wel een bolide met navenant verbruik en taksen zijn amai. Het is je gegund, maar het nut beperkt. Ik rij veel met de auto 40.000 km/jaar en sta weinig of nooit alleen aan een kruispunt waar ik zo snel kan accelereren, laat staan dat ik er behoefte zou aan hebben.

Ik zou graag hebben dat de hybrides mooie auto's zijn, maar helaas... En dat ze als firmawagen aantrekkelijk zouden zijn, dan twijfel ik niet.
                    Ik betaal 262€ taks verbruik van ongeveer 10l

Comment

Welke auto? Welke motor?

een 335i doet het maar in 5.6, taks 715 euro en die heeft 306 pk
                      Een lotus elise SC in 4.6 seconden, 220 PK en 287 euro taks (is maar 1800cc, de auto weegt wel maar 900kg)
                      Last edited by grootmogol; 22 maart 2011, 15:56.

Comment

Welke auto? Welke motor?

een 335i doet het maar in 5.6, taks 715 euro en die heeft 306 pk
                        Lotus exige S 1800cc

Comment

In optimale omstandigheden in 4.3 sec dus... maar ik ga er niet van uit dat je een prof piloot bent

Comment

In optimale omstandigheden in 4.3 sec dus... maar ik ga er niet van uit dat je een prof piloot bent
                            Nee, 4.1
                            En waarvoor moet je prof piloot zijn om dit te halen?

Comment

Gelukkig zijn er nog mensen met realiteitsbesef
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Reactiesnelheid, zitpositie, banden, atmosferische druk, wegomstandigheden (baanvlak), afstelling, benzinemengsel...

dat zal allemaal je prestatie beinvloeden, de cijfers die de fabrikant geeft komen meestal van de testbank...

Comment

Working...
                                X