Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale tv vs kabeltv...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: digitale tv vs kabeltv...

Prime HD op mijnen 42" HD-ready plasma speelt toch vree schoon zenne

en HD-content speelt ook goe op de andere gratis HD-zenders zoals VTM HD en één HD
    ben gene fan van Familie of Thuis maar als ik al zappend passeer vind ik die kwaliteit toch ferm
    zelfs op een HD-ready scherm
    kijk nu ook regelmatig naar de andere HD-zenders in 't XL-pack zoals Discovery HD, Animal Planet HD en MTV N HD

en dat alles dan met al 't gemak van die HD-digicorder
    wel al mijn 2de op 2 en een half jaar
    eerste heeft gewoon de geest gegeven en dan omgeruild (wel opnames kwijt)
    Last edited by Dirtyharry71; 21 februari 2011, 11:40.
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik HAD telenet met oa. digitale TV en nu Belgacom wegens veel problemen (storingen).
      De sluwe verkoper rekende ook uit dat mijn factuur op een jaar 400 minder zou zijn.

Nu met Belgacom evenveel maar andere problemen, repair duurt langer.
      Blijkbaar had de verkoper de extra diensten als 24/24 7/7 "gratis bellen naar vaste nummers" enzo niet bijgeteld dus de factuur is even hoog (voor wel watmeer up- en downloadcapaciteit op internet)

Bij telenet kun je ook "meer" (voorlopig).
      Digicorder online programmeren via internet
      2 verschillende programma's opnemen en een derde kijken op de kabel
      Verder vond ik het gebruiksgemak ook een stuk beter maar dat is mss persoonlijk?

Just letting you know.
      EN morgen zijn er weer andere promoties dus daar hoef je het niet snel snel voor te doen.
      Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
      BE-Wommelgem
      .: 20D & D700 :.

Comment

En buiten het beeld wordt ook de klank nog wat beter ... denk niet dat je uit analoog een digitaal meerkanaalsgeluid kan krijgen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

ja sommige films/series op Prime HD zijn in Dolby Digital
          en da knalt goe dan
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik vind het kunnen pauzeren en terugspoelen van uitzendingen eigenlijk nog het handigste. Ik weet niet hoe het bij Telenet zit, maar bij Belgacom duurt het een hele tijd om van zender te wisselen. Maar het went....

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
              Ik vind het kunnen pauzeren en terugspoelen van uitzendingen eigenlijk nog het handigste. Ik weet niet hoe het bij Telenet zit, maar bij Belgacom duurt het een hele tijd om van zender te wisselen. Maar het went....
              Er zit een beetje een storende lag op zullen we zeggen. Denk niet dat het een halve seconde duurt, maar het lijkt wel lang. Het is erger met de HD zenders heb ik de indruk. Daar blijft naar mijn gevoel het beeld iets langer zwart na het wisselen van zender.

Ik zou niet meer zonder de pauze knop kunnen denk ik. Dan heb ik tijd om mijn dochter in bed te steken en kan rustig verder. Zeker leuk als het een zender met reclame is. Dan kan je die tijd weer inhalen door de reclame te skippen. Als enige minpuntje is er de play button die rechts onderaan het schermt blijft staan als je op pauze gedrukt hebt. Dit heb je niet als je naar een opname kijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                Er zit een beetje een storende lag op zullen we zeggen. Denk niet dat het een halve seconde duurt, maar het lijkt wel lang.
                Bij onze oude Philips CRT met pixelplus was dit ook al het geval, maar dan gewoon analoge kabel. Een andere 50Hz breedbeeld TV van philips had dit niet. Waarschijnlijk omdat bij de Matchline er elektronische sturing (of zoiets) of elektronische beeldoptimalisatie in zat. Ik zeg maar iets. Eigenlijk was het beeld op die matchline ongelooflijk goed op analoge kabel. Zelfs VHS tapes zagen er opmerkelijk goed uit (heb het wel over koopvideo's).
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Je moet met alles rekening houden, als je overstapt naar digitale TV moet je ook de kabel blijven betalen maar vermindert het BTW-tariev van 21 naar 12% ... m.a.w. kost de huur van de digicorder u bijna niets.

Maar heb je ook geen internet via Telenet? Dan kan je beter een Fibernet 40 shake nemen, dan heb je nog veel meer voordelen in het pakket zitten!

En ja, de beeldkwaliteit is toch nog een pak beter dan met gewone kabel ... ge kunt ook voor HD-digicorder kiezen dan krijg je ook bij het Fibernet Pack een reeks HD-kanalen gratis bij.
                  Bij Scarlet moet je de kabel niet meer betalen hoor !!!
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                    Klopt maar dan kan je ook geen meerdere extra analoge TV's aansluiten.
                    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik heb de kabel buitengesmeten en kijk nu met een simpele DVB-T antenne.
                      Houd natuurlijk enkel één en canvas over maar win veel tijd en mis verder niets
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
                        Moet je daar nog steeds de kabel hersteken als ge van zender wil veranderen of is dat al wat gemoderniseerd ondertussen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Working...
                        X