Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RyanAir goedkoop of niet??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: RyanAir goedkoop of niet??

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
    Dit vind ik dus bull****! Wees er maar zeker van dat alle vliegtuigmaatschappijen die in Europa vliegen streng worden gecontroleerd. Ryanair heeft zo’n 250 vliegtuigen van hetzelfde type hetgeen onderhoud en wisselstukken een stuk goedkoper maakt. Ze bestaan sinds 1985 en er is nog nooit één passagier overleden door een ongeluk. Hun vloot is trouwens een van de jongste in Europa, iets ouder dan 3 jaar per vliegtuig gemiddeld dacht ik.
    Ryanair is goedkoop voor wie enkel van A naar B wil. Wil je extra comfort, eten en drinken en een hoop bagage, dan ga je best elders. Ook moet je tijd maken om goedkope dagen en tijdstippen te zoeken om voordeliger te vliegen.
    Hoe dan ook zal het in de toekomst moeilijker worden voor Ryanair om stuntprijzen aan te houden, dit door de duurdere brandstof. Maar dat geldt dan ook weer voor alle andere maatschappijen dus een kloof(je)zal er altijd blijven.

Men heeft altijd onderhoud en ONDERHOUD. De ingenieurs spraken erover dat altijd maar het minimum aan verplichte onderhoud werd uitgevoerd. Heel specifiek bespraken ze een test van de veerkracht van de vleugels: die zou veel grondiger gebeuren bij de traditionele vliegtuigmaatschappijen. En ze vonden dat RaynAir hier onverantwoord handelde.
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Het is eigenlijk eenvoudig, ben je flexibel en heb je geen hoge eisen dan kan je voor RA gaan, wil je zekerheid dan kies je iets anders. Feit blijft dat je bij RA bij problemen het haasje bent. Ze zullen eerder een vlucht afschaffen dan ze met te veel vertraging te laten vertrekken om zo de compensatie niet te moeten betalen.

Wat onderhoud betreft moet je je geen zorgen maken, binnen de EU volgt iedereen wat wettelijk opgelegd is en zo ver ik weet is het bij RA zoals bij Qantas "they never crashed" (c) Rain man

Zelf ga ik er ook met een grote boog rond.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
        Men heeft altijd onderhoud en ONDERHOUD. De ingenieurs spraken erover dat altijd maar het minimum aan verplichte onderhoud werd uitgevoerd. Heel specifiek bespraken ze een test van de veerkracht van de vleugels: die zou veel grondiger gebeuren bij de traditionele vliegtuigmaatschappijen. En ze vonden dat RaynAir hier onverantwoord handelde.
        Zelf heb ik 12 jaar gevlogen en ben hierdoor wel één en ander te weten gekomen. Sommige onderhoudsbeurten worden wel eens uitgesteld of minder ernstig genomen.
        Of dat direkt een invloed kan hebben op het gedrag van het vliegtuig zelf is maar de vraag, maar in elk geval is het niet volgens het boekje.
        In onze vliegclub waren er ook verschillende eigenaren die het niet zo nauw namen. bvb. de cel (motor)van een vliegtuig moest normaal om de 2500uur vervangen worden, maar je kon daar eventueel nog een verlenging krijgen tot 3000 uur, maar dat was dan wel met de nodige certifikaten. Toch op het randje.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Side line remark:
          Ik heb ooit eens een gesprek opgevangen van 2 ingenieurs die het hadden over het onderhoud van RaynAir vliegtuigen. Gevolg: ik zal nooit RayAir vliegen. De ingenieurs vlogen dan ook SN Brussels...
          Pffff, laatst daar mee gevlogen, Brussels airlines, heb tegen mijn baas gezegd dat ik dat dus niet meer doe.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Dit vind ik dus bull****! Wees er maar zeker van dat alle vliegtuigmaatschappijen die in Europa vliegen streng worden gecontroleerd. Ryanair heeft zo’n 250 vliegtuigen van hetzelfde type hetgeen onderhoud en wisselstukken een stuk goedkoper maakt. Ze bestaan sinds 1985 en er is nog nooit één passagier overleden door een ongeluk. Hun vloot is trouwens een van de jongste in Europa, iets ouder dan 3 jaar per vliegtuig gemiddeld dacht ik.
            Ryanair is goedkoop voor wie enkel van A naar B wil. Wil je extra comfort, eten en drinken en een hoop bagage, dan ga je best elders. Ook moet je tijd maken om goedkope dagen en tijdstippen te zoeken om voordeliger te vliegen.
            Hoe dan ook zal het in de toekomst moeilijker worden voor Ryanair om stuntprijzen aan te houden, dit door de duurdere brandstof. Maar dat geld dan ook weer voor alle andere maatschappijen dus een kloof(je)zal er altijd blijven.
            Het probleem is dat klanten denken dat ze goedkoop kunnen reizen.
            En de reclame is er ook op afgesteld.
            Kijk ook naar EasyJet.
            Op het einde van de reis kost een vlucht van 50 euro opeens 500 euro
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Zelf heb ik 12 jaar gevlogen en ben hierdoor wel één en ander te weten gekomen. Sommige onderhoudsbeurten worden wel eens uitgesteld of minder ernstig genomen.
              Of dat direkt een invloed kan hebben op het gedrag van het vliegtuig zelf is maar de vraag, maar in elk geval is het niet volgens het boekje.
              In onze vliegclub waren er ook verschillende eigenaren die het niet zo nauw namen. bvb. de cel (motor)van een vliegtuig moest normaal om de 2500uur vervangen worden, maar je kon daar eventueel nog een verlenging krijgen tot 3000 uur, maar dat was dan wel met de nodige certifikaten. Toch op het randje.
              Juist Pol.
              En waarom denk je dat bij een ongeluk de vlieg-maatschappij er alles aan doet
              om het af te wimpelen op een menselijk fout? (van de piloten)
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Vraag die mannen eens of ze iets weten over namaak-vervangstukken.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Wij zijn al 4 keer naar Italië gevlogen, voor nooit meer dan 80 euro.
                  De laatste keer waren we met vier naar Turijn, voor in totaal voor de 4!! 100 euro.
                  Inderdaad, met enkel handbagage en zonder een drankje en geen vaste plaats en op tijd.

Als ik met de trein naar Oostende rijd ben ik meer kwijt, voor net hetzelfde. Behalve het laatste meestal: niet op tijd.

O ja, die reis naar Turijn in augustus had ik 14 dagen op voorhand geboekt en ik koos voor Turijn omdat het maar 6,99 per persoon was. Inderdaad, dan komen daar nog kosten bij zodat het 25 werd. So what? het was goedkoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                    Wij zijn al 4 keer naar Italië gevlogen, voor nooit meer dan 80 euro.
                    De laatste keer waren we met vier naar Turijn, voor in totaal voor de 4!! 100 euro.
                    Inderdaad, met enkel handbagage en zonder een drankje en geen vaste plaats en op tijd.

Als ik met de trein naar Oostende rijd ben ik meer kwijt, voor net hetzelfde. Behalve het laatste meestal: niet op tijd.

O ja, die reis naar Turijn in augustus had ik 14 dagen op voorhand geboekt en ik koos voor Turijn omdat het maar 6,99 per persoon was. Inderdaad, dan komen daar nog kosten bij zodat het 25 werd. So what? het was goedkoop!
                    Zo moet dat zijn he kameraad
                    Alles goed uitpluizen is de boodschap
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Kijk ook naar EasyJet.
                      Neen.

L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Kijk ook naar EasyJet.
                        Nogmaals... als je wat luxe, alle extra's en een hoop handbagage wil kom je héél misschien aan 500 euro, maar dan zal je toch al héél hard je best moeten doen. Iedereen kent de werkwijze van Ryanair nu wel ondertussen. Als je de spelregels volgt kom je goedkoop uit, degenen die dat niet doen betalen jouw goedkoop ticket.
                        Feit is dat Ryanair en consoorten veel hebben gedaan om de prijzen bij de traditionele maatschappijen ook omlaag te krijgen. Daar profiteert iedereen van, ook de Ryanair haters.

Comment

Nogmaals... als je wat luxe, alle extra's en een hoop handbagage wil kom je héél misschien aan 500 euro, maar dan zal je toch al héél hard je best moeten doen. Iedereen kent de werkwijze van Ryanair nu wel ondertussen. Als je de spelregels volgt kom je goedkoop uit, degenen die dat niet doen betalen jouw goedkoop ticket.

Feit is dat Ryanair en consoorten veel hebben gedaan om de prijzen bij de traditionele maatschappijen ook omlaag te krijgen. Daar profiteert iedereen van, ook de Ryanair haters.
                          Ben ik het mee eens en heb er geen probleem mee.
                          Behalve met de rode paragraaf
                          Ik denk aan lonen, werkdruk en gevolgen voor de gehele sector.
                          Maar ok daar gaat het hier niet over.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ben ik het mee eens en heb er geen probleem mee.
                            Behalve met de rode paragraaf
                            Ik denk aan lonen, werkdruk en gevolgen voor de gehele sector.
                            Maar ok daar gaat het hier niet over.
                            Kan wel kloppen, maar dat is de vrije markt hé. De tijd van de staatsbedrijven ligt (bijna) achter ons. In de meeste sectoren zullen mensen meer en harder moeten gaan werken om kosten te drukken en concurrentieel te blijven.

Comment

Kan wel kloppen, maar dat is de vrije markt hé. De tijd van de staatsbedrijven ligt (bijna) achter ons. In de meeste sectoren zullen mensen meer en harder moeten gaan werken om kosten te drukken en concurrentieel te blijven.
                              Yep. En het moet precies altijd van één kant komen he.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Yep. En het moet precies altijd van één kant komen he.
                                Dan moet je zorgen dat je aan de andere kant staat eh

Comment

Working...
                                X