Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft z'n foto's geparkeerd bij fotopic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie heeft z'n foto's geparkeerd bij fotopic

Ik ben hier nog maar net mee bezig, dus ik ken nog niet alle mogelijkheden.

De witte rand heb ik er zelf rond gezet.
    Ik heb zelf de foto's verkleind (zoals ik op fototopic deed) en dan opgeladen.
    Ik zal zo meteen een foto van One.com proberen linken in het onderdeel "natuur en landschappen", zo weet ik ook meteen of dit werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Worden de foto's weergegeven in het formaat dat je zelf kiest, of worden ze geresized?
      Zat met ook met die vraag, en het antwoord dat ik gekregen heb:
      Helaas kunnen wij dit resizen niet uitzetten dit gebeurt automatisch bij
      het gebruik van onze galerij functie.

Voor de rechtermuisklik zeggen ze het volgende:
      U kan rechtermuisklik uitschakelen met volgend script:

Helaas is dit niet automatisch in te schakelen u dit dan ook zelf in het
      script in te voeren.

Voor iemand die kaas heeft gegeten van programmeertaal is dat natuurlijk gemakkelijk.
      Vervelend is ook dat de foto's een ander nr. krijgen,
      en dat je de rangschikking van je Albums zelf moet in de gaten houden,
      ze sorteren op datum van inbreng vmbm.
      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
      debruri.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door starengine Bekijk bericht
        Ik zal zo meteen een foto van One.com proberen linken in het onderdeel "natuur en landschappen", zo weet ik ook meteen of dit werkt.
        Dat werkt alleszins perfect, gebruik dat al een paar jaar.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Een testje bij Smugmug:

Dat ziet er volgens mij niet slecht uit, heel handig om foto's te uploaden.

Ik heb nog niet beslist, maar de kans is vrij groot dat ik voortaan mijn foto's bij Smugmug online zet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Heb je toevallig ook gekeken naar de paar andere die ik hier had opgenoemd, Bart ? Zenfolio ziet me er ook wel mooi en goed uit.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Een testje bij Smugmug:

Dat ziet er volgens mij niet slecht uit, heel handig om foto's te uploaden.

Ik heb nog niet beslist, maar de kans is vrij groot dat ik voortaan mijn foto's bij Smugmug online zet.
              Mijn zoon gebruikt Smugmug, hij is er uitermate tevreden over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Heb je toevallig ook gekeken naar de paar andere die ik hier had opgenoemd, Bart ? Zenfolio ziet me er ook wel mooi en goed uit.
                Ik heb net even naar Zenfolio gekeken, en daar heb je ongeveer dezelfde mogelijkheden. Ik heb ook een paar albums bekeken, en Smugmug lijkt mij net iets sneller.

One.com heb ik ook bekeken, en dat lijkt mij allemaal wat moeilijker voor iemand die helemaal niets kent van een website. Dat de foto eerst wazig op het scherm komt, en daarna pas scherp, dat vind ik een serieus minpunt.

De meeste alternatieven zijn wel véél sneller dan Fotopic, die was de laatste tijd echt heel traag.
                BD0338BE

Comment

ja, maar daar gaat het allemaal niet om.
                  Het probleem is dat vele,waaronder ik met meer dan 35000 fotos die ik er in verloop van 7 jaren heb opgezet en altijd trouw er voor hebt betaald als premium gebruiker, het hele gebeuren kwijt zijn als fotopic niet meer terug komt.
                  Natuurlijk heb ik nog de orginele op harde schijf staan.
                  Het is onbegonnen werk dit allemaal bij een andere server weer onder te brengen.

Gr, John
                  Last edited by marbico; 15 maart 2011, 23:03.
                  www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                    ja, maar daar gaat het allemaal niet om.
                    Het probleem is dat vele,waaronder ik met meer dan 35000 fotos die ik er in verloop van 7 jaren heb opgezet , het hele gebeuren kwijt zijn als fotopic niet meer terug komt.
                    Natuurlijk heb ik nog de orginele op harde schijf staan.
                    Het is onbegonnen werk dit allemaal bij een andere server weer onder te brengen.

Gr, John
                    Ik had nog meer foto's online staan bij Fotopic, maar die ga ik nu niet allemaal terug online zetten. Verschillende verenigingen hebben een link naar mijn foto's op hun website, daarvoor moet ik wel minstens de evenementen van vorig jaar terug online zetten (stratenloop, triatlon, Rijkevorsel Swingt...). Als ik de nieuwe link doorstuur naar die verenigingen, dan zal iedereen na een tijdje de foto's wel terugvinden.
                    Ik zal ook nieuwe kaartjes moeten maken om uit te delen...

Bij Fotopic heb ik in totaal net iets meer dan 3.000.000 hits gehaald, het zal lang duren vooralleer ik daar zit met een nieuwe webste. Het voordeel van Smugmug is dat die véél sneller is dan Fotopic ooit geweest is, daardoor blijven de bezoekers ook wat langer rondkijken. Als het elke keer een halve minuut duurt voor de foto zichtbaar is, dan is de lol er al snel af.

Het wordt dus een hele job om iedereen naar de nieuwe website te krijgen, en ik zal de volgende dagen nog heel wat werk hebben om terug wat foto's online te zetten. Maar ik heb er vertrouwen in dat Smugmug veel betrouwbaarder is dan Fotopic. Waarschijnlijk hadden ze daar teveel gratis accounts waardoor ze niet voldoende geld binnenkregen om de boel fatsoenlijk te laten draaien. Ik vind het niet erg om te betalen voor een service, op voorwaarde dat die dan ook degelijk en betrouwbaar is.

Normaal liep mijn Premium account bij Fotopic tot begin augustus, maar de rest van dat geld zal ik nooit terugzien (net zoals zoveel anderen, die misschien nog maar pas betaald hebben).
                    Als die website toch terug online zou komen, dan zijn ze mij in ieder geval kwijt als klant. Dan kan ik er nog eerst een link op zetten naar de het nieuwe album, dat zou wel gemakkelijk zijn...

Ik heb net voor een jaar betaald bij Smugmug.
                    Last edited by Black B@ndit; 15 maart 2011, 23:29.
                    BD0338BE

Comment

Ik had ook een deel van mijn site daar staan. Ik ben al bezig om mijn albums opnieuw te maken mat jalbum software, maar wel geparkeerd op eigen site ruimte. Dan kan het tenminste niet weer kwijt raken.
                      Voorbeeld

groeten,
                      Helen
                      vriendelijke groeten, Helen
                      Updated WWW.HELENICA.NL
                      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

zit hier eigenlijk te wachten, tot BD de mogelijkheid gaat bieden.
                        gat in de markt hoor.....tegen een vergoeding uiteraard.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeepeejee Bekijk bericht
                          Blijkbaar enkel lof over ONE.COM. Wie zet hier eens enkele links naar zijn/haar website met veel fotomateriaal die draait op ONE.COM ? Eens kijken hoe snel de pagina laadt zou interessant zijn. Alvast bedankt.

rubriek: Fotoalbum
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja, ik ook,
                            heb er een paar honderd opstaan van het voorbije voetbalseizoen, met een link op de website. Moet nu wel naar een ander alternatief zoeken, voorlopig op Picasa gezet. Ik denk te kijken naar pBase, dat ziet er ook goed uit.
                            Stonden die servers in Japan?
                            Sony A7III & Sony A7 RIII
                            Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              http://www.kalfortkermis.be

rubriek: Fotoalbum
                              Werk aan de winkel voor editie 2011

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smetse Bekijk bericht
                                Stonden die servers in Japan?
                                Fotopic was al verdwenen voor de aardbeving.
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X