Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe macbook pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe macbook pro

http://www.macrumors.com/2011/02/23/...s-thunderbolt/

Mooie specs. Persoonlijk ben ik blij dat ze de lightpeak technologie omhelst hebben. Ik vraag me wel af hoe de mac adepten dat hier gaan rijmen met het feit dat apple enkel gekende technologie in hun machines steekt omdat alles degelijk getest moet worden, cfr het ssd verhaal

Eigenlijk liepen ze met hun bios ook al een aantal jaren voor op de pc. Kudos voor Apple, misschien dat we binnen een aantal jaren van die kabelzooi verlost gaan zijn

-edit: lightpeak heet bij hun thunderbolt blijkbaar

Re: Nieuwe macbook pro

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Mooie specs. Persoonlijk ben ik blij dat ze de lightpeak technologie omhelst hebben. Ik vraag me wel af hoe de mac adepten dat hier gaan rijmen met het feit dat apple enkel gekende technologie in hun machines steekt omdat alles degelijk getest moet worden, cfr het ssd verhaal

Eigenlijk liepen ze met hun bios ook al een aantal jaren voor op de pc. Kudos voor Apple, misschien dat we binnen een aantal jaren van die kabelzooi verlost gaan zijn

Zijn dit nu de officiele specs, of nog steeds rumours?
    Lightpeak zagen we al van mijlen ver aankomen, maar gaat het er nu ook echt inzitten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Zijn dit nu de officiele specs, of nog steeds rumours?
      Lightpeak zagen we al van mijlen ver aankomen, maar gaat het er nu ook echt inzitten?
      Op de site staat confirmed, maar het is natuurlijk nog geen persbericht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht

Snap deze reactie niet goed, de lightpeak technologie is toch al maanden aangekondigd, is heel intens getest bij apple.
        Mooie specs.... ik heb geleerd om toch maar te wachten tot de echte aankondiging om daarover ook maar iets te zeggen.
        ssd verhaal? deze wordt toch al geruime tijd ondersteund....? macbook air,....
        De rumors zouden gaan over een 13" dus het instap model. Wat met de andere modellen???
        Volgende week zullen we het wel weten zeker.

Comment

Het zou later op de dag aangekondigd worden...

Ik ben wel geïnteresseerd in zo'n kleine macbook pro, om wat fotobewerking op verplaatsing te kunnen doen.
          Last edited by ThierryM; 24 februari 2011, 11:30.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

De apple store is nog down, maar je kunt de specificaties al bekijken: http://www.apple.com/benl/macbookpro/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
              Snap deze reactie niet goed, de lightpeak technologie is toch al maanden aangekondigd, is heel intens getest bij apple.
              Over een vorige discussie met ssd's werd gezegd dat dit een nieuwe technologie was en nog niet voldoende getest, terwijl elke andere fabrikant al lang zo een optie had. Nu is lightpeak een technologie die ineens wel uitvoerig getest is, alhoewel niemand anders ze heeft

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              De apple store is nog down, maar je kunt de specificaties al bekijken: http://www.apple.com/benl/macbookpro/
              Of op een rijtje ...
              http://www.apple.com/nl/macbookpro/specs-compare.html

Comment

Ik neig momenteel naar een 13" model met een SSD drive van 128Gb. Ik geraak nu jammer genoeg niet op de Belgische store, nog mensen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                  Ik neig momenteel naar een 13" model met een SSD drive van 128Gb. Ik geraak nu jammer genoeg niet op de Belgische store, nog mensen?
                  Bij mij lukt het.
                  ::: Flickr :::

Comment

Ik dacht dat Intel en Apple al lang samenwerkten voor die nieuwe technologie. Dus voor Apple is dat niet nieuw, en ze hebben al meer iets als eerste op de markt gebracht dacht ik.
                    Last edited by FotoDirk; 24 februari 2011, 21:48.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dat ziet er helemaal niet slecht uit . Ik werk momenteel zowat altijd vanop een 13" MBP en dat bevalt me enorm, alhoewel ik soms wel eens een 15" zou willen. Anderzijds is hij nu lekker compact en licht (2 kilogram). Maar met die i7 erin van 2,7 ghz...dat zal wel een pak sneller zijn dan mijn Intel dual-core van 2,53 ghz. Wat ik raar vind is dat je een MBP 13" kan hebben met een 2,7 ghz i7, maar dat je diezelfde i7 (met dezelfde kloksnelheid) niet hebt bij de 15" en 17" modellen. Nu zal kloksnelheid wel verre van het enige zijn dat er meespeelt in de snelheid/vermogen van een processor, maar toch...

Spijtig dat Apple nergens standaard 8 GB geheugen aanbiedt...en een degelijke Nvidia GPU .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Maarehh, die Intel HD Graphics 3000
                        da's een grafische kaart ofzo? en dan heeft de 15 en 17" er 2?
                        kdenk nie da ge dan moogt klagen met een 15"/17" dat die een iets lagere kloksnelheid heeft...

anyway, kheb weer een nieuw speelgoedje om voor te sparen ^^
                        Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                        Al doende leert men, kritiek is dus welkom

Comment

Klopt, dat zijn er inderdaad twee . Bij gewone 'dagelijkse' taken (surfen, e-mailen, tekstverwerking, enz) gebruik je dat Intel dingetje. Voor het zwaardere werk (fotobewerking, gamen,...) schakelt hij automatisch over naar de krachtigere GPU van ATI .

Mijn MBP gaat nog een tijdje mogen meegaan...
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

welja, ik heb (toen de vorige uitkwam) proberen sparen voor de MBP...
                            maar toen wou ik een DSLR, toen wou ik een lens, en nog een lens, ondertussen nog een degelijke printer, ...
                            het ergste van allemaal is dat ik helemaal geen werk heb, en het dus met vakantiejobs en zakgeld moet doen
                            (1 voordeel, ik moet geen rekeningen betalen wat water/gas/... betreft)
                            Misschien nu eens beginnen sparen voor de MBP... hoewel ik eerst eens een externe flash wil... en binnenkort een auto aangezien ik ga beginnen rijden.... en... en...
                            sjah, welk nut heeft sparen nog tgeld vliegt sowieso weg
                            Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                            Al doende leert men, kritiek is dus welkom

Comment

Zou 8gb genoeg zijn om gelijktijdig Lightroom, Photoshop en wat andere zooi zoals iTunes en Safari te draaien zonder dat de foto-progs enorm vertragen bij het schuiven aan sliders etc? Ik ondervind nu namelijk nogal wat vertraging op dit gebied bij het bewerken van mijn 5D II RAW files, met mijn huidige MBP (een 2,4ghz C2D early 2008 model met & 4Gb ram). Ik had mij dan ook eigenlijk voorgenomen om een 27" iMac te kopen dit jaar, maar zo'n nieuwe MBP gecombineerd met een Cinema Display lijkt te toch ook wel wat... Ik denk dan aan het het 15" model met een 2,0ghz i7 processor...
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Working...
                              X