Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toyta auris hsd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Toyta auris hsd

Ik heb nu 2 dagen mijn nieuwe auto.
    Nieuwe Nr. plaat was op 1 dag hier.(krijgen ze trouwens nergens in de bus en betalen doe je aan de postbode)

WOW...dat valt beter mee als ik had verwacht.
    Verschillende mensen heb ik laten rijden en daar waren ook BMW rijders bij.(met automaat)
    136 pk da gaat vooruit....
    De vluchtheuvels zijn bijna niet voelbaar en dan staan er nog 215/45/17 velgen onder.
    Dat moet ik niet mijn Polo proberen!,trouwens daar staan alle duitse wagens voor bekend.
    Nu nog afwachten qua verbruik, maar hij vraagt naar snel rijden.
    Er zit 'n CVT bak in en gaat uitdagend vlot.
    Die 4l/100km zal ik nu wel niet halen, maar voor 'n wagen van 136PK is 6l/100km ook niet veel.(in power mode en hij moet ingereden worden}
    Ook de afwerking is veel beter als mijn RAV en mijn RAV zou deze wagen niet kunnen volgen en die had hetzelfde vermogen ....ttz : van 0-100 in 10,6sec
    Ze geven 11,4 sec op, maar ik denk dat zelfs onder 10 sec ligt.
    Bottom line : Zeer tevreden

BTW: de winterbanden liggen al gereed met Borbet velgen...

Re: Toyta auris hsd

Allee : onze TS gaat zijn SUV-fobie binnenkort zelfs nog kwijtraken .

In elk geval : veel leute met je nieuwe aanwinst...

BTW : niet te snel rijden hé. Der lopen hier van die blauwe mannetjes rond, en links en rechts planten ze nu en dan eens een paaltje...
    Groeten,

Polleke

Comment

Re: Toyota auris hsd

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Ik heb nu 2 dagen mijn nieuwe auto.
      Nieuwe Nr. plaat was op 1 dag hier.(krijgen ze trouwens nergens in de bus en betalen doe je aan de postbode)

WOW...dat valt beter mee als ik had verwacht.
      Verschillende mensen heb ik laten rijden en daar waren ook BMW rijders bij.(met automaat)
      De vluchtheuvels zijn bijna niet voelbaar en dan staan er nog 215/45/17 velgen onder.
      Dat moet ik niet mijn Polo proberen!,trouwens daar staan alle duitse wagens voor bekend.
      Nu nog afwachten qua verbruik, maar hij vraagt naar snel rijden.
      Er zit 'n CVT bak in en gaat uitdagend vlot.
      Die 4l/100km zal ik nu wel niet halen, maar voor 'n wagen van 136PK is 6l/100km ook niet veel.(in power mode en hij moet ingereden worden}
      Ook de afwerking is veel beter als mijn RAV en mijn RAV zou deze wagen niet kunnen volgen en die had hetzelfde vermogen ....ttz : van 0-100 in 10,6sec

BTW: de winterbanden liggen al gereed met Borbet velgen...
      Kompakte wagen met relatief veel vermogen, rijplezier verzekerd!!
      Succes ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Allee : onze TS gaat zijn SUV-fobie binnenkort zelfs nog kwijtraken .

I.
        Ik heb nooit 'n SUV fobie gehad. da's goesting. ('n inpuls )
        Ik dacht mijn vrouw veilig naar haar werk kon gaan. ( nu, ik zag 'm ook wel graag )
        Die Auris hsd heeft niet dat wauw effect maar toch, dat ben je rap vergeten, als je er in zit. En het zalige is terug automatisch rijden & achteruitrij camera.

Ik had nu zelf ervaren dat 'n Audi A4 (150PK) hier bochten nam ( rond kerstmis) die ik niet zou hebben durven nemen met mijn 4X4.

Het ligt dus echt aan de (winter) banden en die VSC en TR control.
        (alhoewel dat sommige dit overbodig vinden, doen die toch wonderen.

Comment

Ik heb ook interesse in een hybride.
          Kan je de nettoprijs en de juiste versie (eventueel per PM) de nettoprijs eens doorgeven van die prachtkar aub?
          Laat ook even weten of je een auto hebt ingeleverd.

Comment

Heb hier ook interesse. Momenteel maken ze ook veel reclame voor die Lexus full hybride.

Momenteel rij ik met een Honda CR-Z hybride maar ik vrees dat deze wat te compact gaat worden als de gezinsuitbreiding een feit is

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Ik rij nog steeds tot volle tevredenheid al een 4 tal jaar met een Toyota Prius.
              Heb sterk op mijn tanden moeten bijten om niet naar de winkel te hoollen voor de nieuwe Prius te kopen.
              Alhoewel; ik ben hem wél eens gaan testrijden !
              Binnen is ie zéér ruim; koffer is niet overweldigen, maar groot genoeg.
              Mijn volgend woor zéler opnieuw een Prius, of ze zouden al met iets héél straf moeten afkomen.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

Dus jij denkt dat de fabrikant zijn auto slechter gaat voorstellen dan hij is? Maar ja we weten als van uw stopafstand dat je nogal raar denkt over snelheid afstand en tijd.
                En 136pk, dat gaat niet vooruit!! Zeker niet in een auto van bijna 1400kg.

Een stukje uit een review over deze auto:
                It also frustrates on the road. The engine wails if it even looks at a hill, and the ride has been unsettled by battery bulk. Where the regular Auris is smooth and settled, the Hybrid jinks and bobbles.
                Despite the compromises, this car is OK. As transport. But as something to love, it fails. If you want a decent, efficient hatchback that still drives and behaves like a car, forget this and consider the Golf Bluemotion.
                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                  Dus jij denkt dat de fabrikant zijn auto slechter gaat voorstellen dan hij is? Maar ja we weten als van uw stopafstand dat je nogal raar denkt over snelheid afstand en tijd.

Een stukje uit een review over deze auto:
                  It also frustrates on the road. The engine wails if it even looks at a hill, and the ride has been unsettled by battery bulk. Where the regular Auris is smooth and settled, the Hybrid jinks and bobbles.
                  Despite the compromises, this car is OK. As transport. But as something to love, it fails. If you want a decent, efficient hatchback that still drives and behaves like a car, forget this and consider the Golf Bluemotion.
                  Dat is afhankelijk van waar je je prioriteiten legt, hé. 136 pk is meer dan genoeg om mee te kunnen met het hedendaags verkeer. Ik rij met 90 pk voor 1350 kg, en dat gaat snel genoeg voor dat verkeer. Dat ding haalt z'n 100 km./h in 12 sec (en een goeie 180 km./h top). Die 12 sec. heb ik nog nooit uitgetest, die 180 km./h trouwens ook niet.

Ik weet dat er anderen zijn .

En basismodellen worden in de catalogus heel vaak trager voorgesteld. Van mijn wagen bestaat een 90 en 105 pk versie, die kwa optrektijden met moeite verschillen.
                  In de catalogus wordt die 90 pk versie echter fel achteruitgestoken... Iets wat bv. ook door de Autogids was opgemerkt (die die optrektest dus wel gedaan hebben).
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Dat is afhankelijk van waar je je prioriteiten legt, hé. 136 pk is meer dan genoeg om mee te kunnen met het hedendaags verkeer. Ik rij met 90 pk voor 1350 kg, en dat gaat snel genoeg voor dat verkeer. Dat ding haalt z'n 100 km./h in 12 sec (en een goeie 180 km./h top). Die 12 sec. heb ik nog nooit uitgetest, die 180 km./h trouwens ook niet.

Ik weet dat er anderen zijn .

En basismodellen worden in de catalogus heel vaak trager voorgesteld. Van mijn wagen bestaat een 90 en 105 pk versie, die kwa optrektijden met moeite verschillen.
                    In de catalogus wordt die 90 pk versie echter fel achteruitgestoken... Iets wat bv. ook door de Autogids was opgemerkt (die die optrektest dus wel gedaan hebben).
                    Meekunnen in het verkeer is iets anders dan vooruitgaan... elke hedendaagse auto kan mee in het verkeer maar dat gaat daarom niet "vooruit". Ik heb onlangs nog met een polo gereden met 74pk, ik reed daarmee sneller dan de meeste mensen op de baan. Ging dat vooruit? Nee langs geen kanten.
                    Als ze in een revieuw al schrijven dat de motor begint te jammeren als hij nog maar naar een berg kijkt dan kan je dat ook niet echt vooruitgaan noemen.
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX

Comment

Aan welke beginletters van de plaat zijn ze al aub.
                      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

elke hedendaagse auto kan mee in het verkeer maar dat gaat daarom niet "vooruit".
                        Vreemd, mijn auto en die van mijn vrouw ook, die gaan zowel vooruit als achteruit. Als sommige wagens niet vooruit gaan, staan die zetels dan gedraaid om door de achterruit te kijken, of kan dat niet, want is achteruit dan eigenlijk vooruit, en vooruit gaan doen ze niet... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                          Vreemd, mijn auto en die van mijn vrouw ook, die gaan zowel vooruit als achteruit. Als sommige wagens niet vooruit gaan, staan die zetels dan gedraaid om door de achterruit te kijken, of kan dat niet, want is achteruit dan eigenlijk vooruit, en vooruit gaan doen ze niet... ?
                          Ah een muggenzifter? Natuurlijk GAAN die niet vooruit een auto rijd he.
                          Als jij de plezante kan uithangen ik ook ze

Ik had het op het feit dat de topic starter bedoelde dat zijn auto vooruitging (dat hij snel was)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                            Ik heb gisteren nog noodgedwongen eens met een wagen met 136pk moeten rijden, en dat ging nochthans toch wel vooruit zenne , niet zo snel als ik gewoon ben maar het ging vooruit, ruim voldoende voor ons dagelijks verkeer alhoewel ik zeer grif toegeef dat ik niet meer zou willen terugkeren naar dergelijk vermogen.
                            Wat betreft dat snel optrekken, vergis je niet een CVT geeft een totaal ander optrekgevoel maar daarom ga je nog niet zoveel sneller, ik heb wel wat rijervaring met een CVT, zeer comfortabel hé, wel een vreemde gewaarwording de eerste keren dat je daar mee op baan bent, nu persoonlijk hou ik meer van S-tronic bakken, ook iets minder onderhoudsintensief dan CVT.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ah een muggenzifter? Natuurlijk GAAN die niet vooruit een auto rijd he.
                              Als jij de plezante kan uithangen ik ook ze

Ik had het op het feit dat de topic starter bedoelde dat zijn auto vooruitging (dat hij snel was)
                              Ah? iemand zonder humor en relativeringsvermogen? Bij mijn weten, een auto rijdt...

Comment

Working...
                              X