Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail <> gmail (Mac vraag)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mail <> gmail (Mac vraag)

Tja, een vraag van een doorwinterde Mac-gebruiker...

Vanmiddag m'n jongste zoon en z'n nieuwe vriendin op bezoek gehad en die laatste had meteen een vraag (want m'n zoon had gezegd: mijn pa weet dat wel - niet dus )

Enfin, misschien erg simpel, misschien ook niet.
    Iemand met een Mail account (van provider - bij mij is dat Skynet; bij haar, dacht ik, Telenet), maar ook met een gmail adres.

Hoe kun je ervoor zorgen dat je gmail-berichten ook op je gewone Mail-account binnenkomen?

Ik had daar geen antwoord op, hoewel ik al jaren in hetzelfde parket zit. Ik laat rustig mijn gmail berichten (trouwens ook mijn hotmail berichten, want ik heb ook een hotmail account) op het web zitten, en zal ze daar raadplegen en eventueel beantwoorden.
    Maar dan moet je natuurlijk ook wel de moeite doen om regelmatig die webaccounts te raadplegen.

Maar je kunt ze laten "forwarden" of zo, niet?

Dank voor een oplossing. Nogmaals: niet zozeer voor mezelf, maar voor m'n kinderen!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Re: Mail &lt;&gt; gmail (Mac vraag)

kijk es hier
    dslr4dummies

Comment

voor gmail doe je dat in gmail zelf via de instellingen/doorsturen pop/imap voor hot mail heb je soft nodig ik gebruik daarvoor freepops

grts
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

Comment

Hartelijk bedankt! Ik geef die info door aan mijn kinderen, en wie weet probeer ik de oplossing zelf nog uit (hoewel ik perfect gelukkig ben met mijn werkwijze).
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Hartelijk bedankt! Ik geef die info door aan mijn kinderen, en wie weet probeer ik de oplossing zelf nog uit (hoewel ik perfect gelukkig ben met mijn werkwijze).
          Google heeft ook iets als offline-mail, dan blijft de webiste ook werken als je geen internettoegang hebt. Wil je popups of ander soortig meldingen, dan zullen daar ongetwijfeld wel widgets (of was het gadgets?) voor bestaan. Imap syncroniseert wel mail, maar geen contactpersonen.

Comment

Gmail ondersteunt de gewone pop mail account...
            Net zoals je een skynet of telenet account gebruikt, kan je dus ook een gmail account gebruiken in een "extern" e-mail programma.

De handleiding hiervoor kan je hier vinden...
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Gmail ondersteunt de gewone pop mail account...
              Net zoals je een skynet of telenet account gebruikt, kan je dus ook een gmail account gebruiken in een "extern" e-mail programma.

De handleiding hiervoor kan je hier vinden...
              Dan kan je beter imap gebruiken. Met pop haalt de client telkens nieuwe berichten op, met imap wordt er tenminste deftig gesynchroniseert. (behalve de contactpersonen, dat ondersteunt imap (en pop) niet.

Comment

Hier kun je info vinden over hoe je je de mac kan synchroniseren met gmail. Je kan de mail, contactpersonen en de calender synchroniseren.

mvg,
                Peter

Comment

Dank voor alle tips die ik ook doorgeef aan de personen die erom gevraagd hebben. Vandaag heb ik antwoord gekregen:
                  De link die je stuurde is niet hetgeen wat ik bedoel.
                  Ik heb in het programma 'Mail' 2 inboxen (postbussen 'inkomend) 1 inbox met gmails en 1 met telenet mails. De mails van gmail en telenet komen dus apart binnen in een postbus. Dat vind ik super handig, omdat ik dan werk en privé apart kan houden.
                  Maar vroeger waren ook alle mappen die ik in gmail had aangemaakt, ook te zien in 'Mail' van Mac. Deze mappen zijn nu niet meer te vinden in mijn 'Mail'. En dat zou ik graag terug hebben in mijn mail.
                  Zo kan ik al mijn mails (gmail + telenet) beheren in mappen via 'Mail'.

Plus in mijn gmail worden er - zonder dat ik erom vraag - nieuwe mappen aangemaakt onder de naam 'smtp.gmail.com:<mijnnaam>@gmail.com/Apple Mail To Do' > volgens mij gebeurt dat wanneer ik via 'mail' mails verstuur onder mijn gmail adres. Ik ben er niet zeker van, maar is dat mogelijk om dat weg te krijgen?

Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite!
                  Dus, mocht er nog iemand raad weten...
                  Dank bij voorbaat

Comment

Inloggen op je gmail, op de website dus, als je mappen wil zien in Mail maak je ze aan als INBOX/MAP en je zal ze bij de volgende syncro zien.

Comment

Goeie tip, Zappa, ik geef meteen door!

Comment

Zuiver technisch gezien lijkt het mij logischer om al je niet IMAP mail acounts te forwarden naar die ene IMAP mail.

Dus eerder Telenet, HotMail naar gmail sturen.
                        En dan je mailbox instellen om via IMAP naar die gmail te kijken. Dit kan je dan op al verschillende machines doen (als je die hebt: vb dekstop, latop, tablet, smartphone).

Maar aan de andere kant die cloud dingen hebben ook hun beperkingen/problemen.
                        Ten eerste Google weet al genoeg over uw surfgedrag, moeten we onze mail ook nog naar daar sturen?
                        Een paar dagen terug was Google verschillende kalenders van gebruikers kwijt.
                        En nu onlangs pas ineens de mailbox van zo'n 150.000 users.
                        Dus de cloud is nog niet 100% betrouwbaar.

Als er iemand een goede IMAP provider kent buiten Google of Apple dan hoor ik dat graag.
                        Google weet al genoeg over mij, en die van Apple is betalend.
                        Last edited by FotoDirk; 1 maart 2011, 14:44.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Bij one.com kan je ook imap gebruiken, en er is natuurlijk MobileMe.
                          Ben trouwens zeer tevreden over MobileMe en een klein stemmetje zegt dat ik er morgenavond nog tevredener over ga zijn.

Comment

Working...
                          X