Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RyanAir goedkoop of niet??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RyanAir goedkoop of niet??

Zal maar eerst vertellen dat wij nog nooit gevlogen hebben, dus laat staan geboekt hebben voor een vliegreis.
    Dachten een redelijk goedkope retour vlucht gekocht te hebben voor twee personen, in oktober voor de somma van € 159,96.
    De uiteindelijke prijs werd € 318,28.
    Dus een zo goed als verdubbeling.
    Dit zijn de veroorzakers: Belastin/Toeslag € 98,32//Web inchecken € 24,00//Prioriteit € 16,00//Administratie kosten 20,00.

Ik hoor mensen alleen maar praten over RyanAir dat ze voor een paar tientjes heel Europa rondvliegen.....ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit voor een paar tientjes is.
    Ik weet dat het geen prijs is in verhouding met bijvoorbeeld de KLM of anderen maar ik kan nu niet direct zeggen dat het spotgoedkoop is...of zijn er andere dingen waar we een volgende keer rekening mee moeten houden.

In ieder geval die dagen in Rome staan vast

Re: RyanAir goedkoop of niet??

Ryanair kan goedkoop zijn - maar meestal niet. Als je lang genoeg op voorhand boekt bij een lijnvlucht kan je voor heel scherpe prijzen ook overal in Europa raken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
      Zal maar eerst vertellen dat wij nog nooit gevlogen hebben, dus laat staan geboekt hebben voor een vliegreis.
      Dachten een redelijk goedkope retour vlucht gekocht te hebben voor twee personen, in oktober voor de somma van € 159,96.
      De uiteindelijke prijs werd € 318,28.
      Dus een zo goed als verdubbeling.
      Dit zijn de veroorzakers: Belastin/Toeslag € 98,32//Web inchecken € 24,00//Prioriteit € 16,00//Administratie kosten 20,00.

Ik hoor mensen alleen maar praten over RyanAir dat ze voor een paar tientjes heel Europa rondvliegen.....ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit voor een paar tientjes is.
      Ik weet dat het geen prijs is in verhouding met bijvoorbeeld de KLM of anderen maar ik kan nu niet direct zeggen dat het spotgoedkoop is...of zijn er andere dingen waar we een volgende keer rekening mee moeten houden.

In ieder geval die dagen in Rome staan vast
      Voor die prijs vlieg ik heen en weer naar Tenerife Mullie
      (en eten en drinken tijdens de vlucht)
      Tickets via Neckermann.
      (plus 20 kg bagage en plus handbagage)
      Jouw totaal verhaal is het verhaal wat ik dikwijls lees of hoor.

Kies voor een totaalpakket he.... reis, hotel, verblijf enz. dus "all-in" via een city-trip.

Dit soort goedkope prijzen zou iedereen moeten dwingen om de volledige website te lezen
      om verrassingen te voorkomen zoals jij nu.
      Het tijdstip van de reis bepaalt ook de prijs.

Het reis-gebeuren is ook duurder geworden...
      Ze durven zelf geld vragen om naar de wc te gaan op de vlieger

Mijn puntje is ook dat als ik voor de goeie koop kies dat ik altijd bedrogen uitkom.
      Dat schijnt ALTIJD te lukken bij "anderen" maar nooit bij mij
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Mijn puntje is ook dat als ik voor de goeie koop kies dat ik altijd bedrogen uitkom.
        ....
        Daar heb ik meestal ook last van......maar het is niet dat ik me nu bedrogen voel...helemaal niet...het zullen wel normale kosten zijn die men door berekent maar ik vraag me af waarom ik anderen hier nooit over hoor.....alleen maar ..ben bijvoorbeeld voor € 40,00 naar Rome gevlogen...waarom benoemt men nooit die toeslagen, die zal toch iedereen moeten betalen....

Inderdaad komen de prijzen van b.v. Neckerman wel een beetje overeen met hetgeen wat wij betaald hebben...weet echter niet of daar dan nog toeslagen op komen.

Comment

Toch een beetje kort door de bocht.
          Ryanair kan spotgoedkoop zijn, maar je moet dan wel een beetje moeite en zoekwerk verrichten.
          Op weekdagen vliegen is stukken goedkoper dan in de weekend. Buiten seizoen is ook een stuk goedkoper. Bovendien laat de website van Ryanair toe om wat te schuiven met de dagen. Het tijdstip van boeking is ook belangrijk; te ver vooraf is soms duurder - ideaal is zo'n 3-tal maand vooraf.
          Zo kan ik na wat zoeken in de maand mei naar Rome vliegen voor 43,98 euro, taxen inclusief. Enkel handbagage. Het kan dus wel.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Daar heb ik meestal ook last van......maar het is niet dat ik me nu bedrogen voel...helemaal niet...het zullen wel normale kosten zijn die men door berekent maar ik vraag me af waarom ik anderen hier nooit over hoor.....alleen maar ..ben bijvoorbeeld voor € 40,00 naar Rome gevlogen...waarom benoemt men nooit die toeslagen, die zal toch iedereen moeten betalen....

Inderdaad komen de prijzen van b.v. Neckerman wel een beetje overeen met hetgeen wat wij betaald hebben...weet echter niet of daar dan nog toeslagen op komen.
            Juist Mullie.
            Het is NIET mijn bedoeling om je terecht te wijzen of om me de pretentie aan te meten
            dat ik het allemaal weet
            Maar ik heb wel ervaring.
            En die is dat wat goed is ook betaald moet worden...
            en hoe meer je weet hoe minder men jou kan wijsmaken.
            Die toeslagen en extra's staan vermeldt op hun website of in de "kleine lettertjes"
            plus je moet echt zoeken om het te vinden.
            Dit geldt steeds voor die zo gezegde "low-cost" maatschappijen.
            En die zouden dan met verlies gaan werken in vergelijking met andere maatschappijen??

Het is een fenomeen he
            Ik haat het als de pest als ik weer eens vraag lees over een lens van een bepaald merk
            en of de resultaten van die lens evengoed zouden & kunnen zijn als een "prime".
            Het mag niets kosten en toch zou alles zeer goed moeten zijn.
            Wanneer gaat men nu eens beseffen dat zoiets NIET bestaat.
            En zo is dat met ALLES en waarom dan het risico nemen?
            Kijk bijv. een keer naar wat Michel doet alvorens hij iets aankoopt.
            Het is steeds een kwestie van zeker te zijn...

Voor ik op reis ga moet ik alles weten Mullie en zeker dingen die zouden kunnen fout lopen.
            (zo bereidde ik vroeger ook mijn vergaderingen voor... )
            Avonturen zijn aan mij niet besteed.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

.......Avonturen zijn aan mij niet besteed.
              Oh jawel hoor.....kruip met mijn stijve botten 's zomers nog altijd een week of drie in een katoenen tentje en op een super dun matje...een vliegtuig en hotel is mij nog iets onbekends... dus ook een avontuur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Toch een beetje kort door de bocht.
                Ryanair kan spotgoedkoop zijn, maar je moet dan wel een beetje moeite en zoekwerk verrichten.
                Volgens mij zijn het de taxen die het extra duur maken....heb nog wat zitten neuzen en volgens mij zijn die taxen afhankelijk van de prijs want ik heb nu al verschillende vluchten gezien van €36,99 en dan zijn er geen taxen....
                Maar als je amper keuze hebt in het tijdstip wordt het wat moeilijker...maar het kan wel volgens jou voorbeeld.

Comment

Oh jawel hoor.....kruip met mijn stijve botten 's zomers nog altijd een week of drie in een katoenen tentje en op een super dun matje...een vliegtuig en hotel is mij nog iets onbekends... dus ook een avontuur.
                  Ach zoooo
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Ik ben niet zo'n van van RyanAir, alhoewel ik er nog niet mee gevlogen heb, maar al af en toe eens minder goeie kritieken van heb gehoord van vrienden en kennissen.
                    Tot nog toe waren wij vrij tevreden van Thomas Cook, maar vorig jaar hadden ze ons een rechtstreekse vlucht beloofd naar Alicante, maar het was uiteindelijk een vlucht voor Alicante en Malaga samen. Het uurrooster werd daarbij nog met een halve dag verandert op het laatste moment. Dus heel vervelend.
                    Jetair als chartermaatschappij mijd ik ook als de pest aangezien ook minder goeie ervaringen mee.
                    Dit jaar heb ik een vlucht gepland met Iberia naar Alicante, maar met tevens een tussenlanding in Madrid. De prijs was nog beduidend lager dan deze van Thomas Cook (bijna 100€ per persoon) En het verlies in tijd omwille van de tussenlanding is nu ook niet zo belangrijk te noemen. Voordeel dat het een lijnvlucht is en je planning niet op het laatste moment in duigen valt.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hier een zeer tevreden Ryanair klant (en andere lowcost airlines, Wizzair e.d.). Als je flexibel bent, en een beetje uit je doppen kijkt (bv. geen priority boarding vragen, waar is dat nou goed voor?), kan je héél goedkoop Europa (en daarbuiten) rondvliegen, en zo heel wat euro's uitsparen.
                      Vorig jaar een weekend naar Polen voor enkele tientjes.
                      Daarvoor met twee naar Praag voor iets van een 40€ (via Wizzair). Venetië, Rome, Stockholm, Turkije, allemaal uiterst goedkoop.
                      Vorige maand nog met twee, heen en terug naar Marokko, incl. bagage voor beiden voor 200€. Alle kosten inclusief. Volgende maand naar Istanbul, dat is wel iets duurder geworden omdat onze timing niet flexibel is.

WYSIWYG natuurlijk, dus geen gratis maaltijd op het vliegtuig, en geen andere (overbodige?) dingen. Maar krijg je dat op een treinrit van enkele uren dan wel?

Maar ik heb echt nog nooit te klagen gehad, alles is altijd naar wens verlopen. Zorg dat je (hand)bagage binnen de opgelegde grenzen valt (die trouwens zeer redelijk zijn), en je loopt zo het vliegtuig op.

L.
                      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                        Hier een zeer tevreden Ryanair klant (en andere lowcost airlines, Wizzair e.d.). Als je flexibel bent, en een beetje uit je doppen kijkt (bv. geen priority boarding vragen, waar is dat nou goed voor?), kan je héél goedkoop Europa (en daarbuiten) rondvliegen, en zo heel wat euro's uitsparen.
                        Vorig jaar een weekend naar Polen voor enkele tientjes.
                        Daarvoor met twee naar Praag voor iets van een 40€ (via Wizzair). Venetië, Rome, Stockholm, Turkije, allemaal uiterst goedkoop.
                        Vorige maand nog met twee, heen en terug naar Marokko, incl. bagage voor beiden voor 200€. Alle kosten inclusief. Volgende maand naar Istanbul, dat is wel iets duurder geworden omdat onze timing niet flexibel is.

WYSIWYG natuurlijk, dus geen gratis maaltijd op het vliegtuig, en geen andere (overbodige?) dingen. Maar krijg je dat op een treinrit van enkele uren dan wel?

Maar ik heb echt nog nooit te klagen gehad, alles is altijd naar wens verlopen. Zorg dat je (hand)bagage binnen de opgelegde grenzen valt (die trouwens zeer redelijk zijn), en je loopt zo het vliegtuig op.

L.
                        Een restauratiewagen bij de trein vond ik heerlijk
                        4,5 uren vliegen bijv. zonder iets over uw tand te krijgen is minder
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Side line remark:
                          Ik heb ooit eens een gesprek opgevangen van 2 ingenieurs die het hadden over het onderhoud van RaynAir vliegtuigen. Gevolg: ik zal nooit RayAir vliegen. De ingenieurs vlogen dan ook SN Brussels...
                          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

4,5 uren vliegen bijv. zonder iets over uw tand te krijgen is minder
                            Je moet willen ook hé.

- Zelf meenemen op het vliegtuig.
                            - Op het vliegtuig kan je snacks kopen.

L.
                            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                              Side line remark:
                              Ik heb ooit eens een gesprek opgevangen van 2 ingenieurs die het hadden over het onderhoud van RaynAir vliegtuigen. Gevolg: ik zal nooit RayAir vliegen. De ingenieurs vlogen dan ook SN Brussels...
                              Dit vind ik dus bull****! Wees er maar zeker van dat alle vliegtuigmaatschappijen die in Europa vliegen streng worden gecontroleerd. Ryanair heeft zo’n 250 vliegtuigen van hetzelfde type hetgeen onderhoud en wisselstukken een stuk goedkoper maakt. Ze bestaan sinds 1985 en er is nog nooit één passagier overleden door een ongeluk. Hun vloot is trouwens een van de jongste in Europa, iets ouder dan 3 jaar per vliegtuig gemiddeld dacht ik.
                              Ryanair is goedkoop voor wie enkel van A naar B wil. Wil je extra comfort, eten en drinken en een hoop bagage, dan ga je best elders. Ook moet je tijd maken om goedkope dagen en tijdstippen te zoeken om voordeliger te vliegen.
                              Hoe dan ook zal het in de toekomst moeilijker worden voor Ryanair om stuntprijzen aan te houden, dit door de duurdere brandstof. Maar dat geld dan ook weer voor alle andere maatschappijen dus een kloof(je)zal er altijd blijven.

Comment

Working...
                              X