Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop bellen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoop bellen

Voor wie familie, vrienden of studenten in het buitenland heeft.
    Of voor wie zijn GSM gesprekken zelf moet betalen.

With PowerVoip you can call and sms at the lowest rates possible. And best of all, you can call several popular destinations for free!

Ik heb die SIP account op mijn Smartphone gezet en het werkt prima via Wifi. Nog geen test via het GSM dataverkeer.

Toch wel schrijnend dat ik vijf keer goedkoper bel via Powervoip naar een Belgische GSM, dan als ik dat rechtsreeks via het GSM netwerk doe.

Van woekerprijzen gesproken bij de operatoren hier.....

Het gaat hier wel over telefoneren naar en telefoontoestel of GSM, van computer naar computer is Skype natuurlijk nog voordeliger (gratis).
    Last edited by nete; 26 januari 2011, 10:51.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Goedkoop bellen

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Toch wel schrijnend dat ik vijf keer goedkoper bel via Powervoip naar een Belgische GSM, dan als ik rechtsreeks via het GSM netwerk doe.
    Van woekerprijzen gesproken bij de operatoren hier.....
    Wij betalen bij Mobistar 30€ voor twee kaarten en dus twee nummers inclusief 80 uur bellen naar Mobistar-nummers en 90 minuten naar alle nummers ... zo'n banditisme vind ik dat nu ook weer niet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Tja, naar Mobistar nummers, daar heb je weeral een beperking.
      Voor twee keer 15 euro zou je via Powervoip elk zo'n 350 uur naar GSM's kunnen bellen of 3500 uur naar vaste lijnen. En dat mag dan over een onbeperkte tijdspanne gaan.
      Het zal wat minder zijn omdat er een connectiekost van zo'n 3 cent gerekend wordt.
      Mocht ik geen zoon hebben die in de States woont, dan zou ik dit waarschijnlijk ook niet gebruiken
      Je moet wel één of ander GSM abonnement blijven houden omdat men je anders niet kan bellen.
      Bij mij gaat dat binnenkort Mobile Vikings zijn. Daar krijg ik dan wel 2GB dataverkeer voor, en kan ik toch nog een uurtje bellen per maand.

Nu, een ideale formule voor iedereen bestaat wel niet.
      Last edited by nete; 27 januari 2011, 11:03.

Comment

Ja nete ... hoeveel uur kunt ge ermee bellen als ge in de auto zit op de snelweg?
        De meesten hebben een GSM om onderweg te bellen, niet thuis via wifi.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Klopt, maar meer dan een half uur (die ik binnenkort kan bellen via de Mobile Vikings 15 euro à 24 cent/min) bel ik doorgaans niet in de auto + als ik dataverkeer heb dan kan ik weer via dat Powervoip account.

En ik gebruik nu ook al een hele tijd deze "omweg" als ik thuis ben en een GSM moet bellen. Waarom zou ik 20 of 24 cent betalen als het evengoed werkt met 4 cent. Als ik een nummer kies en druk op bellen dan krijg ik de keuze: use mobile of use Powervoip. Als ik geen Wifi verbinding heb dan krijg ik die keuze niet. Binnenkort zal er dus een derde keuze bijkomen: MobileVikings.

Ik dacht Verseg, dat je ook een smartphone of I-phone gebruikt, welk data-abonnement draagt jouw voorkeur weg ?

Comment

Ik dacht Verseg, dat je ook een smartphone of I-phone gebruikt, welk data-abonnement draagt jouw voorkeur weg ?
            Ik heb inderdaad een smartphone ... ik gebruik de data enkel via wifi.
            Zie geen nut aan een data-abonnement omdat ik ofwel thuis internet heb, op het werk de ganse dag internet heb en voor de rest achter het stuur van de auto zit ... overal waar ik kome hebben mensen internet.
            Dat ik onderweg een mail kan ontvangen of surfen is niet interessant, ik kan toch niet naar mijn scherm kijken als ik rij.
            Nu als ik ergens ben en absoluut eens iets moet opzoeken, dan betaal ik wel die 50 cent voor een uur data.
            Persoonlijk vind ik al de data-abonnementen veel te duur, een mens betaalt al genoeg voor internet thuis en dat mocht wat mij betreft voor alles zijn wat ge bezit en op internet kan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Waar ik vooral wou op wijzen: als je de tarieven een beetje vergelijkt zou uw GSM abonnement in feite hooguit een 5 à 10 euro mogen kosten.

Waarom kan ik voor 4 cent/min via een Voip account nar een Belgische GSM bellen en betaal ik 20 cent of meer rechtstreeks bij de operator ? (ik bel niet zo veel en gebruik een prepaid kaart tot nu toe).

Comment

......... (ik bel niet zo veel en gebruik een prepaid kaart tot nu toe).
                had ik ook moeten doen, heb nu 217 Euro beltegoed.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Waarom kan ik voor 4 cent/min via een Voip account nar een Belgische GSM bellen en betaal ik 20 cent of meer rechtstreeks bij de operator ? (ik bel niet zo veel en gebruik een prepaid kaart tot nu toe).
                  Even tellen ...

Betaal 30€ voor 80 uur + 90 minuten, is dus 4890 minuten voor 30€.
                  Omgerekend dus ... 0,61 cent per minuut.
                  Je moet gek zijn om 4 cent de minuut te betalen als je voor dezelfde prijs 6,55 minuten bij je eigen provider kan bellen.

M.a.w. hangt het veel af met welk betaalplan je vergelijkt. Prepayd is per minuut bijna altijd duurder.
                  Niet voor iedereen zo interessant dus.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Even tellen ...

Betaal 30€ voor 80 uur + 90 minuten, is dus 4890 minuten voor 30€.
                    Omgerekend dus ... 0,61 cent per minuut.
                    Je moet gek zijn om 4 cent de minuut te betalen als je voor dezelfde prijs 6,55 minuten bij je eigen provider kan bellen.

M.a.w. hangt het veel af met welk betaalplan je vergelijkt. Prepayd is per minuut bijna altijd duurder.
                    Niet voor iedereen zo interessant dus.
                    Klopt hoor, maar hoeveel bel je op van die 4890 minuten ? Want ze moeten elke maand op zijn hé, één overdracht (misschien) niet meegerekend.

Tot nu toe zitten ikzelf en mijn vrouw bij Simyo. Herlaadbeurt kost 10 euro, 1 jaar geldig, je krijgt dan 30 minuten gratis van Simyo naar Simyo (beperkt in tijd: 1 maand), daarbuiten 15 cent, en 20 cent naar andere operatoren + 5 cent naar vaste lijn. Mijn vrouw herlaadt zo ongeveer om het half jaar, ikzelf om de zes tot acht weken.
                    Ik heb nu wel 15 euro per maand over om een data abonnement te hebben. Ik vind geen enkel prepaid data-abo dat op iets trekt, dus dan toch maar een soort abo bij Mobile Vikings. Dat is trouwens de enige operator tot nu toe waar je voor data niet gestroopt wordt. De anderen mag je x 5 of x 10 rekenen. Als je ziet dat er zijn die 50MB paketten durven aanbieden.....

Tot slot: voor mij persoonlijk: bel maar eens naar de GSM van een familielid in Amerika....
                    Last edited by nete; 26 januari 2011, 15:40.

Comment

Bij Mobile vikings heb je geen abo nodig hoor.
                      Mijn kinderen hebben een prepaid kaart van Mobile vikings.
                      Ze herladen voor 15€ en krijgen dan 1000 SMS, en 2GB data die één maand geldig blijven.
                      Omdat ze vrijwel niet bellen is er na 30 dagen nog 15€ bel/SMS krediet over, en gebruiken ze dat op aan circa 10-12 c/ SMS.
                      Als dat op is begint het terug.

Voordeel: je moet niet ELKE maand herhalen om SMS gratis te krijgen (Belgacom en Mobistar eisen 2 herlaadbeurten van min 10 € binnen de maand).
                      En ze hebben de mogelijkheid om eens te surfen op de GSM....

Comment

hier sedert gisteren: tempo hello ofzo!
                        2 jaar 15 euro (1 jaar aan 7.5 euro) per tel 10000 smsje, 60 min bellen (wa we nooit doen!)
                        en alles naar elkaar voor de van niet!! (an alles ten alle tijde, naar alle netwerken)

vind dit best nog ok
                        nikon stuff

Comment

Ik wil ook nog duidelijk stellen dat ik hier niet wil komen bewijzen dat zo'n Voip toestanden het walhalla zijn voor iedereen. Maar als je een zoon met een Erasmus project of familie in een ver land hebt komt het wel zéér voordelig uit.
                          Voor de geïnteresseerden: je kan ook Poivy kiezen, ongeveer 10 cent/min naar Belgische GSM, maar dan weer 3 maand gratis naar een hele boel bestemmingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            10000 smsje, 60 min bellen (wa we nooit doen!)
                            Dus zouden ze beter 100 sms'jes en 30 minuten aan 5 euro geven of iets dergelijks.
                            Je betaalt dus ook een beetje "lucht" erbij...

Je mag dus 333 sms'jes per dag sturen Bij zo'n aanbiedingen schiet ik direct in een lach. Waarom geen miljoen sms'sjes, oogt nog spectaculairder en het kost de operator nauwelijks iets mocht je ze toch opgebruiken.

Comment

Klopt hoor, maar hoeveel bel je op van die 4890 minuten ? Want ze moeten elke maand op zijn hé, één overdracht (misschien) niet meegerekend.
                              In de zomer meer dan in de winter ... varieert dus veel afhankelijk van seizoen.
                              In zomer zijn er dagen bij dat we aan 6 uur komen, in de winter meestal gemiddeld 0,5 tot 1 uur per werkdag.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X