Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet waar je de lekkerste "plateau fruits de mer" kan eten?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie weet waar je de lekkerste "plateau fruits de mer" kan eten?

Zoals de titel al doet vermoeden, ik ben op zoek naar een goed restaurant met als specialiteit "fruits de mer". Ik kan enorm genieten van oesters ; kreeft ; krab en andere schaaldieren dus een zeevruchtenschotel

Ik heb al Le grand Blue in Gent gedaan en in Zeebrugge The Blue Lobster.

Weet er iemand nog een goed restaurantje? Ik kwam op internet Les Brasseries Georges tegen in Ukkel. Iemand daar al gaan eten of een andere tip?

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Wie weet waar je de lekkerste "plateau fruits de mer" kan eten?

Het nieuwe palinghuis in Antwerpen al eens geprobeerd? Is de moeite.

Comment

Ben gastronoom. Van drinken en eten, ken ik wel wat.

Vis en zeevruchten: Grens oversteken... Met frankrijk.

Les halles in duinkerke... Viswinkel, waar je mooi gepresenteerde zeevruchtenschotel kan krijgen.
      Of een weekendje. Le touquet-Paris plage. Restaurant Pirard.

Je zal in Belgie ook wel goede zeevruchtenrestaurants vinden , maar de beste die ik al gegeten heb, zijn toch wel hier. Moet niets meer weten van Belgische zeevruchten.

Als je graag van bereidingen houdt(is dan wel geen schotel meer). De fox in koksijde, staat bekend voor zijn goede zeevruchten bereidingen. Maar daar heb je al snel het budget van een kleine lens voor nodig.

Ben eens s'middags gaan eten in le grand bleu. En was persoonlijk toch wel ontgoocheld. Had een kreeftje genomen, en vond dat toch maar een flauw afgietsel. Heb misschien geen geluk gehad. Want staat inderdaad wel als goed aangeschreven. De menu was toen Panga. Als je iets van vis kent... zegt dit al genoeg. Panga dat wil ik zelf niet proeven. Dat is de grootste vuiligheid die er bestaat. Dat is een vis dat je kan kweken op een riool. Dat is het varken van de visindustrie. Ik vind gelijk welke kok die zich een beetje respecteerd, zou deze vissen uit zijn keuken moeten jagen. Tot zover mijn grand bleu verhaal.

Groeten
      JO
      Last edited by johanvansteenkiste; 3 februari 2011, 20:19.
      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden, paling was ik niet naar op zoek maar toch bedankt.
        En Le grand blue was ook voor mij een teleurstelling.
        In Zeebrugge viel de plat wel in de smaak.

En in frankrijk ben ik eens naar Restaurant Andre geweest in La Rochelle. Dit was tot nu toe het beste restaurant voor fruits de mer.

Ik zal eens zoeken op internet wat er net over de grens te vinden is.

mir

Comment

Ik eet het niet maar vrienden van mij gaan steeds naar "Lautrec" in Bredene.
          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johanvansteenkiste Bekijk bericht
            Ben gastronoom. Van drinken en eten, ken ik wel wat.

Vis en zeevruchten: Grens oversteken... Met frankrijk.

Les halles in duinkerke... Viswinkel, waar je mooi gepresenteerde zeevruchtenschotel kan krijgen.
            Of een weekendje. Le touquet-Paris plage. Restaurant Pirard.

Je zal in Belgie ook wel goede zeevruchtenrestaurants vinden , maar de beste die ik al gegeten heb, zijn toch wel hier. Moet niets meer weten van Belgische zeevruchten.

Als je graag van bereidingen houdt(is dan wel geen schotel meer). De fox in koksijde, staat bekend voor zijn goede zeevruchten bereidingen. Maar daar heb je al snel het budget van een kleine lens voor nodig.

Ben eens s'middags gaan eten in le grand bleu. En was persoonlijk toch wel ontgoocheld. Had een kreeftje genomen, en vond dat toch maar een flauw afgietsel. Heb misschien geen geluk gehad. Want staat inderdaad wel als goed aangeschreven. De menu was toen Panga. Als je iets van vis kent... zegt dit al genoeg. Panga dat wil ik zelf niet proeven. Dat is de grootste vuiligheid die er bestaat. Dat is een vis dat je kan kweken op een riool. Dat is het varken van de visindustrie. Ik vind gelijk welke kok die zich een beetje respecteerd, zou deze vissen uit zijn keuken moeten jagen. Tot zover mijn grand bleu verhaal.

Groeten
            JO
            Ik volg 100%.

Best es de grens oversteken!

Comment

Noordzee Chamorre‎

Sint-Katelijnestraat 45
              1000 Brussel

wel rechtstaand eten, en buiten... verslavend lekker!
              Last edited by d_oracle; 3 februari 2011, 23:32.
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Een "Fruits de mer" rechtstaand eten?
                Ik heb dat één keer gegeten op île de Ré, nog voor de brug er lag.
                't Is lekker maar 't is potverdorie prutswerk en dan al dat "gereedschap" die ze voor u leggen, geraak daar maar eens aan uit.
                Dus meer dan een uur rechtstaand eten...............

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

mir , kijk eens op restaurant : de klare hemel te Lokeren , houden maandelijks een fruit de mer avond en zit al jarenlang stampvol dan , is trouwens een super restaurant met gedurfde kaart en eigenzinnige super joviale kok , nadien ga je ernaast in de donkere wolk (een gezellig bruin cafe ) maar een pintje pakken ( of als je er een trappist vraagt zijn ze er nog bezorgd of je graag een gekoelde hebt of ééntje van" het schap")
                  Mocht je verlegen zitten om een gids , do not hesitate
                  dewiene
                  Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Zelf een kustbewoner, maar eigenlijk meer een vleeseter .
                    Heb dus zelf geen ervaring met dit stijl gerechten maar vrienden van me gaan regelmatig eens naar 'De Savoye'
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Zoals de titel al doet vermoeden, ik ben op zoek naar een goed restaurant met als specialiteit "fruits de mer". Ik kan enorm genieten van oesters ; kreeft ; krab en andere schaaldieren dus een zeevruchtenschotel

Ik heb al Le grand Blue in Gent gedaan en in Zeebrugge The Blue Lobster.

Weet er iemand nog een goed restaurantje? Ik kwam op internet Les Brasseries Georges tegen in Ukkel. Iemand daar al gaan eten of een andere tip?

mir
                      Terug naar Gran Canaria
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Op 't pleintje in Aigues Mortes in de Provence
                        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Theo ik heb in Gran canaria volgens locals het beste vis restaurant van het eiland bezocht. Zeer lekkere vis schotel gegeten maar geen schaaldieren daar.

mir

Comment

Wij zijn nog fruits de mer gaan eten op Cap Gris Nez zelf. Machtig uitzicht en lekker!
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Op aanvraag in restro "Belle Vue" Geraardsbergen. http://www.restrobellevue.be/index.php
                              Wij bezoeken dit restaurant regelmatig. Zowat het beste dat ik ken in onze streek die dergelijke zaken vers kan bieden. Bvb. een volumineuse portie overheerlijke Bouillabaise met levend verse ingrediënten.
                              En je kan er inderdaad ook een "plateau de fruits de mer" eten maar enkle op aanvraag, een garantie voor versheid.
                              Last edited by enero; 4 februari 2011, 12:58.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X