Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netbook met externe (extra) batterij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Netbook met externe (extra) batterij

Ik heb een netbook gekocht, oa. om tijdens lange vluchten films en series te kunnen kijken. Aangezien de batterij ongeveer 4 uur mee gaat zoek ik een externe batterij voor netbooks en laptops. Heeft er hier iemand ervaring mee?
    En is zo'n externe batterij van soms wel 800 - 1300 gram toegelaten in de handbagage? Normaal toch wel zou ik denken?

Re: Netbook met externe (extra) batterij

Een goe boek lezen bv?
    Praatje maken met de mensen naast je bv?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Een goe boek lezen bv?
      Praatje maken met de mensen naast je bv?
      Al veel gevlogen? Heel veel intercontinentale vluchten zijn "red eye" vluchten. Velen willen ook gerust gelaten worden op de vlieger (zoals ik bv.) en uit ervaring weet ik dat de overgrote meerderheid van de mensen net hetzelfde zijn als ze in de stalen vogel zitten.
      Een boek lezen kan uiteraard altijd maar het is nogal straf dat een vraag voor een externe batterij een belerend antwoord als bovenstaande krijgt.

Daarom dit on-topic antwoord: ik zie mensen met een netbook die een extra batterij meenemen. Wel een originele batterij die ze dan gewoon wisselen wanneer de eerste leeg is. Dit is vermoedelijk de eleganste oplossing. Een extra batterij is zonder problemen toegelaten.

Vlieg je business class dan is er trouwens een stopcontact aanwezig per zetel maar de prijs van je ticket moet je er wel bijnemen maar je hebt dan ook Video on Demand die het nut van een netbook grotendeels overbodig maakt.

Comment

Nog niet aan een iPad gedacht?
        Daarop kan je minstens een uur of 6 film kijken op één batterij.
        Scherm is een stuk beter dan van een Netbook.

Nadeel: je moet je films eerst converteren en importeren in iTunes, maar je sleept dan ook niet met DVD's rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Hij heeft wel z'n netbook al gekocht.

Of vergeet films, misschien had je beter een Kindle gekocht !
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik ben niet zo een boekenwurm dus zal het toch film/series worden vrees ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Daarop kan je minstens een uur of 6 film kijken op één batterij.
            Scherm is een stuk beter dan van een Netbook.

Nadeel: je moet je films eerst converteren en importeren in iTunes, maar je sleept dan ook niet met DVD's rond.
            iPad had ik overwogen, maar die HD's zijn te klein om een aantal films en series op te zetten. Hij is ook stukken duurder dan een netbook en je moet nog eens een extra lader enzo aanschaffen.
            Netbooks hebben ook geen DVD speler dus converteren moet daar ook.

Het zal dan toch maar een extra externe batterij worden. Nu haal ik maar 4 uur film kijken op mijn netbook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
              Het zal dan toch maar een extra externe batterij worden. Nu haal ik maar 4 uur film kijken op mijn netbook.
              Of gewoon naar de inflight entertainment kijken zoals al de rest ? Nu ja, bij mij was batterijcapaciteit één van de doorslaggevende voorwaarden bij de aankoop van mijn netbook (en die gaat probleemloos 8u mee, dat is dus al een eindje vliegen).

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Of gewoon naar de inflight entertainment kijken zoals al de rest ? Nu ja, bij mij was batterijcapaciteit één van de doorslaggevende voorwaarden bij de aankoop van mijn netbook (en die gaat probleemloos 8u mee, dat is dus al een eindje vliegen).
                8u film kijken op een netbook?? Straffe batterij is dat. Als dat het geval is kan je er misschien zelfs de vliegtuigmotoren op laten draaien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  8u film kijken op een netbook?? Straffe batterij is dat. Als dat het geval is kan je er misschien zelfs de vliegtuigmotoren op laten draaien
                  Idd straffe batterij. Niet dat ik al 8u nonstop heb gekeken maar na 2 films heb ik nog meer dan de helft over. Netbook is wel nog redelijk nieuw en dus nog in de bloei van zijn batterijleventje. (ter info: door fabrikant opgegeven specs = 10-11u, maar dat is natuurlijk 'wat' overdreven).

Comment

Idd straffe batterij. Niet dat ik al 8u nonstop heb gekeken maar na 2 films heb ik nog meer dan de helft over. Netbook is wel nog redelijk nieuw en dus nog in de bloei van zijn batterijleventje.
                    Mag ik dan weten welk toestel het is?

Comment

Mag ik dan weten welk toestel het is?
                      Asus EeePc reeks, model met 6 cellen.

Comment

ja 6-cel batterij gaat langer mee

hier ook Asus EEE pc

djuu k vind da "we like your asus"-videoken ni meer terug
                        Last edited by Dirtyharry71; 10 februari 2011, 14:01.
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Wij hebben een 1005p, maar die houdt het wel geen 8u uit, toch zeker niet voor film. Toegegeven, ik zou windows 7 nog een beetje moeten optimaliseren.

Comment

Wij hebben een 1005p, maar die houdt het wel geen 8u uit, toch zeker niet voor film. Toegegeven, ik zou windows 7 nog een beetje moeten optimaliseren.
                            ... en vooral power saver gebruiken, uitschakelen wat je op dat moment niet gebruikt (wifi,...), de helderheid van het scherm lager zetten,... enfin veel kleine dingen.

Maar het blijft goed uitkijken want zelfs hetzelfde model is vaak met heel verschillende batterijen leverbaar (en zelfs 6 cellen zijn niet altijd een garantie voor veel capaciteit).

Comment

Inflight is maar beperkt en vaak films en series die je al hebt gezien of je niet veel interesseren. Bij sommige charters moet je er dan nog eens extra voor betalen. Ik zou liever zelf kiezen waar ik naar kijk om zo de tijd een beetje te laten passeren.
                              Ik heb de Samsung NF210, ook 6 cellen en volgens de fabrikant tot 11u met de batterij. Wel, ik dacht het niet! Zeker niet als je films wil kijken. Na een testje bleek het zo'n 4u te zijn en nu is de batterij nog hagelnieuw.
                              Ik heb online een externe batterij van 18 cellen gevonden voor een €140. Daar zal ik wel enkele films mee kunnen bekijken veronderstel ik

Comment

Working...
                              X