Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop : Toshiba of Acer ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe laptop : Toshiba of Acer ?

FWIW en niet direct relevant .. ik heb hier een uitgebreide "studie" gedaan over acer .. namelijk na het "erven" van een Acer desktop PC .. via google staat het bol van de klachten over de "proprietary" moederborden die Acer voor eigen gebruik laat maken oa door MSI en die in een aantal van hun machines geimplementeerd worden, laptops en desktops, zo begrijp ik. Die hardware is echter "uitgekleed" door Acer zelf en een aantal "features" zijn in de Acer bios'sen gedisabled zodanig dat je met handen en voeten aan acer gebonden bent ... ik heb dus ook voor bijkomende support naar acer gemaild .. la-me-ni-lache .. ze sturen mij gewoon naar de kl...eurpotloden .. heck .. ze geven mij een RMA nummer en dan zelfs een support telefoonnummer dat niet eens bestaat .. oh ja .. een 900 nummer trouwens .. aan 0,5€/minuut ... of hoe ge uw customers nog eens kunt laten bloeden als ge in de doodoo zit!
    ik zit dus met een surrogaat MSI mobo waarvan ik niet eens aan de weet kan komen wel type het nu juist is (alhoewel het door sommige MSI update software herkend wordt! go figure!) en of ik er bvb een "betere" core 2 duo of Core 2 quad CPU kan opzetten, of een MSI BIOS! ... de multiplier in de bios is trouwens "gelockt" (staat op 13, uitgegrijsd) ..
    Als men daar allemaal mee kan leven voor de euros die men uitgeeft, dan kan men Acer kopen, maar kom achteraf niet klagen over de koppijn he ..
    Oh leuk detail .. Win XP wordt op mijn mobo niet eens ondersteund .. de standaard XP install knapt af op een BSOD met error 7B, ieder keer weer opnieuw en met alle SP versies .. geweeiiildig! (ik ga met nlite een custom CD proberen ineen te steken ...) en nog waanzinniger: ik kan de E5300@2,6Ghz, handmatig!, vlot overklokken tot @3,1 (de boel loopt niet eens warm onder OCCT, 38° cpu!) .. middels de software system tools van .. Nvidia .. te gek! Mijn conclusie? de boel suckt like hell .. en niet voor het eerst .. als men dus denkt om standaard compatibele hardware te kopen, denk beter 2x na met sommige Acer producten ...

Comment

Heb hem deze aangeraden :

Iets boven budget, maar als je goed zoekt, vind je hem toch nog wel goedkoper...
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb een Toshiba, mijn broer een Acer

Ik heb niets van problemen, zeer tevreden.
        Mijn broer heeft zijn laptop als 3 keer binnen moeten doen.
        FWIW :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Eigenlijk waardeloos zo'n statistieken als dit niet je eigen land betreft.

Het kan best zijn dat merk X in Amerika een goede support heeft maar niet in België of omgekeerd ... je zou eigenlijk enkel vergelijk mogen maken volgens de support in eigen land.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik heb zelf zowat twee jaar geleden voor mijn vrouw en voor mij een Dell gekocht, de mijne heeft nooit het medium gedeelte van het toetsenbord fatsoenlijk gewerkt ook niet nadat hij naar Duitsland gestuurd was voor herstelling.
            Hij is terug gekomen met dezelfde haperingen als voorheen plus dat er enige weken later een rookwolk uitkwam net toen ik hem dringend nodig had de flatkabel van het media gedeelte was opgebrand die heb ik er uit verwijderd en sindsdien draait hij normaal zonder die toetsen natuurlijk.
            Ik verzorg mijn spullen ook heel goed maar dat kon ook niet verhinderen dat aan een kant de behuizing gescheurd is aan het scharnier.
            Ik heb toch mijn bedenkingen bij een laptop van Dell hoor zo goed zijn ze ook weer niet en als ik er nog een koop is het misschien wel een Toschiba.
            Wat aan de Dell ook zeer slecht is dat als je buiten gaat zitten je niks op het scherm ziet zelfs niet met volledige lichtsterkte en daar had ik hem eigenlijk ook wel wat voor gekocht.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als je voor 2compute kiest zou ik wel zwart op wit op papier laten zetten dat je 2 jaar garantie krijgt, want in principe koop je daar altijd als "bedrijf", het staat zelfs openlijk op de pagina als je op de link klikt. En aan "professionals" moet je maar 1 jaar garantie geven.
              Nu, Asus geeft al jaren een fabrieksgarantie van 2 jaar.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik had vroeger een Acer (afgegaan op de prijs/kwaliteit qua specificaties) maar 2 immense problemen :

Bij normaal gebruik (dus niet door het raam gooien) waren de scharnieren van het scherm afgekraakt na 1.5j (chance nog onder garantie hersteld) en de touchpad was ook snel stuk.
                Ik kreeg ook massa's vastlopers, maar had hem door na een tijd, doordat mijn laptop op mijn schoot ligt werden de ventilators gedicht door m'n jeansbroek en was hij oververhit.
                Heb dan zo'n Benq systeem gekocht om op te zetten en koude lucht te blazen, maar uiteindelijk verkocht ik m'n Acer, blij dat ik ervan af ben. Dus niet ideaal om je blind te staren op de hogere ram, processor tenzij je weet dat hij echt stevig gebouwd is.

Ze hebben nu een "Gemstone" van Acer, misschien hebben ze wel geleerd uit hun fouten, je zou het eens moeten opzoeken als dit stevig materiaal is.

Nu werkt ik op een Toshiba Sattelite, de linkermuisknop onder het touchpad (is een soort metaal) is volledig aan het afroesten raar genoeg (ga er nooit mee buiten en het is niet vochtig hier). De linkerknop hapert soms wat, maar waarschijnlijk door het intensief gebruik

Maar de Toshiba is wel beter gebouwd, m'n 2j garantie is nu voorbij, geen problemen ooit gehad met de behuizing/scharnieren, enkel de touchpad/linkerknop dus.
                Zou geen black glossy meer nemen, veel vingerafdrukken.

Mijn schoonzus heeft een Sony, maar k'weet het, als je daar staat in Mediamarkt en je vergelijkt de specificaties heb je toch liever een Toshiba voor z'n prijs/kwaliteit, ongeacht dat de Sony misschien wat steviger gebouwd is, de inhoud is zeer belangrijk - of zelfs het belangrijkste - boven het design (wat zeker niet slechts is van Toshiba).

Comment

Die reacties over merken laptops zijn redelijk zinloos. De kwaliteit wordt voornamelijk bepaald door de prijs die je ervoor betaalt. Een Dell of HP uit de business-serie zit een pak beter in elkaar dan de gewone consumenten laptops + dat de support erop een pak beter is. Helaas betaal je daar dan ook voor.

Als je voor 599 € een 17" laptop wil, dan zal je daar GEEN kwalitatief ding voor vinden. Nog niet zolang geleden kostte een IBM laptop 5000 €, en daar kocht je kwaliteit voor (ook de rest van de merken was ongeveer zo duur). Vandaag willen we hetzelfde voor 10 keer minder, maar dat gaat helaas niet...

Een discussie of je nu een Dell, HP, Acer, Toshiba of andere Asus, Sony of MSI wil doet eigenlijk niet veel terzake. Voor elk van die merken ga je iemand vinden die content is met het ding (omdat hij geluk heeft gehad ?), of iemand anders die hetzelfde rommel vindt, omdat het stuk is gegaan. Computers zijn wegwerpprodukten geworden, net als GSM's of LIDL-TV's...
                  Koop gewoon het toestel dat je het best lijkt. Naar het merk moet je niet omzien (wat erin zit, is toch hetzelfde). En hoop dat het ding een beetje lang meegaat.
                  Zonder bijkomende garantie, trekt de support toch op bitter weinig (en dat geldt jammer genoeg voor alle merken). Enige uitzondering hierop zijn die zakelijke laptops, maar die kosten handenvol geld... (daar was ik mee begonnen zeker ?).

Ik zit al meer dan een jaar achter een HP-laptop (je weet wel, dat merk dat in alle pols als minst betrouwbaar eruit komt). Hij is nu dus juist uit garantie. Normaal moet hij dus binnenkort de geest geven (als ik die anti-HP'ers moet geloven).
                  Ik laat iets weten als het zover is .
                  PS : Ook mijn zus heeft een HP'tje (al meer dan 2 jaar), en ik heb het onlangs nog aangeraden aan een vriend (gewoon omdat dat merk het grootste aanbod had in de winkel waar hij het gekocht heeft). Voorlopig hebben ook deze 2 nog de geest niet gegeven...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Lang geleden dat ik zo veel onzin in een post heb gelezen. Diep triest.

Jan
                    Last edited by schollaert; 1 februari 2011, 19:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Lang gelden dat ik zo veel onzin in een post heb gelezen. Diep triest.

Jan
                      Persoonlijk vind ik een dergelijke post diep triest : geen enkele motivatie... (en zelfs met een tikfout).
                      Laptops van verschillende merken komen uit dezelfde fabrieken, en bevatten dezelfde componenten. Waar zouden die verschillen dan plots vandaan moeten komen bij laptops die dus ook +/- hetzelfde kosten ??? Wedden dat je zelfs de namen van de fabrieken die die dingen maken niet eens kent (Dell, HP, Acer of Sony zit er NIET tussen)... ?
                      Last edited by polleke_cgc; 1 februari 2011, 19:34.
                      Groeten,

Polleke

Comment

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/S...ility_1109.pdf

Comment

Kan zelf ook nog zorgen voor een statistiekje : link.

Dus : de TS zou dus blijkbaar best de Toshiba nemen. Ik moet wel zeggen dat ik op de computerclub al meerdere mensen heb gehoord, die niet content waren over hun Toshiba. Maar daar dienen statistieken voor hé...
                          Over Medion hoor ik eigenlijk minst klachten .
                          Groeten,

Polleke

Comment

Dit laatste klopt niet hoor, Samsung produceert bijna al z'n componenten zelf, waardoor ze de prijs laag kunnen houden en meer kunnen bieden, voor de rest betaal je idd voor de naam Sony en het design.

Velen laten zich vangen door het design, of door de inhoud en staan niet stil bij de behuizing. Ik merkte al dat je een deftige laptop kan vinden voor rond de €750.
                            Deze van €500-€600 vind ik meestal te licht van processor, ram,... en je zit bijna vast met een laptop.

Behalve de ram die je kan vervangen en de batterij, weet er iemand als je makkelijk een dvd-writer uit je laptop kan halen om te vervangen door een bluray?
                            Van een harde schijf moet je wel heel je behuizing opendoen hoorde ik van een collega waarvan haar HD stuk was.

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            Persoonlijk vind ik een dergelijke post diep triest : geen enkele motivatie... (en zelfs met een tikfout).
                            Laptops van verschillende merken komen uit dezelfde fabrieken, en bevatten dezelfde componenten. Waar zouden die verschillen dan plots vandaan moeten komen bij laptops die dus ook +/- hetzelfde kosten ??? Wedden dat je zelfs de namen van de fabrieken die die dingen maken niet eens kent (Dell, HP, Acer of Sony zit er NIET tussen)... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
                              Dit laatste klopt niet hoor, Samsung produceert bijna al z'n componenten zelf, waardoor ze de prijs laag kunnen houden en meer kunnen bieden, voor de rest betaal je idd voor de naam Sony en het design.
                              Dat laatste klopt wel. Wel is Samsung een grote uitzondering op de regel :

Quanta, Compal: 60 Million Notebook PCs In 2011, 2010.09.20

Most note­book PC brands, includ­ing Apple, out­source the man­u­fac­tur­ing to com­pa­nies based in Asia. Samsung is one major brand that man­u­fac­tures all of its note­book PCs in-house.
                              Quanta: 60M tar­get for 2011. Received orders from nine of the top ten note­book PC brands. Samsung being the lone excep­tion. Largest inte­gra­tor for HP in 2011 with 40% share and will make 80-90% of Apple note­book PCs for 2011.
                              Compal: 60M tar­get for 2011. Received orders from top six note­book PC brands. 50% share of Acer and 50% share of Toshiba note­book PCs in 2011. Expects to see sig­nif­i­cant growth in Dell and Lenovo shipments.
                              Wistron: In #3 with 35-37M tar­get for 2011. Largest sup­plier to Dell and Lenovo. #2 sup­plier to Acer and Sony.
                              Inventec, Pegatron Technology, Foxconn: 20M tar­get each for 2011.

Source: Digitimes
                              Groeten,

Polleke

Comment

Mijn merk (Msi) laptop staat niet in die lijst. Dat betekent dus dat die nooit kapot gaan
                                Heb het ding trouwens al 3 jaar en alles werkt nog. Behuizing is wel van een metaallegering gemaakt en de hardware is geoptimaliseerd op weinig verbruik.

In veel van die goedkope laptops worden componenten gestopt die eigenlijk voor desktops gemaakt zijn en in die kleine behuizingen wordt het daar al snel veel te warm voor met als gevolg een kortere levensduur.
                                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                                Flickr____No place to be

Comment

Working...
                                X