Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vaste telefonie ... Waar /hoe het goedkoopst ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vaste telefonie ... Waar /hoe het goedkoopst ?

Waar kan ik het goedkoopst aan een vaste telefoonaansluiting geraken ?

Belgacom ? Telenet ?

Is er steeds zo'n zware vaste kost ? Het is voor iemand die weinig belt.

Dank voor tips !

R
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: vaste telefonie ... Waar /hoe het goedkoopst ?

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
    Waar kan ik het goedkoopst aan een vaste telefoonaansluiting geraken ?
    Te weinig info...

Waar heb je internet?

Mijn situatie: VDSL van DxADSL op een discoverylijn van BGC (€9.95/maand als ik niet mis ben). Inkomende gesprekken komen via BGC, uitgaande via mijn fritzbox router die aangesloten is op de Sagem modem (in bridge) via voipcheap.com aan 1c/min. Na een herlading van €12.5 bellen we 90 gratis (naar vaste lijnen in vele landen) alvorens aan ons krediet te beginnen.

Voor mij het goedkoopst. Heb je geen VDSL vervalt dit als optie natuurlijk.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Yep, VoIP heb je nodig als je echt goedkoop wil bellen
      Prijs van belgaworm en teleslet zijn maar slordige 3000% duurder.

Comment

als je vaste telefonie neemt in een shake van Telenet, betaal je vast bedrag per maand (weet ni precies hoeveel)
        en kan je gratis bellen in daluren in bijna gans Europa (enkel vaste telefonie zal meer kosten dan in een pakket)
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Das het probleem he vroeger had je alleen de RTT en wist je perfect wat het je kost tot er ene beslist dat er geen molypolie meer mag zijn en je door allerlei formules niet meer weet dat je nu uiteindelijk meer betaald dan vroeger bij die ene.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
            als je vaste telefonie neemt in een shake van Telenet, betaal je vast bedrag per maand (weet ni precies hoeveel)
            en kan je gratis bellen in daluren in bijna gans Europa (enkel vaste telefonie zal meer kosten dan in een pakket)
            En als je er 5 euro bijbetaalt dan bel je in Belgie 24/24 zonder meerkost naar alle gewone vaste lijnen.

Maar een oplossing via VOIP is altijd véél goedkoper.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Het blijft natuurlijk gissen, he. Reginald geeft niet aan wat er voor handen is. Ligt er een vaste lijn van BGC? is er TN? is er VDSL?

Meer info is noodzakelijk.
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

Comment

Dommel €29,95 per maand voor onbeperkt snel internet adsl2+ en vaste telefonie (ongeacht piek of daluren), je moet dus niet wachten zoals bij telenet tot na 18u of 19u of niet bijbetalen voor Freephone ofzo. Ook als je eens iets meer wil downloaden, geen extra volumeblokken, nooit geen zorgen maken dus, altijd vast maandkost van nog geen €30!

In het begin soms wat problemen met hun service, maar nu gaat het toch al veel beter dan vroeger, uiteindelijk toch zeer tevreden van, jaartje of 4 geleden overgestapt van Telenet wegens te duur voor alles, ik betaal niet voor "de snelste" te kunnen zijn, wat ben je ermee als je maar 10 meter kan lopen (telemeter) of beperkt kan bellen.

Aan mij verdient Telenet niet veel, €13,33 per maand voor digitale tv, ik betaal zelfs geen huur digicorder, heb de vorige digicorder gekocht tweedehands

Comment

Nog iets: als eventuele Belgacom klant wordt je gestraft als je durft te bellen naar bv. Telenet. Omgekeerd niet.

Het verschil is nu nog een kleine halve cent per minuut, vroeger was het veel meer.

Maar dat ze zich aan die onnozele halve cent laten kennen typeert een beetje Belgacom.

Belgacom verhoogt ook trouw elk jaar zijn prijzen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                  X