Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet storing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet storing

Hier 't zelfde, we willen naar de ronde kijken maar zal ni gaan
    Is verdorie den enigste keer dat ik tv kijk op een week, twee weken geleden hadden we ook al veel storing...
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
      Algemeen probleem in de straat weeral?????

Dat kunnen wij niet weten he, vraag het aan je buren. Maar dat is het probleem tegenwoordig, we hebben geen contact meer met onze buren. (ale de meeste toch niet)

mir
      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Beste vrienden ik heb dat ook aan de hand gehad. De eerste keer dachten ze dat het aan de coax zou liggen maar niets is minder waar. Een slimmerik bij telenet merkte gisteren op zijn systeem dat 1 van de 2 tuners geen signaal kreeg en dat was de oorzaak. Ben een nieuwe gaan halen en hopelijk was het dat. Dus bel even naar telenet en vraag of ze die tuners willen testen
        Zal ik zo snel mogelijk doen.

Lijkt me wel raar want wij hebben dat enkel op VRT, Ketnet/Canvas en hun HD varianten. Alle andere posten werken perfect.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Dat kunnen wij niet weten he, vraag het aan je buren. Maar dat is het probleem tegenwoordig, we hebben geen contact meer met onze buren. (ale de meeste toch niet)
          dat was geen vraag slimmerik, gewoon een opmerking omdat er de laatste tijd wel heel veel problemen met telenet zijn door problemen in de bekabeling in de straat... en ze proberen altijd een technieker langs te sturen...
          stel dat ze iemand langs sturen, meneer het probleem ligt aan uw kabelke hier, dan moet je betalen he, terwijl een andere technieker buiten het echte probleem lekker staat op te lossen... haal je portemonnee maar boven...

Comment

dat was geen vraag slimmerik, gewoon een opmerking omdat er de laatste tijd wel heel veel problemen met telenet zijn door problemen in de bekabeling in de straat... en ze proberen altijd een technieker langs te sturen...
            stel dat ze iemand langs sturen, meneer het probleem ligt aan uw kabelke hier, dan moet je betalen he, terwijl een andere technieker buiten het echte probleem lekker staat op te lossen... haal je portemonnee maar boven...
            Vandaar mijn reactie dat je eens met enkele buren in de straat moet gaan praten.
            Beetje vertrouwen hebben in telenet kan ook geen kwaad he. Als er binnen geen probleem is zal telenet je niks aanrekenen. Ze sturen altijd eerst een technieker om binnen alles na te kijken, kan een probleem met je box zijn ook he. Maar als jij ze al kan vertellen dat je buren hetzelfde probleem op dezelfde zenders hebben is dat zeer nuttige info.

mir

Comment

hebben mijn buren digitale TV of internet van telenet? Het zijn al oudere mensen, ik vrees er dus voor.
              Trouwens als je een helpdesk belt is het eerste dat ze zouden moeten doen, kijken of er een algemene storing is (en geloof me ik ken iets van helpdesken, ben er lang verantwoordelijk voor geweest bij verschillende klanten)

En vertrouwen? Ik zal vertrouwen hebben de dag dat ze uit zichzelf een tegemoetkoming geven bij pannes, nu moet je er zelf om vragen terwijl ze goed weten wanneer ze een uitval gehad hebben...
              Jammer genoeg zijn de 2 aanbieders van internet in hetzelfde bedje ziek.

Comment

Dus al jouw buren zijn oudere mensen...
                Ik wou je maar een tip geven he om eens bij hen te luisteren.
                En als er een algemene uitval is van internet in je straat zal die helpdesk het wel zien. Maar dat er verschillende klanten gestoord digitaal TV beeld hebben is al wat moeilijker op te sporen.

Maar uit jouw antwoorden kan ik al opmaken wat voor soort klant je bent.

Ik vrees dat je probleem niet opgelost zal raken via het forum en je toch een technieker zal moeten laten komen. En die zal dan indien het probleem inderdaad buiten zit het wel doorgeven aan de mannen van het netwerk.

mir

Comment

Maar uit jouw antwoorden kan ik al opmaken wat voor soort klant je bent.
                  ah ja? wat voor soort klant dan?

Ik heb hier toch niets gepost om om raad te vragen? Ik zit al 15 jaar in de IT sector, waaronder Service Desks, Networking ... enz... ik weet heus wel een diagnose te stellen of een probleem bij me thuis ligt of niet.

Maar dat je op een dag 4 keer een helpdesk belt en ze 3 keer iemand willen langs sturen terwijl de 4-de eindelijk toegeeft dat er een algemene storing is... roept vragen op niet?
                  Denk je trouwens dat ik zolang wacht om een probleem op te lossen of te laten oplossen? Lees aub in het vervolg goed de posts voor je reageert. Het lijkt hier wel een sport om heel snel wat onzin te spuien die niets ter zaken doet omdat men de posts van anderen niet goed leest.

Comment

ik heb dat probleem op één en canvas dus ook. op andere zenders geen enkel probleem.
                    en vooral s'avonds. vorige woensdag heb ik woensdagnamiddag zonder problemen naar de koers kunnen kijken.
                    de laatste show bekijken was dan weer irritant. ik ben naar iets anders beginnen kijken op VT4. Ook op zenders als 'acht' of 'njam' geen enkel probleem.

Dus probleem van .........tuners ??
                    estamos llegando
                    http://users.telenet.be/studiocamosci

Comment

Ik zit al 15 jaar in de IT sector, waaronder Service Desks
                      .../...
                      Maar dat je op een dag 4 keer een helpdesk belt en ze 3 keer iemand willen langs sturen terwijl de 4-de eindelijk toegeeft dat er een algemene storing is... roept vragen op niet?
                      Het is volledig normaal dat zolang er maar een klein aantal klanten belt met dezelfde foutmelding, dat men niet direct aan het ergste gaat denken en verder gaat op een mogelijk geïsoleerd geval.
                      Pas als een grotere hoeveelheid klanten begint te bellen met dezelfde foutmelding wordt er mogelijk gesproken van een (algemeen) probleem, tot zolang wordt elke oproep afzonderlijk behandeld.

Als je bijvoorbeeld 500.000 klanten hebt en er bellen er maar 5 met dezelfde melding, dan ga je toch niet besluiten dat het een algemeen probleem is? Nog veel minder als het maar één klant is dat vier keer belt.
                      Als daartegen binnen de 10 minuten 50 klanten bellen met dezelfde foutmelding, dan kan men al eens beginnen denken dat er iets meer gaande is.

En het schoonste van al is ... het is voor een helpdeskmedewerker veel simpelder om te zeggen dat er een algemeen probleem is!

Je kan het vergelijken met het surfen op internet.
                      De eerste site dat niet werkt denk je ook dat die "site er even uit ligt" ... je surft gewoon verder op andere sites.
                      Na tien minuten kom je een tweede site tegen dat niet werkt en dan denk je bij jezelf nogmaals "die site ligt er ook even uit".
                      Maar als je plots geen enkele site meer kan bezoeken of je komt er 25 opeenvolgend tegen, dan ga je beginnen denken dat er iets meer aan de hand is en dat er een algemeen probleem is met iets.
                      Last edited by VerSeg; 26 maart 2011, 01:58.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Niet akkoord Verseg...

als de vierde vast stelt dat er een algemeen probleem is en de ganse straat er uit ligt, hoe hebben de eerste drie dan zogezegd mijn modem en digicorder kunnen testen?

Comment

om nog eens terug te komen op dit onderwerp, ik heb de laatste dagen ook problemen met canvas en één, enkel en alleen op deze zenders, alles geprobeerd, resetten, nr"s van zenders helemaal opnieuw zoeken en instellen, het helpt niet, zit nu vandaag met zwart beeld en enkel geluid, anders blokvorming, wazig beeld geluid die wegvalt, raar, best eens telenet raadplegen zeker ... regio geluwe niemand anders problemen van hier in de buurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vincent lannoo Bekijk bericht
                            om nog eens terug te komen op dit onderwerp, ik heb de laatste dagen ook problemen met canvas en één, enkel en alleen op deze zenders, alles geprobeerd, resetten, nr"s van zenders helemaal opnieuw zoeken en instellen, het helpt niet, zit nu vandaag met zwart beeld en enkel geluid, anders blokvorming, wazig beeld geluid die wegvalt, raar, best eens telenet raadplegen zeker ... regio geluwe niemand anders problemen van hier in de buurt
                            Hier vandaag met TVVlaanderen ook blokjes op Een,Canvas en VTM maar dan enkel op de HD kanalen. Op de gewone kanalen geen probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Hier vandaag met TVVlaanderen ook blokjes op Een,Canvas en VTM maar dan enkel op de HD kanalen. Op de gewone kanalen geen probleem.
                              Hier geen probleem met TVV en de bovengenoemde HD kanalen.

Comment

Sinds ik mijn nieuwe BOX heb zijn mijn blokjes weg...ook die van mijn buik..
                                Maar dat was al langer.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X