Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe macbook pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe macbook pro

Een beetje off-topic, aangezien het meer een air concurrent is. Deze Samsung is ook zeer mooi. Geen Thunderbolt en zeker geen leuke prijs, maar voor de rest ziet het er zeer goed uit.

@MarkEL: 8GB voor al die dingen, kan eventueel nipt worden, maar gebruik dan je huidige toestel voor de muziek en andere dingen

Comment

Die Sandy Bridge CPU's doen het in ieder geval heel goed in de benchmark tests.
      De goedkoopste 13 inch scoort hoger dan de duurste 17 inch van de vorige generatie.

Alleen is de vraag of je daar in de praktijk echt veel verschil aan hebt?
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik zit te lonken naar de 13" i7... 15" is me niet draagbaar genoeg.

128Gb voor PS CS5, Microsoft Office en hooguit enkele gigs aan fotobestanden, zou dat lukken? Zo'n SSD lijkt me toch wel heel aantrekkelijk, snelle opstarttijden, lager verbruik (?) en toch beter qua duurzaamheid.

Foto's bewerken doe ik normaliter op m'n desktop (zeker grotere reeksen) maar als ik op locatie ga fotograferen vind ik het wel lastig dat ik moet wachten tot ik terug thuis ben om aan m'n foto's te prutsen.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Ik zit te lonken naar de 13" i7... 15" is me niet draagbaar genoeg.

128Gb voor PS CS5, Microsoft Office en hooguit enkele gigs aan fotobestanden, zou dat lukken? Zo'n SSD lijkt me toch wel heel aantrekkelijk, snelle opstarttijden, lager verbruik (?) en toch beter qua duurzaamheid.

Foto's bewerken doe ik normaliter op m'n desktop (zeker grotere reeksen) maar als ik op locatie ga fotograferen vind ik het wel lastig dat ik moet wachten tot ik terug thuis ben om aan m'n foto's te prutsen.
          SSD is zalig, al mijn macs hebben ondertussen SSD, ook mijn imac 27, maar of je met 128 fotobewerking aankunt? Dan zou ik eerder aan 256 denken, of een combi met een externe HD. Ik heb de nieuwe air 11 inch, met 64gb SSD, en daar heb ik al zpijt van, dat het geen grotere is. En in mijn geval kost een upgrade naar 280Gb bijna 600$...

Comment

Het is niet echt de bedoeling om grote reeksen te bewerken, en ik werk ook niet met een megapixelmonster Externe harde schijven gebruik ik sowieso.

256Gb is zeker interessant maar de meerprijs die je daarvoor betaalt is moeilijk te verantwoorden in mijn situatie. De laptop die ik vervang had een HDD van ocharme 40Gb, dus 128Gb zou ruimschoots moeten volstaan. In de loop van volgende week waarschijnlijk een 13" i7 bestellen, benieuwd hoe de kennismaking met mac gaat verlopen

Comment

Kogel is door de kerk, ik heb de 13" i7 met 8Gb ram en 128Gb SSD besteld. Dat zou toch een klein snelheidsmonstertje moeten worden. Ben benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Kogel is door de kerk, ik heb de 13" i7 met 8Gb ram en 128Gb SSD besteld. Dat zou toch een klein snelheidsmonstertje moeten worden. Ben benieuwd!
                Ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen, proficiat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen, proficiat
                  2.3GHz Quad-core Intel Core i7 ??

(snelheidsduivel? )
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    2.3GHz Quad-core Intel Core i7 ??

(snelheidsduivel? )
                    Dat lijkt me niet... de nieuwe 13" versies hebben 2,3ghz Dual core i5 danwel 2,7ghz Dual core i7 processoren. Geen Quad-core machines dus....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Dat lijkt me niet... de nieuwe 13" versies hebben 2,3ghz Dual core i5 danwel 2,7ghz Dual core i7 processoren. Geen Quad-core machines dus....
                      Ok en verder geen probleem hoor.
                      't Is niet de bedoeling om tegendraads te doen he
                      Had juist via de store een prijs samengesteld voor een 17" > 3089 euro.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Ja, 't is maar een dual core. Het zal moeten volstaan, een 15" vind ik niet draagbaar genoeg (en te duur ).

Comment

Working...
                        X