Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelf wisselen van autobanden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelf wisselen van autobanden

Beste forumleden,
    Heeft er iemand ervaring met deze hulpmiddelen om zelf te wisselen tussen zomer en winterbanden.
    Auto-slagschroevendraaier 12 V
    en deze
    Luchtkussen Autokrik 3 ton

Alvast bedankt voor de hulp.
    Last edited by valere; 10 februari 2011, 01:41. Reden: bewerken link
    Groetjes
    Valere

Re: Zelf wisselen van autobanden

helaas kunnen wij geen winkelwagen maken voor u...
    link loopt dood.

Comment

ROFL
      Ik hoop da je de banden op velg hebt staan al en da je niet de banden zelf wil verleggen denk da je wa zou meemaken (is trouwens onwettig denk ik)

Maar als je de wielen wil verwisselen heb je toch alles al in je auto aan boord
      Wa ga je doen als je platte band hebt?
      Meer dan een kriek en een sleutel heb je echt nie nodig hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        link loopt dood.
        Inderdaad, nochtans toen ik het bericht ingaf heb ik de link geprobeerd en werkte hij ?
        Groetjes
        Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          ROFL
          Ik hoop da je de banden op velg hebt staan al en da je niet de banden zelf wil verleggen denk da je wa zou meemaken (is trouwens onwettig denk ik)

Maar als je de wielen wil verwisselen heb je toch alles al in je auto aan boord
          Wa ga je doen als je platte band hebt?
          Meer dan een kriek en een sleutel heb je echt nie nodig hoor.
          Inderdaad banden zitten reeds op velg.
          Ik moet het eens nakijken, maar ik geloof dat ik zelfs geen autokrik aan boord heb vermits er geen reserve wiel aanwezig is maar een kit om de band op te pompen en een vulmiddel om het gaatje te dichten.
          Groetjes
          Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
            link loopt dood.
            Link bijgewerkt, zou nu moeten werken.
            Groetjes
            Valere

Comment

Link werk
              maar zo nen slagschroefdraaier ?? Is dat niet overdreven?
              ik heb in den auto zo ene liggen :
              Kruissleutel kost 5,90 euro, en krijg je toch alles mee los?
              Wat die luchtzak betreft, geen ervaring mee, maar moet er niet aan denken dat die op iets scherps zou liggen als ik die opblaas, geef mij maar een gewone ouderwetse auto krik.

Comment

Een auto zonder reservewiel? OO BOY
                Welk merk is da dan als ik vragen mag?

Best een kriek gaan kopen in auto5 of zo en een kruissleutel zoals hier al gezegd.

Comment

Dat zijn er tegenwoordig meer en meer. Allemaal in functie van gewichtsbesparing om minder co uitstoot te hebben.
                  α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                  Flickr____No place to be

Comment

Best een kriek gaan kopen in auto5 of zo en een kruissleutel zoals hier al gezegd.
                    Inderdaad, een auto zonder reservewiel en dat is niet iets nieuw.
                    Mijn auto is 8 jaar oud en heeft ook geen reservewiel. Banden gaan trouwens niet onmiddelijk zo plat als een vijg maar er kunnen gerust nog wat km mee gereden worden tot de eerste garage.
                    Wel, net zoals bij TS, een repkit. Krik en kruissleutel heb ik dan weer wel in de auto zitten (overbodig maar zelf voorzien omwille van "je weet maar nooit")
                    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Inderdaad zoals reeds gezegd is dit meer en meer regel als uitzondering dat je geen reserve wiel meer hebt.
                      Mijn auto is een Citroen C4 Picasso.
                      Groetjes
                      Valere

Comment

Ik heb op mijn nieuwe firmawagen een optie van 50 euro genomen : normaal reservewiel ... anders was het een busje met licht en een fles 'melk' geweest

Nu zo'n luchtzak zou ik toch niet al te veilig vinden hoor, het lijkt misschien een mooi gedget, maar ik zou toch een hydraulische krik aanraden voor thuis (zoiets als in deze link, misschien iets zwaarder nog) en dan een kruissleutel ... ik heb het geluk een compressor met een boulonneuse te hebben, ideaal, maar als je te veel druk gebruikt hebt krijg je 'op de baan' de bouten van je velg niet meer los.

Niet vergeten een klein beetje kopervet aan de bouten te doen ... dan roesten ze niet vast (geen ander vet of olie gebruiken hé !)

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Ik heb op mijn nieuwe firmawagen een optie van 50 euro genomen : normaal reservewiel ... anders was het een busje met licht en een fles 'melk' geweest

Nu zo'n luchtzak zou ik toch niet al te veilig vinden hoor, het lijkt misschien een mooi gedget, maar ik zou toch een hydraulische krik aanraden voor thuis (zoiets als in deze link, misschien iets zwaarder nog) en dan een kruissleutel ... ik heb het geluk een compressor met een boulonneuse te hebben, ideaal, maar als je te veel druk gebruikt hebt krijg je 'op de baan' de bouten van je velg niet meer los.

Niet vergeten een klein beetje kopervet aan de bouten te doen ... dan roesten ze niet vast (geen ander vet of olie gebruiken hé !)

Mark
                          Bedankt voor de info
                          Ik heb ook een compressor staan maar hoeveel bar en hoeveel lucht/min moet deze aankunnen om met zo een boulonneuse te kunnen werken ?
                          Groetjes
                          Valere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
                            Bedankt voor de info
                            Ik heb ook een compressor staan maar hoeveel bar en hoeveel lucht/min moet deze aankunnen om met zo een boulonneuse te kunnen werken ?
                            Zelfs met een hobby compressor met een druk van 8 bar, en een vatje van 25 liter kan je rustig je velgen zelf vervangen hoor (zelfs als de huidige bouten 'vast' zitten) ... ik heb nog zo'n groot, zwaar ding van mijn vader zaliger ... héél goed, maar neemt een pak plaats in in de garage.

Tussen 6 en 8 bar om de bouten vast te zetten zal wel genoeg zijn, nu met een 'kleine' compressor niet te snel werken, die kan de druk niet hoog genoeg houden, maar het lukt wel hoor.

Kijk zeker na zo'n 100km nog eens al je bouten van de velgen na met een kruissleutel, het is altijd mogelijk dat je wiel niet perfect op de as gezet is tijdens het plaatsen, door even een paar minuten te nemen om je bouten opnieuw na te kijken vermijd je dat je wiel ineens 'voorbij' komt.

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

@LamboCars
                              Bedankt voor de info.
                              Ik las op internet dat zo een
                              slagmoersleutel +/- 360 l/min nodig heeft en dat de hobby luchtcompressors maar iets tussen de 150 en 250 l/min leveren.
                              Is dat geen probleem dan ?

Groetjes
                              Valere

Comment

Working...
                              X