Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitale tv vs kabeltv...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• digitale tv vs kabeltv...

Momenteel hebben we hier thuis nog gewone kabeltv en een oudere tv (geen flatscreen).

Vandaag kreeg ik een promotiefolder in de bus van telenet... Met volgende actie;

- huur digicorder eerste 4 maanden gratis, daarna 8 euro per maand.
    - éénmalige activeringskost 50 euro (20 euro indien besteld voor 31/03
    - gratis installatie (twv 50 euro)

Nu vraag ik me af;

-Is het de moeite om over te stappen naar digitale tv, wetende dat we geen 'grote' tv-kijkers zijn... De voordelen die ik lees van de digicorder zie ik niet direct vermits we nu een dvd-recorder met harde schijf hebben die ongeveer hetzelfde kan. Enkel het groter aanbod aan zenders zou interessant kunnen zijn. Is er werkelijk verschil in beeldkwaliteit? Ook op oudere tv's?
    -Wat kost het als je alles in rekening brengt? Het huidige kabeltv-abo blijft gewoon doorlopen of valt dat weg als je digitale tv neemt? Nu betaal ik 13 euro per maand dacht ik... Na de overstap zou dat 21 euro worden?
    -Zijn er andere interessante opties als Telenet... zoals bvb Belgacom tv of andere...

Het aanbod is zo groot dat ik het allemaal niet goed kan volgen...
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: digitale tv vs kabeltv...

TV-Vlaanderen?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Je moet met alles rekening houden, als je overstapt naar digitale TV moet je ook de kabel blijven betalen maar vermindert het BTW-tariev van 21 naar 12% ... m.a.w. kost de huur van de digicorder u bijna niets.

Maar heb je ook geen internet via Telenet? Dan kan je beter een Fibernet 40 shake nemen, dan heb je nog veel meer voordelen in het pakket zitten!

En ja, de beeldkwaliteit is toch nog een pak beter dan met gewone kabel ... ge kunt ook voor HD-digicorder kiezen dan krijg je ook bij het Fibernet Pack een reeks HD-kanalen gratis bij.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik heb ook eens vlug uitgerekend hoeveel ik kan besparen met 4 jaar wachten.
        Dan heb ik tijd om de hele dag TV te kijken.

Comment

Hou toch even rekening met je tv-toestel. Is dit al een ouder, is het aangepast aan digitaal kijken,... ?
          Wij zijn ook geen tv-kijkers, maar hebben wel digitaal, 't is gewoon aangenamer kijken

Comment

- BTW verlaging van 21 naar 12% op het kabelabonnement zorgt ervoor dat je elke maand ongeveer 1 € minder betaalt. Daarmee betaal je de huur van die digicorder dus niet terug.
            - Als je niet de indruk hebt dat je analoge aansluiting voor veel ruis zorgt, zou ik wachten tot je je "gewone" televisie vervangt door een HD-versie. Die digicorder zorgt op een dergelijke TV niet voor echt veel verbetering. Hier heb ik wel INDI aangeschaft, toen ik nog zo'n grote bak had staan, maar het analoge kabelsignaal was hier niet bijster sterk...
            Als je niet bijster veel TV kijkt zou ik die 7 €/maand voor andere zaken gebruiken.
            - Het aanbod van Telenet en Belgacom is behoorlijk sterk vergelijkbaar. Telenet heeft wel het voordeel dat je makkelijker meerdere TV's kan aansluiten, maar dat voordeel hebben ze wel sterk gefnuikt toen ze zowat alle zenders gecodeerd hebben (zodat je een decoder van Telenet MOET gebruiken, en bv. niet de HD DVB-C tuner in je televisie). Op dat vlak was INDI een pak sympathieker (maar helaas is dat verleden tijd).
            - Je hebt uiteraard ook TV-Vlaanderen, maar dan moet je het wel zien zitten om een satelliet-schotel aan je buitenmuur te voorzien... Mijn zus heeft dit, en is daar ook behoorlijk content van, en goedkoper dan Telenet...
            Groeten,

Polleke

Comment

Wij kijken digitaal (Fiber 40) op een analoog toestel en ik vind dat er toch een verschil is qua beeldkwaliteit. Volledig analoog bevat het signaal toch meer ruis. Dit is misschien wel plaats gebonden.
              Comfortably numb with my Pentax

Comment

Het beeld dat digitaal binnen komt is veel beter dan het analoge signaal van de kabel, dat zie ik ook duidelijk op mijn oude tv. Ik heb sinds begin vorig jaar ook digitale tv van Belgacom. Dat is via Scarlet, een compleet pakket (digitale tv met digicorder, internet, telefoon en gsm-abonnement) voor 50 euro per maand, geen activeringskosten, en alles gratis geplaatst.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  - Als je niet de indruk hebt dat je analoge aansluiting voor veel ruis zorgt, zou ik wachten tot je je "gewone" televisie vervangt door een HD-versie. Die digicorder zorgt op een dergelijke TV niet voor echt veel verbetering.
                  Niet waar. Als je HD Digicorder op een oude CRT via RGB-scart verbindt, dan is het beeld veeeeeeel beter. Maar dan moet het wel RGB-scart zijn, niet euro-AV (geel, rood en wit).
                  Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Niet waar. Als je HD Digicorder op een oude CRT via RGB-scart verbindt, dan is het beeld veeeeeeel beter. Maar dan moet het wel RGB-scart zijn, niet euro-AV (geel, rood en wit).
                    Een HD heeft een resolutie van 1080 lijnen, die oude CRT haalt met moeite de helft.
                    Met die digicorder heb je iets beter beeld, maar als je een goed analoog signaal hebt (wat wel redelijk zeldzaam is), en een goeie tuner in je TV, dan is dat beeld nauwelijks slechter. De ene analoge TV was ook de andere niet. Op een gewone TV maakt het dan ook niets uit of je digicorder, of een HD digicorder aansluit.
                    Plaats eens een echte full hd tv, naast je CRT, tijdens een HD uitzending en dan zal je het verschil een pak beter zien .
                    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Een HD heeft een resolutie van 1080 lijnen, die oude CRT haalt met moeite de helft.
                      Met die digicorder heb je iets beter beeld, maar als je een goed analoog signaal hebt (wat wel redelijk zeldzaam is), en een goeie tuner in je TV, dan is dat beeld nauwelijks slechter. De ene analoge TV was ook de andere niet. Op een gewone TV maakt het dan ook niets uit of je digicorder, of een HD digicorder aansluit.
                      Plaats eens een echte full hd tv, naast je CRT, tijdens een HD uitzending en dan zal je het verschil een pak beter zien .
                      Onze oude TV is een Philips Matchline 32", top of the line met 100Hz en pixel plus. Inderdaad, het gewone analoge signaal ziet er ook gelikt uit. Maar via RGB ziet het er via de HD digicorder nóg beter uit (minder 'ruis'). Echte HD hebben we niet natuurlijk, maar dat komt wel met onze nieuwe 40 " Full HD. Maar SD ziet er op een CRT veel beter uit dan op een LCD. Daarom kan ik zeggen dat een SD-signaal op een CRT qua kwaliteit en kijkplezier bijna op hetzelfde niveau zit van een Full HD-signaal op een Full HD-TV.
                      Als je gaat pixelpeepen, wint de Full HD natuurlijk, maar van op een paar meter afstand moet je al een grote muggezifter zijn...
                      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Als je gaat pixelpeepen, wint de Full HD natuurlijk, maar van op een paar meter afstand moet je al een grote muggezifter zijn...
                        Dit klopt 100 %... Zeker als het "maar" een 40" is (en de mijne is zelfs nog kleiner...).
                        Groeten,

Polleke

Comment

Als ik switch tussen analoog kijken en digitaal kijken op mijn minstens 10 jaar oude CRT TV dan zie toch ook een veel beter beeld digitaal. Als ik digitaal switch tussen één en één HD dan zie ik geen verschil. Dus digitaal kijken geeft een beter beeld, HD heeft geen zin op een CRT.
                          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Als ik switch tussen analoog kijken en digitaal kijken op mijn minstens 10 jaar oude CRT TV dan zie toch ook een veel beter beeld digitaal. Als ik digitaal switch tussen één en één HD dan zie ik geen verschil. Dus digitaal kijken geeft een beter beeld, HD heeft geen zin op een CRT.
                            Dit is exact wat ik verwachtte.

Op een HD tv is digitaal kijken wel een must.
                            Mijn schoonpa heeft een Full LED HD, maar is wel te gierig om een digicorder te betalen, en zijn beld ziet er voor mij slechter uit dan zijn oude CRT....

Comment

Mijn ouders hebben nog een 'oude' CRT van Philips in de woonkamer, een 28" Cineos (opvolger van Matchline) en Pixelplus 2. Was één van de laatste CRT toestellen op de markt. Speelt super, zowel op gewoon analoog als met digicorder.

In hun slaapkamer hadden ze ook nog een oud CRT toestelletje een 17". Nu hebben ze een maand of twee geleden een Samsung 22" LED TV gekocht. 22" is redelijk klein, maar het beeld met analoge kabel is gewoonweg super (geen digicorder in de slaapkamer). Dit had ik nooit verwacht. Nu is dit grotendeels omdat het een klein scherm is ; op een groter scherm zie je meer 'onvolmaaktheden' maar toch.
                              Ik denk toch dat het ook veel te maken heeft met wat je verwacht van de beeldkwaliteit. Als je echt naar elk pixeltje zit te kijken tot je iets vindt dat wat minder is, dan moet je niet eens aan digitale TV beginnen. Dan is BluRay je enige optie om voluit van je flatscreen te genieten. Wil je wat water bij de wijn doen, dan kan je toch een heel aangename kijkervaring beleven.
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...