Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een woord is een woord, dacht ik toch tenminste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een woord is een woord, dacht ik toch tenminste

Vorige week gaan kijken voor een andere woning te kopen, met de eigenaar mondeling een prijs afgesproken die geldig was tot gisteren (29-01),wij waren voor haar eerste keus, gesprek met de verkoopster verliep heel zorgeloos, ze had geen enkele andere kandidaten, wat natuurlijk goed uitkwam voor ons.
    We zouden haar woning kopen op voorwaarde dat onze huidige woning zou verkocht zijn.We kregen de kans tot zaterdag (29-01),als onze woning tegen dan niet zou verkocht zijn en er zouden na zaterdag toch kandidaten zijn dan mocht ze haar prijs verhogen, m.a.w dan zou onze afgesproken prijs niet meer gelden, hadden we onderling afgesproken.
    Gisteren(zaterdag 29-01) kijkdag gehad voor onze woning en tot groot jolijt onze vraagprijs gekregen papieren opgesteld en in volle verwachting gebeld voor ons toekomstig huis om de papieren daar in orde te brengen, verteld ze doodleuk dat er een half uurtje voor ons telefoontje een kandidaat een hoger bod had gedaan
    Nu moet je weten dan onze onderlinge afgesproken prijs voor ons het max was dat toelaatbaar was voor ons budget nml 215.000 +10% groot schrijfgeld
    Voor dit bedrag konden we met onze huidige lening een pandwissel doen wat ons 4000 € scheelt in tegenstelling tot huidige lening afsluiten en een nieuwe lening aangaan.
    nu was ineens de prijs naar 218.000 gegaannatuurlijk veel ongeloof langs onze kant en woorden gewisseld over onze gemaakte afspraak. 218.000= pandwissel gaat niet door, telefoon teleurgeteld ingehaakt. na een 10 tal minuten overleg met de vrouwen en een paar zakdoeken later terug gebeld en gezegd dat we voor ons toekomstig huis ons pijn zouden doen en 219.000 zouden geven, op voorwaarde dat we onmiddelijk konden langskomen met een voorschot en de papieren in orde zouden brengen, kreeg ik doodleuk als antwoord dat het niet eerlijk zou zijn t.o.v die andere mensen die het bod hadden gedaan van 218.000,onze gemaakte afspraak niet nakomen is ook niet eerlijk dacht ik, ze ging die andere mensen bellen en zeggen dat wij dus een hoger bod hadden gedaan, iets later belt ze ons doodleuk op en zegt " die andere mensen geven 220.000, wat is nu jullie bod" ? ja dag jan, ben geen ezel en een dit ruikt naar kunstmatig de prijs opvoeren om het onderste uit de kan te halen,daar doet deze niet aan mee,
    221.000 zou 6000€ boven de oorspronkelijke prijs zijn+(4000 geen pandwissel) geeft samen 10.000€ die ik niet heb liggen, heb haar toen gezegd dat ze wel leuk is,op die manier is het voor ons niet haalbaar om haar huis te kopen en aangezien ons huis nu verkocht is worden we dus dakloos, "daar heb ik niks mee te maken, dat is niet mijn probleem" zei ze , "ik moet aan mijn eigen geldbeudel denken" was haar antwoord
    natuurlijk zo braaf als ik ben heb ik haar dan uitgescholden voor al wat vuil en vies is
    Nu een dag en een slechte nachtrust later is het nog niet helemaal doorgedrongen, ons huis is op papier al verkocht , maar ons droomhuis gaat niet door, vrouwlief ligt doodongelukkig op de zetel, ontroostbaar, teleurgesteld, kwaad...

Ik wil met dit schrijven geen maatschappelijke discussie op gang krijgen,maar moest gewoon mijn ei kwijt.
    Volgens de notaris is het woord tegen woord, we kunnen een rechtzaak aanspannen, maar niemand die kan zeggen hoe het uit zou draaien en in geval van verlies hebben we nog steeds ons droomhuis niet maar wel de kosten van de rechtzaak

bedankt voor het lezen

Re: Een woord is een woord, dacht ik toch tenminste

Misschien moest het zo lopen, en door nu jullie "droomhuis" naar een andere bieder te zien gaan is er in de nabije toekomst misschien nog een "droomhuis" nog beter dan het eerste.

Take care
    Pentax IST DL 50-200 std. tamron 18-200 1:3,5-6.3 macro
    Canon 30D 18-55 IS 35-105 70-300

Comment

Dat is inderdaad om te rotten , zou zeggen zorg dat zulk soort afspraken op papier staan, maar dat zijn vijgen na Pasen natuurlijk.

Hoop dat jullie snel een andere (mss wel betere) woning vinden, succes
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Je hebt wel pech...

Maar een deal zonder 'hard bewijs' stelt totaal niks voor.
        Die verkopers zijn alleen uit op geld en meer winst...
        Betrouwen is goed, maar niet betrouwen is beter...

en een rechtspraak zonder bewijzen in handen, is ook hopeloos

Kijk uit naar een volgende woning en succes!

Comment

De dame heeft zich toch aan haar woord gehouden?
          Je kreeg de kans tot zaterdag 29/01 en niet tot en met (t/m) 29/01.

Het verbaast me ook dat het kopen en verkopen van een huis even op een zaterdagnamiddag gebeurt, alsof je een broodje worst koopt.

Ik vind het overigens wel vervelend voor je hoor.

Comment

Tja beetje eigen schuld vind ik. Mondelinge afspraken bij de verkoop van van een huis is om problemen vragen. Je had beter eerst een compromis voor je droomhuis laten opstellen en ondertekenen dan kon ze niet meer terug. En daarna je woning verkopen. Wij hadden dit bij onze vorige woning ook zo gedaan.
            Nu zoals hier reeds geschreven , je zal misschien nog een mooiere droomwoning vinden

Veel succes!

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Dergelijke afspraken MOET je altijd op papier zetten.
              Al is het een vod met 5 woorden, 3 getallen en 2 handtekeningen (meer moet het echt niet zijn )... Wettelijk gezien zijn mondelinge afspraken bindend, maar je kan zoiets niet bewijzen en dus is mondeling waardeloos...

Het is altijd jammer dat je dergelijke zaken op deze manier moet ondervinden.

Hopelijk vind je toch nog snel een hoop bakstenen die beantwoorden aan jullie wensen.
              Succes ermee...
              Groeten,

Polleke

Comment

Er komt een spreekwoord met "vel", "beer" en "verkopen" bij me op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                  Er komt een spreekwoord met "vel", "beer" en "verkopen" bij me op.
                  Het vel niet schieten voor de beer verkocht is?
                  My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    De dame heeft zich toch aan haar woord gehouden?
                    Je kreeg de kans tot zaterdag 29/01 en niet tot en met (t/m) 29/01.

.
                    hoe vervelend het ook is maar die dame heeft gewoon haar afspraak na gekomen als het effectief tot was dat de ddeal was.
                    desondanks dit zou ik het ni graag meemaken.
                    net daarom dat ik altijd met contracten werk.zelf met mijn beste vriend
                    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Dit soort dingen zou een Vlaming die de nederlandse taal toch zo hoog in het vaandel houdt, toch moeten weten: tot en tot en met. Als ik moet werken tot 15 uur, ga ik weg rond 15 uur en niet tot 15.59 uur. Zo ook tot 29/01, dat is dus tot en met 23.59 uur 28/01.

Dit doet me denken aan die Nederlanders die een hele rel hadden veroorzaakt omdat de gemeentelijke parkeerdienst op de parkeerautomaat hadden geschreven dat men tot zaterdag moet betalen: de Nederlanders hebben dit letterlijk opgenomen, dus op de zaterdag was het taalkundig gezien dus gratis. Anders hadden ze moeten plaatsen: tot en met zaterdag of nog beter: van maandag zoveel uur tot en met zaterdag zoveel uur in een 24-uurs notering, dan is er juridisch gezien niks op aan te merken.

Ander voorbeeld: Basta met de tarieven van de Sabam van 1-100 vierkant meter. Ook daar gezien zouden ze bij een rechtszaak (voor zover dat ooit mogelijk is met een vierkant draaiend gerecht) dit zeker winnen. Immers: er staat geen enkel tarief bij een oppervlakte van kleiner dan 1 vierkante meter. Dan hadden ze moeten vermelden: 0-100 vierkante meter.

Ja maar, hoor ik sommigen al zeggen: dat wordt er toch bedoeld in de volksmond...... Sorry: Het algemeen Nederlands is nog altijd de officiële juridische voertaal volgens de wetgeving om dit soort toestanden te voorkomen.

Eerlijk gezegd: zelfs als jullie op het papier hebben gezet met inderdaad tot zaterdag 29/01. Dan nog vrees ik dat er spraakverwarring zou zijn, en de klap zelfs nog groter zou zijn bij een juridisch gevecht en die dame van de rechter gelijk gaat krijgen.

Jammer genoeg een zeer pijnlijke les in het begrijpen van het Nederlands...
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Mijn grootvader zei altijd : mondelinge afspraken zijn goed voor klein geld en zaken die niet belangrijk zijn.
                        De rest zet je op papier, al was het om misverstanden te vermijden.

Er bestaat zoiets als een optie nemen op een huis, maar normaal betaal je dan ook iets.

Eerlijk gezegd zou ik nooit akkoord geweest zijnmet dergelijke afspraak, zeker niet aan de verkoperskant. Alle voordelen zaten aan jouw kant zonder engagement.
                        Als er dan iemand wil tekenen, dan wil je die verkoop niet missen, en zeker niet als het bedrag hoger is.

Comment

Ik heb destijds eens een VW Golf II gekocht bij iemand mondeling en een half uur nadat ik er was bood iemand anders 10.000Bf meer, gelukkig was die man wel van zijn woord en kon ik mijn koopje na een paar dagen wel afhalen aan de afgesproken prijs.
                          Ik vind het zeer erg wat u overkomen is en leef met jullie mee, dat zijn geen plezante dingen om mee te maken.
                          Hopelijk vind je toch nog je droomhuis en vergeet je snel het gebeurde.
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Is bijna overal zo! Als het niet vastligt op papier lappen ze het bijna altijd om met deze smoes af te komen.
                            Je vraagt uitstel, komt later af dat je wil kopen en ze weten dat je alles doet om dat te hebben ... proberen kost niets en wat ze kunnen afluizen hebben ze.
                            Wat ik dan hoop is dat ze bluffen en als je er zelf niet op ingaat dat er ook geen andere koper is ... kunnen ze het een jaar later aan 10.000€ minder laten gaan.
                            Langs de andere kant als ze echt een andere koper hebben dat direct geld op tafel legt, kan ik ook snappen dat ze op zeker willen spelen.
                            Er zijn ook veel kopers die zeggen dat ze terugkomen met een voorschot en dan nooit meer komen opdagen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik heb 23jaar terug ongeveer hetzelfde meegemaakt met ons huidig huis

mijn vrouw en ik krijgen weet van een huis te koop wegens vechtscheiding,
                              wij doen bod en eigenaares + 2 meerderjarige dochters laten we een "compromis" tekenen.
                              Beetje later telefoon van scheidende echtgenoot die zegt dat de compromis niet geldig is
                              plus dat de prijs te laag is
                              (tussen haakjes, de prijs op papier was hoger dan de prijs die hij eerst vroeg, en daar waren getuigen van)
                              lang verhaal kort, exact één jaar later was dat spelleke van "prijs te laag en ik heb een andere koper voor meer" nog bezig.
                              Ikke bel naar eigenaar en zeg hem dat-ie het huis mag houden
                              ik had namelijk een huis gevonden dat ook binnen ons budget paste.
                              de dag daarop neemt hij via een notaris kontakt met ons op ,
                              zeggende dat we een compromis hadden getekend en dat we het huis "moesten" kopen...
                              En dat was nu juist mijn bedoeling
                              En we hebben het gekocht, en we wonen er nog
                              Fuji Digitaal fototoestel

Comment

Working...
                              X