Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop / Macbook ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop / Macbook ?

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    De reden van een laptop is dat ie makkelijk verplaatsbaar is. Dat zie ik ze nog niet met en iMac doen; ten minste niet zonder brokken te maken.

Nu als het geen Mac zou worden zou ik haar een 17 inch aanraden; eventueel va ASUS ?

@ Fotodirk: bedankt voor die toelichting.
    Je zei dat de laptop niet veel van plaats ging veranderen dacht ik

Laptops is altijd een beetje geluk hebben. Asus is een goed merk, maar heeft ook al eens een slecht model gehad. Op zich maakt het merk niet zoveel uit. Ik zou eerder kijken welk toetsenbord aangenaam werkt.
    Naargelang de prijs eventueel extra garantie nemen. Een investering van 1.500 euro zou ik toch een aantal jaartjes willen beschermen, in tegenstelling tot bv een netbook.

edit: niet te gierig zijn wat betreft het ram geheugen

Comment

de belangrijkste vragen bij aankoop van een PC/Mac zijn:

- waarvoor gaat ze het gebruiken
      - zijn er programma's/spelletjes die ze wil behouden of spelen
      - zit ze veel op MSN gedoe????

Als je bij de 1ste grafisch hebt is een Mac het overwegen waard... indien niet dien je te kijken naar vooral de systeemspecificaties om te weten wat je moet kopen (je moet bijv. geen laptop kopen met 6 of 8 GB geheugen als ze hem enkel gebruikt voor oudere spelletjes of enkel voor MS Office en internet)
      Maar als bij het 2de bijv. ook al alleen programma's/spelletjes heeft is het inderdaad beter om voor PC te gaan
      punt 3 trouwens ook: PC
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

Comment

Het gaat hier om een meisje van 12 jaar...

Die zal wat surfen, chatten, mailen en misschien eens een tekstje typen.
        De komende 4-5 jaar komt ze toch toe met een laptop van 600 € zeker....
        en als ze die laptop heeft, waarom dan nog een iPad er bij???

Zelfs als ze al eens een spelletje wil spelen dan moet dit nog kunnen met een budget PC.

Een laptop groter dan 15' zou ik nooit kopen, want die is toch niet meer draagbaar.

En als ze dan 17-18 jaar wordt, dan is het tijd voor iets nieuws.

Als je kinderen van 12 jaar al verwent met een Macbook Pro van 2000€, wat ga je ze dan geven tegen dat ze 18 zijn? Een Porsche 911...

Comment

Msn mag niet de reden zijn om geen mac te kopen.. er zijn genoeg alternatieven. Ik gebruik Adium en is heel fijn om mee te werken.

Ik werk er graag mee.. en hij w niet trager

Een jaar geleden heb ik ook getwijfeld tussen een iMac of MBP en ik ben voor de laatste gegaan juist voor die draagbaarheid. Ik zit nooit aan een bureau dus die iMac had een kwelling geweest. Met een iMac zit ze ook enkel op haar kamer en met n laptop kan je ze nog 'verplichten' bij het gezin te zijn om ze in de gaten te houden, ale mijn idee h.

Mocht ik nu een nieuwe kopen zou ik voor een 13" MBP gaan ipv een 15".

Dus gewoon een blitse witte macbook zou ik kiezen, en tegen dat die niet meer voldoet zal ze wel weten of ze verder wilt met apple of liever windows.
          ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
            Je zei dat de laptop niet veel van plaats ging veranderen dacht ik
            Ja, en da's ook waar: ik bedoel ze gaat hem niet meenemen op reis of naar school, bedoel ik.

Maar als hij op de woonkamertafel staat, is het makkelijk dat je hem even dichtklapt en kan "wegzetten".
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Het gaat hier om een meisje van 12 jaar...

Die zal wat surfen, chatten, mailen en misschien eens een tekstje typen.
              De komende 4-5 jaar komt ze toch toe met een laptop van 600 € zeker....
              en als ze die laptop heeft, waarom dan nog een iPad er bij???

Zelfs als ze al eens een spelletje wil spelen dan moet dit nog kunnen met een budget PC.

Een laptop groter dan 15' zou ik nooit kopen, want die is toch niet meer draagbaar.

En als ze dan 17-18 jaar wordt, dan is het tijd voor iets nieuws.

Als je kinderen van 12 jaar al verwent met een Macbook Pro van 2000€, wat ga je ze dan geven tegen dat ze 18 zijn? Een Porsche 911...

Ha ha ha, da's waar
              Maar de bedoeling is rond max. 1500 euro te blijven.
              Het zou dan ook een "samenaankoop" zijn van verschillende familieleden.

Nu, een Ipad vind ik echt geen "overbodige luxe" - dat ding is zo veelzijdig - eigenlijk zou elke school over die dingen moeten beschikken.

Ongelofelijk wat er al voor (educatieve soft ) bestaat.

Presentatie geven ? Gewoon aansluiten op beamer of grote monitor en je vinger vervangt de laser-pointer.

Ze is opgegroeid met computers; van toen ze kleuter was had ze al een computer + printer in haar kamertje.
              Niet het laatste nieuw natuurlijk, maar dat hoeft ook niet.
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Working...
              X