Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet storing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet storing

Ik zal deze oude draad weer even oprakelen want sinds 2 dagen hebben we weer prijs:

blokvorming op alle VRT, Canvas/Ketnet kanalen (de gewone maar ook op de HD).

Zal vandaag nogmaals Telenet contacteren en proberen na te gaan of er hier nog mensen hetzelfde probleem hebben.

Begint serieus mijn voeten uit te hangen.

Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Blokvorming betekent dat de kabelverbinding niet optimaal is.

Kijk je kabels binnen eens na voor je ze belt. Als je binnen een Coax hebt die beschadigd is betaal je te veel geld voor niks.

Normaal kunnen ze zelf heel goed nagaan waar de storing zit.
      Ze hangen een toestel aan de muuraansluiting en kunnen dan vrij snel aflezen op hoeveel meter het signaal verzwakt wordt.
      In ons geval was de aansluiting 'op de paal' gecorrodeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
        Ik zal deze oude draad weer even oprakelen want sinds 2 dagen hebben we weer prijs:

blokvorming op alle VRT, Canvas/Ketnet kanalen (de gewone maar ook op de HD).

Zal vandaag nogmaals Telenet contacteren en proberen na te gaan of er hier nog mensen hetzelfde probleem hebben.

Begint serieus mijn voeten uit te hangen.

Steven
        Zit je analoge antenekabel ook soms nog in je tv toestel ?

Trek deze dan even uit, sommige tv toestellen hebben daar moeite mee, hoe het komt weet ik niet, maar het kan dat zijn.

Comment

Gisterenavond weeral zonder internet gezeten....
          Ze "updaten" nogal veel de laatste tijd bij Telenet.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Kabels al eens uitgetrokken en vervangen maakt niets uit.

Als er iemand kan uitleggen waarom het alleen VRT en Canvas/Ketnet is en geen enkele andere zender.

Bij de signaalsterkte hebben deze twee zenders 0% en alle anderen 99%.

Sinds een paar uur is het zelfs geen blokvorming meer maar een zwart scherm met het gewone geluid. Kan nu naar de radio kijken

Steven

Comment

Telenet heeft zijn abo's geüpgrade, misschien heeft het daar wel mee te maken?
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Meer een downgrade: 2 zenders minder voor dezelfde prijs

Steven

Comment

pffff hier ook al een aantal weken (Kampenhout) blokkerige beelden (VijfTV, Discovery, VT4 ...).
                  Een fototoestel (van zwart plastiek )

Comment

Bij mij bleek het toch (en ik geloofde het zelf eerst niet) toch de aansluiting te zijn.

Heb mijn volledig kastje waar de coax van de digicorder aan hangt vervangen en sindsdien geen problemen meer.

De medewerkster van de helpdesk vroeg me om toch eens met die kabel te bewegen en inderdaad het werd soms beter en soms slechter dus het lag wel degelijk aan die aansluiting (allez bij mij toch).

Mvg

Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
                      Bij mij bleek het toch (en ik geloofde het zelf eerst niet) toch de aansluiting te zijn.

Heb mijn volledig kastje waar de coax van de digicorder aan hangt vervangen en sindsdien geen problemen meer.

De medewerkster van de helpdesk vroeg me om toch eens met die kabel te bewegen en inderdaad het werd soms beter en soms slechter dus het lag wel degelijk aan die aansluiting (allez bij mij toch).

Mvg

Steven
                      Dat is oorzaak nr. 1 van alle problemen van coax. Dit stopcontact is soms van slechte kwaliteit en daarom plaats ik er zelf geen meer maar laat ik dit door TN zelf doen als ze de aansluiting komen verzorgen. Dan nog is het geen garantie dat na enkele jaren deze toch slecht wordt.

Comment

Hier hebben we ook al enkele maanden een probleem met de ontvangst. Onze situatie :
                        Dik 2 jaar geleden hebben we een nieuwe tv, nieuw tv meubel en digitale tv aangeschaft. De installatie van digitale tv hebben we netjes door Telenet laten uitvoeren. Na een maand of 15 begonnen een paar zenders te storen, ARD, MENT, WDR, SAT1. Deze zenders kijken we bijna niet dus zo erg was het niet. De storing werd erger en erger en op een gegeven moment hadden we geen beeld meer op deze zenders. Toen begon ook VTM, VTM HD en VTMKZoom te storen en dat was wel vervelend.
                        Ik heb Telenet toen gemaild en naast de uitleg over de kosten voor een technieker gaven ze me (netjes) advies om alle kabels te controleren. Ik ben toen wat gaan proberen en wat blijkt : de digicorder staat in een kast, (die is van achteren open) als ik nu de digicorder een stukje naar voren trek heb ik prima beeld. VTM 99%, de Duitse zenders 0% maar geen foutieve pakketten meer. Draai ik de digicorder een beetje naar rechts heb ik ook prima beeld. Zodra ik de digicorder weer terugschuif valt alles weg. De coax kabel heb ik vervangen door een nieuwe originele Telenet kabel maar dat heeft niks uitgehaald. De hdmi kabel naar de tv kan het in mijn ogen niet zijn want dan zouden niet alleen deze zenders een storing moeten geven.
                        Sinds deze week valt het signaal van de digicorder naar de tv soms weg tijdens het kijken naar een opname. De tv geeft dan aan dat er geen signaal is op de ingang terwijl de digicorder nog gewoon aanstaat. Enkel uitzetten van de digicorder en weer aanzetten en alles werkt weer.
                        Ik heb lang gedacht dat een ander apparaat voor storing op de coax kabel zorgde maar ik heb alles een keer afgekoppeld en uitgetrokken op tv en digicorder na en ook dat gaf geen verbetering.

Het enige wat ik kan bedenken is een kapotte digicorder of een storing in de wanddoos. Ik moet erbij zeggen dat het kabel signaal gesplitst wordt bij binnenkomst in huis en dan naar verschillende kamers wordt geleidt. Het signaal naar de digicorder wordt samengevoegd met het satelliet signaal en de speciale wanddoos splitst dit signaal weer. Misschien dat door het splitsen, samenvoegen en weer splitsen teveel storing ontstaat? Raar blijf ik het dan wel vinden dat in het begin alles perfect werkte en zonder dat we iets aan de opstelling veranderd hebben de storing is ontstaan. Het verklaart ook niet waarom het verschuiven van de digicorder beter beeld geeft...

Ik zou graag de wanddoos willen testen maar heeft iemand een idee hoe je dat kunt doen met een multimeter?

Comment

Gewoon eens proberen om het sat signaal eruit te halen en de box rechtstreeks aan te sluiten op het binnenkomend signaal van telenet.
                          Wat eigenlijk ook zo hoort te zijn. De einddoos kun je eventueel overslaan en rechtstreeks aansluiten op de box.
                          Meestal ligt het toch echt aan de binnen situatie, en ik heb ook al gezien waar bestaande situaties ineens slechter worden.
                          Dat kan komen doordat ze misschien de zenders op andere frequenties gezet hebben, dat weet je niet omdat ze zelf die boxen beheren.

Ruud
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                          X