Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft monitorcalibratie zin voor mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Heeft monitorcalibratie zin voor mij?

Dus ik denk dat ik mag besluiten dat het toch wel zin heeft om een kalibratie door te voeren.
    Rest dus nog de vraag.... welke? Voorlopig de Spyder 3 express omdat dat de enige was die voorradig was. (goed of minder goed teken?)

Zoals gezegd... nog enkele weken geduld want het betreft een verjaardagscadeautje. Ik blijf deze verder lezen en anders tot binnen een week of 4, ik post een upje van de (hopelijk) gekalibreerde schermen dan.

Greetz!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Ach zo, dat is ook maar triestig dan, bij mijn GretagMacBeth Eye One Pro kan je de software op zoveel computers instaleren als je zelf wil, maar het ding heeft dan ook méér dan 1.000€ gekost.

Maar als ik mij niet vergis, hebben ze in een club te Roeselare ook zo een Spyder waar ieder clublid kan gebruik van maken, hoe gaat dat dan.
      Ik heb zelf maar 1 PC, waar ik die spyder op gebruikt heb. Ik weet dus niet op je het op meerdere PC's kan autoriseren.
      Ik hoop eigenlijk van wel, want als mijn huidige PC er de brui aan heeft, heb ik eigenlijk niet veel zin om die software nog eens aan te kopen...

Heb eens zitten loeren op hun support site. Heb daar dit gevonden :

With respect to any Datacolor monitor calibration software, Datacolor grants to you, and you accept, a personal, nonexclusive, nontransferable license to install and use the software in object code format on one or more computers at a single physical location, and on five additional laptop, notebook or other portable computers.

Hoe ze dat dan controleren met die autorisatie is me wel een raadsel. Maar het zou dus moeten lukken om een Spyder 3 op meerdere PC's te installeren...
      Groeten,

Polleke

Comment

Hallo allen,

zonet is de Spyder3 express gearriveerd en ik wilde hem toch maar even testen... Ik kan alleen maar zeggen dat dit ding waardeloos is op mijn laptop. Na meerdere kalibraties steeds hetzelfde resultaat, een hele rode zweem over mijn scherm.
        De grijze BD forum layout ziet nu groenig en de google.be homepage heeft nu een roos/rode achtergrond.
        Doe ik iets verkeerd?
        Ik ben vertrokken van mijn eigen setting van de display en ook van de standaard settings... beide resultaten zijn WAARDELOOS!

Iemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
          Hallo allen,

zonet is de Spyder3 express gearriveerd en ik wilde hem toch maar even testen... Ik kan alleen maar zeggen dat dit ding waardeloos is op mijn laptop. Na meerdere kalibraties steeds hetzelfde resultaat, een hele rode zweem over mijn scherm.
          De grijze BD forum layout ziet nu groenig en de google.be homepage heeft nu een roos/rode achtergrond.
          Doe ik iets verkeerd?
          Ik ben vertrokken van mijn eigen setting van de display en ook van de standaard settings... beide resultaten zijn WAARDELOOS!

Iemand?
          Klxxten he Bart
          Ik begrijp jouw reactie.
          Heb in het verleden ook veel gesukkeld...
          Heb ook een Spyder MAAR enkel voor CRT dus geen TFT of LCD enz.
          (NU een ColorMunki > duur spel dus )

Je MOET de kleuren, contrast en helderheid met de hand kunnen aanpassen.
          Met kleuren bedoel ik R-G-B.

Het is niet om te zeveren of jou te pesten maar ik kan dat met mijn Eizo.

Ik vrees een beetje dat de ingebouwde grafische kaart het niet aankan.
          ================================================== ===============
          Maar er is nog niets verloren
          Heeft die Spyder van jou geen opties?
          Ik ben vergeten hoe dat precies heet bij een Spyder.
          Dus een vlugge methode en een meer geavanceerde methode.
          Probeer eerst die eerste optie.

Maar hetzelfde resultaat krijgen op jouw drie laptops? Vergeet dat maar.

Vergeet wel niet dat NA een kalibratie het scherm er iets fletser uitziet.
          Gewoonlijk staat helderheid en contrast veel te hoog ingesteld.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Inderdaad...
            ik kan vanop mijn desktop properties de graphic options manipuleren.
            Ik kom dan in het intel graphics control panel waar ik colormanagement kan toepassen.
            Dit komt volgens mij veel dichter in de buurt van wat ik wil... lees: wat aangenaam kijken is.
            Beperkingen van de grafische kaarten zou natuurlijk best kunnen.

Bij deze aangeboden omdat terugsturen niet meer kan omdat de verpakking geopend is...
            Prijs: 70 euro.

Greetz!

upje... Laptop 2 is wel goed !

Op de probleemlaptop gaat alles goed tot op ongeveer 75% van het proces. Dan verspringt de menukleur op de achtergrond van mooi helder wit naar het roze.. Ik zou denken dat de software een verkeerde witbaland kiest voor dit scherm.
            Last edited by Bart Bever; 3 maart 2011, 21:24.

Comment

Working...
            X