Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dolby digital te breed.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dolby digital te breed.

Ik heb zopas mijn Surround systeem geplaatst.
    Kabels mooi weggewerkt in de muren.
    Het stoort me echter dat het geluid uit de voorste speakers te ver van de actie op het scherm gebeurd (82cm). luidsprekers staan1.5m van het scherm af.
    als er in de film iemand op de deur klopt lijkt het alsof er op mijn livingdeur geklopt wordt.
    Hoe los ik dit op. Luidsprekers dichter zetten is een optie, maar mooi is anders.

Re: Dolby digital te breed.

Staan ze wel goed afgesteld? Als het geluid in het midden van het beeld zijn oorsprong heeft, moet dit ook netjes in het midden tussen de twee voorste luidsprekers te ervaren zijn. Of is het kanaal verwisseld met de center speaker?
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Niet afgaan op één enkele film.
      Instellingen van de versterker nog eens nagaan.
      Zijn alle kabels wel juist aangesloten?
      PS: er zijn ook CD's met geluidstesten te krijgen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Kun jij bij de instellingen van je versterker niet aangeven waar de speakers zich bevinden? Ik kan op mijn inmiddels 10 jaar oude Dolby Digital receiver aangeven of ik kleine of grote speakers gebruik én op welke afstand deze opgesteld staan....
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Zit inderdaad in de instelling volgens mij, op mijn versteker kan je per luidspreker instellen zodat je echt het surround effect krijgt ... heb zo'n test CD in de bibliotheek gaan lenen trouwens nadat we verhuisd waren.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Kun jij bij de instellingen van je versterker niet aangeven waar de speakers zich bevinden? Ik kan op mijn inmiddels 10 jaar oude Dolby Digital receiver aangeven of ik kleine of grote speakers gebruik én op welke afstand deze opgesteld staan....
            Inderdaad, ik heb daar iets over gelezen. ik zal de handleiding nog eens moeten doornemen

Comment

Ik heb zo een test dvd waarbij ie links, rechts, center en zo zegt. Heb je al eens geprobeerd om links en rechts naar 1 punt te richten en daar te gaan staan?

Je kan ook kijken of er een delay zit op het geluid. Kijk eens goed of de lipsync in orde is. Dat kan ook storend werken.

Tot slot heb je nog de verhouding beeld/geluid. Groots geluid en een klein beeld werkt niet. Als je een zeer goede geluidsinstallatie hebt werkt een scherm van 82cm niet echt goed. Ik heb die van mij in combinatie met een projector gebruikt. Beeld van 2,5 meter, ideaal

Op zich vind ik de ingebouwde speakers van een tv niet zo slecht in die zin dat de verhouding dan wat meer klopt. Niet dat dit topgeluid is, maar je hebt ook meestal geen top beeld, if you catch my drift.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                Inderdaad, ik heb daar iets over gelezen. ik zal de handleiding nog eens moeten doornemen
                Normaal moet je de afstand vanaf de luisterpositie in de versterker ingeven.
                Nadien kan je met een test dvd/cd ruis door de boxen laten komen die je dan weer afsteld met een DB meter (conrad 15€)
                Welke speakers heb je eigenlijk, niet alle speakers zullen goed geven als ze zo ver van de muur staan.
                Flickr

Comment

Working...
                X