Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet TV (Fibernet)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Telenet TV (Fibernet)

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als je tv (coax) van Telenet hebt, dan heb je altijd recht op een versterker mat 4 aansluitingen ... dus vanaf daar kan je altijd 4 tv's aansluiten.
    Die versterker krijg je pas als je internet tel of digitale TV van telenet neemt en dan nog, dikwijls wordt in de living een nieuw soort versterker geplaatst niet groter dan het huidige radio/tv bakje en daar heb je dan onderaan nog een 2e tv aansluitnig opzitten.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #17
      Re: Telenet TV (Fibernet)

      Donderdag in de vooravond is de technieker langsgeweest.
      We kregen uiteraard de nieuwe en nu draadloze modem, maar ook de versterker van alle coaxkabels werd met de glimlach vervangen.
      Het resultaat is zeer duidelijk: zowel download als upload gewoon de helft sneller.

      En dan nu de collateral damage: de computers vinden mijn printers niet meer.
      Die zijn verbonden via de kabel aan een hub, en die hub hangt nu aan de nieuwe modem. Dus 'hardware' in orde.

      Ik moest vroeger aan de computers meedelen dat de printers te vinden waren op 192.168.1.99 en 192.168.1.98.
      Maar nu geeft dat geen resultaat.

      Kan iemand mij uitleggen waar ik kan vinden welke verbinding ik moet maken?


      Peter

      Comment


      • #18
        Re: Telenet TV (Fibernet)

        Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
        Donderdag in de vooravond is de technieker langsgeweest.
        We kregen uiteraard de nieuwe en nu draadloze modem, maar ook de versterker van alle coaxkabels werd met de glimlach vervangen.
        Het resultaat is zeer duidelijk: zowel download als upload gewoon de helft sneller.

        En dan nu de collateral damage: de computers vinden mijn printers niet meer.
        Die zijn verbonden via de kabel aan een hub, en die hub hangt nu aan de nieuwe modem. Dus 'hardware' in orde.

        Kan iemand mij uitleggen waar ik kan vinden welke verbinding ik moet maken?


        Peter
        - Hopelijk is die nieuwe wireless uitschakelbaar of aanpasbaar, want standaard staan die op WEP en max 8 tekens (zelfs geen speciale)
        - Hangen ALLE computers rechtstreeks op de Telenet-router of op je eigen router ?
        NB: als je vb. Wifi connecteert naar die "nieuwe" modem, en de printer en andere pc's hangen aan jouw router, dan zit jouw router(+NAT) er tussen.
        Dus zonder een schemaatje van hoe het nu geconnecteerd is, is 't natuurlijk moeilijk om zomaar iets te vertellen, maar ...
        Open op de bewuste PC een Cmd-prompt en type achter de C:>
        ipconfig /all
        Je gaat dan het adres zien welk je nu toegewezen hebt gekregen van de router (incl subnet/gateway) .. en vandaar moet je verder afhankelijk van de rest van je configuratie.
        Last edited by Paul C; 13 februari 2011, 19:51.
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #19
          Re: Telenet TV (Fibernet)

          Waarschijnlijk zit je met je nieuwe modem/router op een andere IP-adres range.
          Als je met DHCP werkt, is dat geen probleem (dan gebeurt die keuze van IP-adres automatisch). Maar bij vaste IP adressen (blijkbaar is dat bij je printers zo) moet je dat manueel aanpassen.

          Best eens nagaan op welke IP-adres je nu werkt (in de eigenschappen van je netwerk is dat te vinden (of via een "ipconfig /all").
          En dan je printers ook in die range steken. Normaal wordt daar een tooltje voor meegeleverd om dat te doen...

          Je kan het ook omgekeerd doen : de DHCP in je router aanpassen, zodat je computers terug in de 192.168.1.x range zitten, maar ik weet niet of die telenet-router je dat toelaat. Blijkbaar moet je de instellingen van die router via je "mijn telenet" doen (dus via het internet).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: Telenet TV (Fibernet)

            Paul, polleke, ...
            Dank je wel voor de snelle reacties.
            Maar als het om netwerken gaat, krijg ik het altijd wat warm.

            De boodschap config all of config getpacket in de Terminal geeft foutmeldingen, en in de manual vind ik ook niet hoe ik het daar te goei moet doen.

            In de Netwerkinstellingen bij systeemvoorkeuren (een Mac, ja) lees ik dat het ethernet het IP-adres heeft 192.168.0.170, en de router 192.168.0.1, via DHCP.

            Ik heb niet veel ambitie om daarin veel te veranderen, dus zit ik een beetje vast?
            Ik heb nu al begrepen dat ik met ...68.1. al fout zat.
            Kies ik voor een printer toch gewoon voor 192.168.0.99? Geen resultaat.


            Peter

            Comment


            • #21
              Re: Telenet TV (Fibernet)

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Je kan het ook omgekeerd doen : de DHCP in je router aanpassen, zodat je computers terug in de 192.168.1.x range zitten, maar ik weet niet of die telenet-router je dat toelaat. Blijkbaar moet je de instellingen van die router via je "mijn telenet" doen (dus via het internet).
              Bij de Telenet router kan je de range niet instellen, de router staat vast op 192.168.0.1 ... nergens een mogelijkheid gezien via de voorziene config op Mijn Telenet.
              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
              - Hopelijk is die nieuwe wireless uitschakelbaar of aanpasbaar, want standaard staan die op WEP en max 8 tekens (zelfs geen speciale)
              Hier staat die standaard op WPA/WPA2 PSK en met een key van 12 karakters.
              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Die versterker krijg je pas als je internet tel of digitale TV van telenet neemt en dan nog
              Elke klant heeft het recht op een versterker met 4 aansluitingen maar het heeft ook niet veel zin die met 4 te hebben als er maar één kabel in uw huis ligt.
              Als jij 4 aansluitingen naar uw garage (of waar de kabel binnenkomt) lopen hebt, dan is er geen enkele discussie om die versterker aangesloten gekregen te hebben.
              Nu als je kabeltelevisie hebt en je neemt er ook maar één product van Telenet bij, dan moeten ze al een versterker plaatsen want je moet met je analoge kabel verder kunnen naar je aansluitpunten voor TV en een andere naar de modem van Telenet ... en die modem heb je zowel bij digitale TV, telefonie als internet nodig. Ik weet niet of ze trouwens nog verstekers nieuw gebruiken met minder dan 4 aansluitingen ... lijkt me eerder een standaard geworden.
              Dat mensen zelf andere oplossingen zoeken omdat de bekabeling er niet ligt is iets anders ... vaak in oudere huizen.
              Last edited by VerSeg; 13 februari 2011, 22:31.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Telenet TV (Fibernet)

                Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                Ik moest vroeger aan de computers meedelen dat de printers te vinden waren op 192.168.1.99 en 192.168.1.98.
                Maar nu geeft dat geen resultaat.

                Kan iemand mij uitleggen waar ik kan vinden welke verbinding ik moet maken?
                Geef eerst eens wat info over die printers en uw netwerkaansluitingen ... zou kunnen helpen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Telenet TV (Fibernet)

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Voor zij die geen digitale tv wensen kan je zoals nu gratis een cable tuner ter beschikking stellen.
                  Ik dacht dat je hier 49€ voor betaalt als waarborg. Als je dan overstapt op digitale TV, betalen ze dat terug. Maar ik denk dat als je plots zegt, sorry, ik moet geen digitale TV of je stapt bv. over naar Belgacom TV of TV-Vlaanderen, je naar je geld kan fluiten...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #24
                    Re: Telenet TV (Fibernet)

                    3 maart komen ze langs om de Fibernet 40 Shake te installeren!
                    Andy Lemaire

                    andylemaire.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Telenet TV (Fibernet)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ik dacht dat je hier 49€ voor betaalt als waarborg. Als je dan overstapt op digitale TV, betalen ze dat terug. Maar ik denk dat als je plots zegt, sorry, ik moet geen digitale TV of je stapt bv. over naar Belgacom TV of TV-Vlaanderen, je naar je geld kan fluiten...

                      Waarborg is omdat je het toestel als goed huisvader zou behandelen. Breng je het toestel terug om gelijk welke reden krijg je je waarborg terug. Al de rest is larie

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #26
                        Re: Telenet TV (Fibernet)

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Geef eerst eens wat info over die printers en uw netwerkaansluitingen ... zou kunnen helpen.
                        Aan de nieuwe draadloze Telenet Fibernetrouter zijn 4 poorten voor FTP-kabels.

                        Aan één van die poorten hangt een hub met nog eens 5 poorten.

                        Aan twee poorten van die hub hangen de twee laserprinters
                        - een oude zwartwit HP4050TN
                        - een nog vrij recente kleuren Xerox Phaser 6140.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Telenet TV (Fibernet)

                          Aan één van die poorten hangt een hub met nog eens 5 poorten.
                          Aan twee poorten van die hub hangen de twee laserprinters
                          - een oude zwartwit HP4050TN
                          - een nog vrij recente kleuren Xerox Phaser 6140.
                          Die hub, is dat geen routerke ?
                          Bedenk dat je niet de helft aan telenet router kan hangen, en de andere helft aan je eigen routerke (tenzij je goed weet waar je mee bezig bent, anders werken sommige dingen dikwijls maar in 1 richting ... Mac kan wel surfen via wifi op telenetrouter, maar ziet printers niet die toevallig zelfde ip range krijgen van eigen routerke..of zoiets )
                          En dat geld ook voor de Wifi verbinding(en) ... ook op je eigen routerke is meestal 't beste (¿hub?)
                          Last edited by Paul C; 15 februari 2011, 06:44.
                          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                          Comment


                          • #28
                            Re: Telenet TV (Fibernet)

                            Oorspronkelijk geplaatst door tklapgat Bekijk bericht
                            Aan de nieuwe draadloze Telenet Fibernetrouter zijn 4 poorten voor FTP-kabels.

                            Aan één van die poorten hangt een hub met nog eens 5 poorten.

                            Aan twee poorten van die hub hangen de twee laserprinters
                            - een oude zwartwit HP4050TN
                            - een nog vrij recente kleuren Xerox Phaser 6140.
                            Als het echt een gewone HUB is zou dat moeten werken.
                            In die Xerox kunt ge toch een IP-adres instellen of automatisch via dhcp kiezen (heb zelf een Phaser 6280).
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Telenet TV (Fibernet)

                              Je mac en je printers zitten in een ander subnet (192.168.0 en 192.168.1) omdat je subnet hoogstwaarschijnlijk op 255.255.255.0 staat. Het subnet 192.168.0 wordt door dhcp gegeven. Twee oplossingen :

                              1/ op je router de instellingen aanpassen zodat via dhcp adressen in de range 192.168.1 gegeven worden
                              2/ of je printers aanpassen zodat die een ip adres in de range 192.168.0 hebben
                              Nikon D90

                              Comment


                              • #30
                                Re: Telenet TV (Fibernet)

                                Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                                Je mac en je printers zitten in een ander subnet (192.168.0 en 192.168.1) omdat je subnet hoogstwaarschijnlijk op 255.255.255.0 staat. Het subnet 192.168.0 wordt door dhcp gegeven. Twee oplossingen :

                                1/ op je router de instellingen aanpassen zodat via dhcp adressen in de range 192.168.1 gegeven worden
                                2/ of je printers aanpassen zodat die een ip adres in de range 192.168.0 hebben
                                Als alles via de Telenet-router gaat zit je beperkt in de range 192.168.0.xxx want die range kan je niet aanpassen.
                                Als hij effectief enkel die router gebruikt met eventueel een hub bij, dan zal de oplossing liggen bij het aanpassen van zijn printersettings ... niet eens moeilijk te doen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X