Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hogedrukreiniger

Iemand ervaring mee,het moet dienen voor huis en tuin,en een model van 500€ of meer zie ik niet zitten,het is om te kuisen hé en niet om een reportage te maken, mvg
    https://ggpics.be/

Re: Hogedrukreiniger

Voor de levensduur en betrouwbaarheid is een van de belangrijke factorenm het materiaal waaruit de pomp gebouwd is, kunststof, aluminium en brons of gelijkaardige legering geloof ik.

Comment

Pomplichaam mag zeker NIET uit kunststof zijn, is echte brol.
      Beste zijn die in brons (maar ook duurste).
      Next best zijn de aluminium pompen.

Ik dacht dat er net eentje in de Lidl of Aldi stond in de folder met een ALU pomphuis.
      En voor die prijs kan je zeker nie sukkelen.
      Zal em normaal 20 jaar meegaan bij klein gebruik, en is em kappot, koop je dan gewoon een nieuw

Alle pompen presteren zowat het zelfde +- qua druk (kracht van de straal), het grote verschil zit em meer in het debiet (volume water) bij die duur toestellen.
      En ook de duurzaamheid van leidingen/koppelingen tegen roesten en rot van stilstaand water (als em niet in gebruik is)

Naar mijn mening zijn al die opzetstukken ook maar een kat in een zak.
      Gewoon verstelbare spuit werkt nog best van al. Voor je teras kan het wel zijn dat je best een zonige dag kiest en slechte kleren aandoe want je zou wel eens doorweekt kunnen zijn

Koop allesins geen karcher, is zowat het slechtste merk dat er is naar mijn ervaringen.

Comment

Zeer goede ervaringen met Kranzle , volledig bronzen pomphuizen en gewoon zonder veel franjes maar oerdegelijke toestellen , 500 euro zal misschien wel iets krap zijn, de mijne koste een 750 euro jaren terug en doet nog steeds zijn dienst.
        Wat velen echter uit het oog verliezen is dat de kwaliteit van het water misschien wel nog veel belangrijker is dan het toestel zelf , investeer dan ook in een goede zandfilter
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beste ervaring ondertussen met Kärcher ... en voor 500€ heb je al iets goed voor privé-gebruik.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Hier ook Kärcher en is zeer OK. Wordt wel maar een keer of 2 per jaar gebruikt om het terras eens goed af te spuiten. Destijds in de makro gekocht waar er elke maand wel eentje in de folder stond (en met de komende lente misschien ook). Prijs lag rond de €300 dacht ik.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Wel er begint wat licht te schijnen in het bos,wat ik onthouden heb is dat een metalen pomp hier aangewezen is en het debiet, en de lengte van de slang,hulpstukken,niet zo belangrijk,een verstelbaar spuitstuk wel, het draadje van bouk was ook nuttig,ik denk dat ik ga voor een Nilfisk,of een Zaman of Dibo en of,of,-
                Het te reinigen opp is ong. 100m2 beton, en dit toch ongeveer een 4x per jaar, wat wenselijk zou zijn.In ieder geval bedankt om mee te denken,mvg guido
                https://ggpics.be/

Comment

Wij hadden een Kärcher die toch al een 25jaar oud is en wekelijks gebruikt wordt.
                  Mijn vrouw las recent een verhaal van een man die geëlektrocuteerd werd door zijn Kärcher.
                  Aangezien het beestje toch al enkel serieuze gebreken vertoonde ben ik vandaag een Kränzle 2160 TST gaan halen. Niet goedkoop, maar als die nog de tijd meegaat dat wij hem nog kunnen gebruiken zullen we tevreden zijn.
                  Volgens de firma waar ik het toestel kocht waren inderdaad de Kärchers van vele jaren terug zeer goed. Nu zou dat niet meer zo zijn.
                  Nu, deze Kränzle is wel met heel degelijk materiaal vervaardigd. Als je de lans vastneemt weet je al genoeg.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                  X