Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude jvc GR-AX200 camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oude jvc GR-AX200 camera

Hallo,
    Ik ben hier net nieuw op het forum en heb een vraagje.
    Ik heb een camera een JVC Compact VHS GR-AX200 een oude camera dus nog van in de jaren 90. Nu mijn vraagje: ik zou graag mijn camera aan mijn desktop pc aansluiten met de audio en video aansluiting, ik zou dit graag realtime willen filmen en dat opslaan in een bestandje.
    alvast bedankt.

Re: Oude jvc GR-AX200 camera

Je hebt hoe dan ook een video ingang nodig. Hiervoor kan je een TV kaart gebruiken, daar zit normaal altijd wel software bij om mee op te nemen, maar je zal altijd een kleine latency/vertraging hebben.

Wat misschien wel praktischer is is gewoon op een bandje opnemen en achteraf even omzetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ward- Bekijk bericht
      Je hebt hoe dan ook een video ingang nodig. Hiervoor kan je een TV kaart gebruiken, daar zit normaal altijd wel software bij om mee op te nemen, maar je zal altijd een kleine latency/vertraging hebben.

Wat misschien wel praktischer is is gewoon op een bandje opnemen en achteraf even omzetten.
      Aan de voorkant van mijn pc zitten er een paar I/O poortjes onder andere de audio en video IN dus die zullen wel met een programmatuur aangestuurd worden vanuit de video kaart, deze kaart zie ik aan de achterkant van mijn pc zitten er alleen 2 uitgangen voor het beeldscherm in.
      Heeft er iemand een idee welke programma ik kan gebruiken voor die I/O poortjes, zit die al in mijn pc of kan ik ze downloaden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door js007 Bekijk bericht
        Aan de voorkant van mijn pc zitten er een paar I/O poortjes onder andere de audio en video IN dus die zullen wel met een programmatuur aangestuurd worden vanuit de video kaart, deze kaart zie ik aan de achterkant van mijn pc zitten er alleen 2 uitgangen voor het beeldscherm in.
        Heeft er iemand een idee welke programma ik kan gebruiken voor die I/O poortjes, zit die al in mijn pc of kan ik ze downloaden?
        De poorten aan de voorkant komen hoogstwrs gewoon van een TV kaart, en staan dus los van de videokaart. Bij de TV kaart is software geleverd die kan opnemen langs deze poorten.

Als je geen CD's meer hebt die bij de PC hoorden dan kan je eventueel in apparaatbeheer kijken of je het apparaat terug kan vinden. Je kan eventueel een screenshot posten als je niet zeker bent ofzo, maar meestal kan je het wel afleiden uit de naam. Vaak kan je dan de drivers en soms ook software downloaden bij de fabrikant.

Als het toevallig zo'n medion PC is, daar staat normaal de software al op (toch bij het type dat familie van mij heeft), in het start menu, ben alleen de naam vergeten.

Comment

[Mod-LesC]Omdat dit hier over een videocamera gaat, heb ik de topic verplaatst van Camera's naar ChitChat.[/Mod]
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De tv-kaart zat er al standaard in en ik heb er nooit een software disc bijgekregen. Maar eerst hoe moet ik hier een screenshot uploaden?

Comment

De tv-kaart zat er al standaard in en ik heb er nooit een software disc bijgekregen. Maar eerst hoe moet ik hier een screenshot uploaden?
              Dezelfde manier als een gewone foto uploaden, onderaan deze post staan een paar links die dit uitleggen: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ky-194415.html . Om een screenshot te maken kan je gewoon printscreen drukken, dan in photoshop (of een ander programma om afbeeldingen te bewerken) gewoon plakken. Om enkel het venster te krijgen dat actief is kan je ALT-Printscreen doen.

Maar als het een "merk PC" is (dus niet zelf samengesteld, of door PC winkel) is een screenshot misschien niet nodig, als je gewoon de exacte naam en het merk kan geven.

Comment

Dit is mijn pc op deze site staan ook alle drivers en software.

Comment

HP maakt het lekker verwarrend, hier lijken de echte specificaties te staan: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...reg_R1002_USEN

Als deze info juist is dan zou het deze TV kaart zijn: Hauppauge ATSC and NTSC PCI FM, met deze software bij: muvee autoProducer 5. Met deze software ben ik niet bekend.

Moest dit niet lukken kan je ook altijd windows movie maker proberen, of een ander programma dat TV kaarten ondersteund.

Comment

Die tv-kaart heb ik niet ik heb er een met maar 1 aansluiting maar mss kan ik deze kopen, ik zal het eens navragen in de winkel.

Comment

Die tv-kaart heb ik niet ik heb er een met maar 1 aansluiting maar mss kan ik deze kopen, ik zal het eens navragen in de winkel.
                      Als je een video ingang hebt aan de voorkant zit er zeker een TV kaart in, maar het wordt inderdaad lastig om te helpen, misschien beter even navragen in de winkel waar je hem hebt gekocht. Of misschien kan iemand anders je verder helpen met wat geluk.

Comment

Working...
                      X