Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe multimeter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe multimeter

Vraag aan electronici ea ..

Mijn "oude" Fluke 8062A laat het plots compleet afweten .. (oscilleert schijnbaar, ac meetbrug ook kapot = overload met open kring, nooit stabiele nul uitlezing bij kortgesloten kring)

Enig advies voor
    - vernieuwing?
    - herstelling? (kan dat nog voor Fluke? is het sop de kool nog waard? was destijds een flink duur ding!)

TIA!

Re: nieuwe multimeter

Dit type ken ik niet maar ben wel een Fluke gebruiker, er is geen betere.
    Nu, de 8092A is vervangen door een Fluke 289 maar mogelijks had je dat reeds gevonden via onze beste vriend Mr. Google.

Ik ben even gaan zien bij een electro groothandel en daar kost de 289 nieuw €557 excl.
    Mogelijks zal een herstelling je goedkoper uitkomen maar meestal dien je hiervoor ook bij een Rexel, CEBEO, Cheys ofzo te zijn, zo doen wij het dan toch als er een toestel dient hersteld te worden van Fluke (heel uitzonderlijk).

Hopelijk heb je hier wat aan.

Comment

Ik gebruik hier nog geregeld een oude Fluke 11, dat is een heel handig multimetertje om fouten mee op te sporen (het is bijna onmogelijk om er iets verkeerd mee te doen).
      Op het werk hebben we er zo ook nog eentje.

Ik heb ook nog een goedkope Metex M-3610, en die werkt ook nog altijd perfect.

De Fluke 11 is 19 jaar oud (factuur zit er nog bij), de Metex is zo'n 15 jaar oud, en ze werken allebei nog prima.

Heb je die multimeter dagelijks nodig, dan koop je een degelijke. Heb je die af en toe eens nodig, dan kom je met een veel goedkopere multimeter meestal ook wel toe.

Fluke is heel erg goed, maar ook vrij duur.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt heren, .. ik had ondertussen gevonden dat mijn model idd vervangen is door de 289 .. Mijn toestel is zeker 20+ jaar oud en het nieuwe model kost nog steeds even veel als het oud etoendertijd De interne test die men kan doen slaat dus helemaal tilt ...

Ik was ondertussen ook al tot de bevinding gekomen dat ik beter een aantal stappen terug zet voor wat mijn eisen zijn ivm met een mmeter. Ik denk dat ik met iets van rond de 100€ ook wel mijn ding zal kunnen doen ..

Kent er iemand het merk "Extech" wat oa bij Conrad verkocht wordt?

TIA.

Comment

Fluke is degelijk maar ik vind ze niet zo handig voor electronica.
          Ze zijn wel zeer goed in "the field" voor electriciens en kunnen zeker tegen een stootje.
          Ale ja, tis te zien wa je wil natuurlijk weer.

Er is heel goed alternatief materiaal maar da ga je nie vinden bij conrad hoor.

Ga eens naar radiohome in gent of rato in antwerpen in brussel heb je ook nog een groten niet ver van de VUB op elsene /etterbeek (ben naam ff kwijt)
          Eventueel kan je ook nog bij RS of mouser online kopen.

Maar conrad LOL forget it, das een dure spekkewinkel.

Comment

Sorry, ik ben een Fluke gebruiker voor de elektrische grootheden met uitzondering van een Kyoritsu megger.
            Kyoritsu zou trouwens ook kwalitatief goede meters hebben en er is een Frans merk die ook goed ik, Eandis werkt er oa mee. De nam ontglipt me even maar het bestaat uit 2 woorden.

Comment

Hier ook een Fluke gebruiker,

Een multimeter Fluke 179 true RMS

dan nog één Fluke 1520 (megger), en één Fluke 52II thermometer.

Topmateriaal die Fluke meters.

Een ding moet je vermijden, meten op een microgolfoven, zo heb ik er eens eentje opgeblazen, (Fluke 21 serie), was onherstelbaar maar voor de rest zijn zijn het meters die het best tegen een stootje kunnen, Bv. per abuis op weerstandsmeting 250 volt op de meetpennen krijgen kan geen kwaad, terwijl dat voor veel andere meters fataal kan zijn.

Kies voor een true RMS als je ook wil meten op toestellen zoals een uitgang van een freqwentieregelaar bv.

De meeste meters meten gemiddelde waarden. Zij meten de gemiddelde waarde van een gelijkgericht signaal en vermenigvuldigen die met een bepaalde factor om zo tot een 'gesimuleerde RMS'-waarde te komen. Bij sinusvormige golven werkt dit prima, maar bij vervormde golfvormen niet. True-RMS-meters geven de correcte meetwaarde weer voor alle golfvormen die onder de specificaties vallen.
              Last edited by Guest42; 4 februari 2011, 17:49.

Comment

Nog een Fluke gebruiker. De Fluke 289, Fluke 87V (en nog een Metex ook)
                Ik zou je oude meter ook niet later herstellen, maar uitkijken naar een nieuwe, bvb Fluke 175 (of 179)
                Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Er is heel goed alternatief materiaal maar da ga je nie vinden bij conrad hoor.
                  snip
                  Maar conrad LOL forget it, das een dure spekkewinkel.
                  Bedankt voor de tips! .. en idd .. even prijzen vergeleken, bij Conrad gaan ze er wel met erg vuile voeten door!

Comment

Working...
                  X