Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
En trouwens: foto-herinneringen --> allemaal weg. Ik weet het: da's m'n eigen stomme fout - ik was een externe harde schijf aan het zoeken om backups op te beginnen maken, maar nog niets gevonden. En daarbij, die HD zou evenzeer gepikt geweest zijn hé.. (zucht)
Niet noodzakelijk. Als je losse HD op een plek verbergt waar een inbreker -omdat ie doorgaans haast heeft- niet zal kijken, dan niet.
Gebruik je creativiteit: in een nepdoos Kelloggs in de keukenkast, in een oude schoendoos op zolder, in een nep-boek in de boekenkast etc. etc.
Veel beter nog: op een andere locatie bewaren zoals bij je ouders, in je schuif op 't werk, of voor de serieuze paranoiacs in een kluis bij de bank.
Materiaal kan je vervangen. Je digitale bestanden niet.
Niet leuk
Hopelijk ben je nu niet genoodzaakt je hobby stop te zetten door deze bende nietsnutten. Ik snap echt niet wat mensen er aan hebben om andere mensen zo in de penarie te steken.
Veel sterkte hoor en laat de moed niet zakken!
Ik heb m'n serie-nummers niet genoteerd
Het grootste deel heb ik in de loop der jaren vooral 2ehands gekocht - voornamelijk via deze site eigenlijk. Dus aankooppapieren heb ik daar meestal niet van.
Garantiekaart, originele verpakking of factuur van vorige eigenaar, staat daar geen serienummer op of heb je daar helemaal niets van?
Dus qua recuperatie vrees ik dat ik niet veel moet verwachten.
Niet verzekerd voor diefstal?
Ja, met hun poten van een mens zijn gerief blijven kunnen ze niet precies.
En het ergst van al is dat ge nadien altijd met die gedachte blijft zitten en nooit meer gerust weg kan gaan.
Spijtig om dit weer te horen,
Ik weet niet hoe het andere merken zit maar ik registreer mijn Olympus spul op de site van Olympus zelf (persoonlijke account) dan kan ik er altijd aan.
Zelfs in het buitenland kan je even inloggen om de zaken door te geven aan de politie.
Het is trouwens ook geen slecht idee om je auto papieren, of andere belangrijke zaken in te scannen (of foto maken) en deze te plaatsen op een dropbox of in een google mail of zo. Dan heb je toch altijd een dubbel, misschien niet erg officieel maar het is toch iets.
Dan wat betreft de opmerking om een harde schijf of zo in een doos of boek te steken, een jaar of twee geleden werd ook ingebroken bij mijn moeder en daar waren bijna alle dozen, boeken, kaften enz open gegooid.
We zijn met de hele familie twee dagen bezig geweest om alles op te ruimen.
Die dieven zoeken overal waar je maar iets kan verstoppen, zelfs de diepvriezer halen ze leeg omdat er mensen zijn die daar schijnbaar waardevolle spullen in leggen.
Zal straks mijn fotomateriaal er maar terug uit halen.
D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
**** man, da's echt erg. Zo lang bijéén gespaard en van de ene dag op de andere niks meer over houden. Ik wil het me zelfs niet inbeelden...
Veel sterkte alleszins!
Stel je kritieken niet te scherp...
Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander
Het is idd een raar gevoel om te weten dat ze zo gemakkelijk bij je binnengeraken.
Ook een gevoel dat een tijd meegaat.
Een 8-tal jaar geleden hebben ze ingebroken in mijn auto van 2weken oud om de navigatie te stelen. (was toen de eerste versie van de pioneer X1, 2999euro,)
2 dagen erna hebben ze thuis binnengezeten.
Tip van de politie: zet in je navigatie nooit je "Home" adres.
Dure navigatie = goedgevuld huis volgens de dieven
Inbraak, pffff .Enkele jaren geleden hebben ze hier binnengezeten.Videomateriaal,kleding en schade...10.000€. Juist 1 uurtje weggeweest,kwamen terug,voordeur(appartement) stond open.Ik dacht dat er nog iemand binnen was dus direct de politie gebeld.Die zijn .... 4uur later gearriveerd na nog enkele telefoontjes.Dat was de dag vóór m'n vrouw haar laatste chemo !!!!
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Gestolen materiaal kan je vervangen (klinkt cru maar het is natuurlijk wel heel erg), maar foto's van je kindjes, familiereizen, je eerste grote liefde, je gestorven huisdieren etc kan je best ook op een andere plaats bewaren dan enkel op je pc of laptop, ook ivm brand.
Ik heb backups van al mijn foto's op dvd-r's die in mijn kast op t werk liggen.
De kans dat zowel mijn huis als mijn werkplek op dezelfde dag afbranden is nihil...
Het is idd een raar gevoel om te weten dat ze zo gemakkelijk bij je binnengeraken.
Ook een gevoel dat een tijd meegaat.
Een 8-tal jaar geleden hebben ze ingebroken in mijn auto van 2weken oud om de navigatie te stelen. (was toen de eerste versie van de pioneer X1, 2999euro,)
2 dagen erna hebben ze thuis binnengezeten.
Tip van de politie: zet in je navigatie nooit je "Home" adres.
Dure navigatie = goedgevuld huis volgens de dieven
Tegenwoordig kosten gps-systemen niet meer zoveel. En je 'homeadres' staat ook wel op je verzekeringspapier, rijbewijs en andere zaken die in je handschoenenkastje liggen.
Comment