Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestolen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bestolen

. .. tja.. de titel zegt het allemaal zeker?

Deze avond rond 19u30 toegekomen thuis. Vond het al vreemd dat de deur tssn de garage en de keuken wagewijd openstond. Dan merkte ik dat m'n laptop niet op z'n plaats lag.. en dan zag ik de schuiven van de kast in de living opgetrokken en al de rommel die errond lag... en een fractie van een seconde later besefte ik het: ze hebben ingebroken. Met het mottigste gevoel ter wereld naar boven gegaan (want je wéét al wat je te zien zal krijgen) en daar hadden ze serieus huisgehouden.. alles overhoop en alles van betekenis: weg.

Nu kijk ik met weemoed naar de opsomming van al m'n gerief in m'n signatuur.. weg. Allemaal weg. Je denkt: bij mij gaat het wel niet zo gauw gebeuren, maar ..
    equipment: camera's, lenses & some imagination

Re: bestolen

Aangifte doen?
    Investeer (met zo'n waardevolle apparatuur) in beveiliging.
    (je kunt ze toch niet buitenhouden, willen ze binnen, dan geraken ze wel binnen)

Materiaal is te vervangen, andere herinneringen niet. Ook al is dit een schrale troost.
    (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Wat erg voor u ik leef met je mee.
      De pest van deze tijd is het en ze doen er eigenlijk niets tegen, zelfs als ze die kerels op heterdaad betrappen laten ze die na een uur terug los.
      Ze moesten die iedere keer een vinger af kappen dan zouden we toch zeker zijn dat ze na tien keer geen lange vingers meer hebben.
      Ik weet niet of je de nummers nog hebt van je gestolen spullen anders kan je ze misschien bij gestolen spullen zetten.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

mja.. beveiliging. De politie is al langsgeweest om vaststelling te doen van de feiten. Ze zeiden hetzelfde: "al ze binnen willen, geraken ze wel binnen". Alles was keurig op slot hoor, maar ja..

En trouwens: foto-herinneringen --> allemaal weg. Ik weet het: da's m'n eigen stomme fout - ik was een externe harde schijf aan het zoeken om backups op te beginnen maken, maar nog niets gevonden. En daarbij, die HD zou evenzeer gepikt geweest zijn hé.. (zucht)

Gewoon zó frustrerend, en gedesillusioneerd. Jammer. Ik ga denk ik niet gauw terug dergelijk materiaal kunnen verzamelen. Dan zorgt een mens eens goed voor zijn spullen. Pfffff.
        Last edited by SeaSquid; 18 februari 2011, 22:29.

Comment

Gewoon zó frustrerend, en gedesillusioneerd.
          Alhoewel het kl.t. is mag je het "koppeke" niet laten hangen anders verlies je 2x
          The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Dit is echt erg.....
            Heb je nog serienummers? Zoek komende dagen/tijd op 2dehanswebsites en meld ze indien mogelijk als gestolen.

Laatste tijd geen rare dingen gemerkt? Iets verkocht aan een onbekende?
            (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

Asjemenou
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

bah...

sorry to hear that mate...

Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

jammer dat je alles kwijt bent
                  en dan denk je dat alles veilig is in eigen huis

Oorspronkelijk geplaatst door Swisi Bekijk bericht
                  Dit is echt erg.....
                  Heb je nog serienummers? Zoek komende dagen/tijd op 2dehanswebsites en meld ze indien mogelijk als gestolen.

Laatste tijd geen rare dingen gemerkt? Iets verkocht aan een onbekende?
                  rare dingen merken daar denk je in eerste instantie niet aan

gisteren op de plaats waar ik poets stopt er een camionet .
                  ik doe open en de deur geeft altijd een piepend geluid als ze geopend word (heeft iets met de beveiling te maken)
                  vroeg me die persoon in het duits of de schoorsteen geveegd moest worden
                  bij het horen van het gepiep maakte hij al rechtsomkeer met de uitleg dat hij later nog wel eens terug komt.
                  zag er allemaal netjes uit pesoon in beroepskleding en al
                  maar voor de zekerheid ging ik toch maar eens kijken van waar die komt camionet stond immers niet in zicht
                  bleek een gewone mercedes camionet te zijn zonder ook maar een vermelding van naam of dergelijke naar het bedrijf waarvoor hij werkt
                  toch maar even het kenteken opgeschreven alleen al door het feit dat deze persoon enkel aan de grotere woonhuizen(villa's) stopte in de wijk
                  de gewone huizen liet hij links liggen
                  Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                  Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Dat kan al iets zijn...

Comment

Hey juppekes

Ik weet wat je hebt meegemaakt

Bijna twee jaar geleden hebben ze bij ons ook ingebroken

Maar wij lagen thuis in ons bed te slapen wanneer die gasten binnen geweest zijn

Maar dat slijt niet rap hoor

Nog elke avond gaat alles mee naar boven, gsm's, laptops, portefeuilles, elke avond een ganse verhuis.

Vier keer kijken of alles wel goed afgesloten is, en zelfs de deur van de living naar de gang wordt gesloten.
                      Bootjes

Comment

Krijg je toch rillingen van, als je dit zo leest hé.
                        Het gebeurt meer en meer. Jezelf of je bezittingen zijn nooit nergens meer veilig. Wat een evolutie....zucht
                        Maar laat je hoofd niet hangen, materiaal is te vervangen, de emotionele waarde echter niet, maar er nu ziek(depri) van worden leid al helemaal tot niks.
                        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Thanks allemaal.

Ik heb m'n serie-nummers niet genoteerd (dus iedereen die dit nu leest: doe het nu!), maar zelfs dan: wat is de kans dat je ooit iets terugziet? Het grootste deel heb ik in de loop der jaren vooral 2ehands gekocht - voornamelijk via deze site eigenlijk. Dus aankooppapieren heb ik daar meestal niet van. Dus qua recuperatie vrees ik dat ik niet veel moet verwachten. Tja - ik ben nu een beetje gedwongen extra selectief te zijn in mijn analyze van wat ik nu eigenlijk terugwil.. maar het zal nooit hetzelfde zijn - daar heb ik écht geen budget voor: we zijn immers nog aan het verbouwen ook. Ik zal dus eens moeten nadenken van wat ik nu wil gaan doen qua foto's.

Enfin: we hebben er wel het één en het ander uit geleerd.

Comment

De kans is niet groot, maar dieven gooien het enkele dagen erna al op sites... er zijn ook succesverhalen...

Comment

Ze wachten zelfs de avond niet meer af hoor, volgens mij zit hun dagtaak er tegenwoordig om 17uur op.
                              Wat kunnen we er aan doen, niks vrees ik ze laten ze ongemoeid.
                              Mocht ik er ene verassen ik (zou je graag weten he ik heb het juist gewist).
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                              X