Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Android topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Android topic

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Heb je daar concrete voorbeelden van ?
    Om de exacte datahoeveelheid per app te kennen zou ik een logger moeten installeren om alles bij te houden maar op aantal connecties zijn er toch een paar zaken bij die me opgevallen zijn.
    Vooral free Live achtergronden kennen er iets van, eentje ging meermaals per minuut een connectie opzetten om de ingewerkte pub te updaten (ook al is die enkel in settings zichtbaar).
    Maar ook andere free apps durven redelijk wat aan connecties maken ... zelfs al maakt een app maar één connectie per uur maar he jebt er zo 10 staan, dan heb je per uur wel tien uur connectie te betalen.

Met al die free apps waar vaak ook een betalende versie van bestaat zonder pub, kan je beter opteren om die 79cent (of zo) te betalen en niet met die updates van de pub te zitten die trouwens soms ook heel uw toestel vertragen!
    Trouwens wat dit ongewild aan info doorstuurt weet je bijna nooit.

Maar ook data kan soms oplopen, zonder check van e-mail heb ik vorige maand een test gedaan, op twee weken was er 3,4MB data weg zonder te weten waarvoor (niet veel dus), wel Accuweather widget actief op de derde startpagina en voor de rest niet echt iets speciaal.
    Dan had ik de eBay app en een free Live background geïnstalleerd en plots zat ik aan 9MB per uur.
    Op zich is 9MB niet veel maar aan de prijzen van mobiele data toch duur genoeg!

Nu weet eenieder ondertussen wel dat er data-verbindingen gemaakt worden met een smartphone en dat je die kan uitschakelen, maar vaak bij een pas aangekocht toestel weten de mensen niet altijd wat er allemaal actief staat en hoeveel het gaat kosten.
    Eens ze u beetgenomen hebben let je de volgende keer wel op maar het is ook niet de fout van de provider dat er apps zijn die actief blijven.

Toegegeven dat zelfs al weet je het vooraf, toch ben je sneller aan een hoog budget zonder het te beseffen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Tegenwoordig schakel ik het mobiel surfen 'via pakket' enkel in als ik echt dringend iets moet opzoeken.

Als ik niet te gek doe, kom ik wel nooit boven mijn limiet, maar je weet maar nooit.

Ik vind het ook vrij freaky dat bepaalde apps aan al je gegevens (oa locatie, contacten etc) kunnen.

Afgezien daarvan is een smartphone wel iets leuks !
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Bedankt Verseg voor je uitleg !

Maar het enige nadeel dat ik nu van die fameuze download heb gehad is dat ik na 3 ipv na 4 weken heb moeten mijn 15 euro bijdrage betalen.
        Ik heb nu bijna een jaar MV op mijn smartphone, vrij intensief gebruik, nooit meer dan een 200MB per sessie, dus waar die ene reuze-download vandaan komt blijft me een raadsel.
        Ik weet dat er providers zijn die een toeslag rekenen per connectie, maar MV alleszins niet. Of ik nu één keer connecteer of 10000 keer, dat kost geen cent meer.
        Wat ik het vreemdste vind is wel dat iets de smartphone dus uit standby heeft gehouden, anders kon ik nooit aan die 865MB geraakt zijn.

Ik vraag me af of er een app of een instelling bestaat waar bv na 250MB download de data verbinding automatisch wordt afgebroken.

Ik ga toch eens kijken om apps die ik werkelijk nuttig vind aan te kopen ipv de gratis versies te blijven gebruiken. Voor de prijs moet je het tenslotte niet laten.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik ga toch eens kijken om apps die ik werkelijk nuttig vind aan te kopen ipv de gratis versies te blijven gebruiken. Voor de prijs moet je het tenslotte niet laten.
          En stel voor de Market zeker in dat die geen automatische updates mag doen bij 3G, je hebt de optie Wifi-only.
          Zit dus in de instellingen van de market.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En stel voor de Market zeker in dat die geen automatische updates mag doen bij 3G, je hebt de optie Wifi-only.
            Allemaal zeer goeie raad, waarvoor dank, toch heb ik bijna een vol jaar vrijwel alle updates (soms vijf-zes tegelijk) via 3G gedaan, ik deed bijna nooit de moeite om 3G thuis uit te zetten.
            Zelfs dan geraakte ik max. aan de helft tot een enkele keer 3/4 van mijn 2GB op een volle maand.
            Het blijft hoe dan ook een raadsel, temeer omdat nu weer alles normaal lijkt te werken.

Comment

Ik heb een aantal beltonen in een map geplaatst op mijn externe mini-SD in de Galaxy S+.
              Op het scherm kan ik nu kiezen tussen de standaard beltonen en de niuewe, dus zitten die nieuwe wel in een juiste map zou ik denken.
              Als ik een beltoon van die micro-SD instel werkt dat, maar na een paar dagen is die instelling weer veranderd.
              Weet er iemand in welke map de originele Samsung beltonen opgeslagen zitten in deze smartphone ?

Comment

Ik heb een aantal beltonen in een map geplaatst op mijn externe mini-SD in de Galaxy S+.
                Op het scherm kan ik nu kiezen tussen de standaard beltonen en de niuewe, dus zitten die nieuwe wel in een juiste map zou ik denken.
                Als ik een beltoon van die micro-SD instel werkt dat, maar na een paar dagen is die instelling weer veranderd.
                Weet er iemand in welke map de originele Samsung beltonen opgeslagen zitten in deze smartphone ?
                Best is de beltonen op het intern geheugen te zetten omdat soms de externe kaart (Micro-CD) te traag wordt ingelezen bij een media-scan en dan verandert hij de beltoon terug naar de standaard.
                De map noem je Ringtones en standaard zet men die in principe onder Media => Audio => Ringtones (al kan dit veranderen)
                Waarschuwingstonen onder Media => Audio => Notifications (al kan dit veranderen)

Uw probleem komt dus niet specifiek van de mapnaam of zo maar de keuze van het geheugen.
                Kies ook geen te groot bestand want bij moeilijkheden met inlezen gaat de setting ook terug verloren naar de standaardgeluiden.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Bedankt Verseg, die mapstructuur had ik al door, en aangemaakt op de externe SD kaart. Nu heb ik hetzelfde gedaan op de interne SD en er enkel die ene ringtone in geplaatst en die ene dan verwijderd van de externe SD. De Systemmap (waar de Samsung ringtones staan) is read-only, anders had ik hem daar geplaatst.
                  Nu een paar dagen afwachten.

Comment

Probleem met de ringtones is opgelost (dank zij Verseg ).

Waar ik nog altijd een beetje me worstel: ik wens voor bepaalde pps géén updates (Bol, Layar),maar ik zie nergens een mogelijkheid ze uit te zetten. Ik krijg ze steeds opnieuw aangeboden en moet ze dan maar gewoon negeren. Bol en Layar kan ik ook niet verwijderen, zitten ingebakken in het systeem. Ik heb niet direct de intentie om mijn Samsung te gaan rooten. Nu, een echt groot probleem is dat niet.

Ik vind ook geen blijvende oplossing voor het volgende: bij het openen van bepaalde apps moet ik kiezen met welke app ik het vervolg wil uitvoeren. Ik kan dan aanvinken dat ik mijn keuze vanaf dan altijd wil gebruiken. Dat werkt wel efkes,maar daarna krijg ik opnieuw dat keuzescherm voorgeschoteld.

Nog een paar interessante apps gevonden:

Places: een TomTom app die een overzicht geeft van alle files, ook op secundaire wegen.
                    Goggles van Google.
                    Key Ring: je kan al je klantenkaarten met een barcode inscannen, handig als je ze vergeten hebt en in een winkel staat.

Comment

Laatst had ik dit voor :

De widget mmm van Samsung had op een paar dagen 244 MB aan data verstookt
                      Deze app er dan via Titanium Backup direct afgegooid. Stel je voor dat je zoiets moet betalen
                      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                      Flickr____No place to be

Comment

Ik heb nog niet direct een oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik heb de Galaxy SII met de laatste 2.3 Android en kan maa niet vinden hoe ik met profielen kan werken voor verschillende meldingen zoals:
                        Nacht: telefoon + SMS maar ingekomende mail etc stil
                        Normaal: geluid bij inkomende gesprek, SMS, agenda, mail, ...
                        Meeting: stille geluiden ...

Iemand die weet of dit via een app gemakkelijk kan ingesteld worden

Alvast bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Ik heb nog niet direct een oplossing gevonden voor mijn probleem. Ik heb de Galaxy SII met de laatste 2.3 Android en kan maa niet vinden hoe ik met profielen kan werken voor verschillende meldingen zoals:
                          Nacht: telefoon + SMS maar ingekomende mail etc stil
                          Normaal: geluid bij inkomende gesprek, SMS, agenda, mail, ...
                          Meeting: stille geluiden ...

Iemand die weet of dit via een app gemakkelijk kan ingesteld worden

Alvast bedankt.
                          Dit is naar het schijnt de beste app ...
                          https://market.android.com/details?i...ab.Llama&hl=en

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Thx, wordt asap geïnstalleerd en uitgetest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                              Da's toch niet GPS gebonden hoop ik????
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Da's toch niet GPS gebonden hoop ik????
                                Yep, gebruikt GPS om te bepalen waar je bent en dan jouw voorkeuren voor deze locatie toe te passen.
                                Jean Pierre.

Comment

Working...
                                X