Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Hier ook fibernet40 , en ik kwam draadloos niet aan mijn 38 download
    Toen alles maar eens met de kabel geprobeerd , en hup dadelijk 38 download .
    Dus bekabeld is beter , maar je moet het kwijt kunnen , die kabels
    Mijn vraag is , zal ik dit ook kunnen bereiken met powerline adapters?
    Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
      Hier ook fibernet40 , en ik kwam draadloos niet aan mijn 38 download
      Toen alles maar eens met de kabel geprobeerd , en hup dadelijk 38 download .
      Dus bekabeld is beter , maar je moet het kwijt kunnen , die kabels
      Mijn vraag is , zal ik dit ook kunnen bereiken met powerline adapters?
      NIeuwe powerlines van telenet zelf zijn 200 Mbit. Kunnen deze snelheid moeiteloos aan, mits juist geïnstalleerd (in direct stopcontact plaatsen, niet in stekkerblok en stopcontacten op dezelfde fase)

Mvg
      Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
        NIeuwe powerlines van telenet zelf zijn 200 Mbit. Kunnen deze snelheid moeiteloos aan, mits juist geïnstalleerd (in direct stopcontact plaatsen, niet in stekkerblok en stopcontacten op dezelfde fase)

Mvg
        Tom
        Kom net terug van een telenetcenter , en daar ik deze mannen al jaren ken , hebben ze het me toch afgeraden .
        Het gaat altijd met verlies .
        Maar ga dat toch eens ergens anders vragen , van die nieuwe telenet adapters
        Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
          Kom net terug van een telenetcenter , en daar ik deze mannen al jaren ken , hebben ze het me toch afgeraden .
          Het gaat altijd met verlies .
          Maar ga dat toch eens ergens anders vragen , van die nieuwe telenet adapters
          Verlies zal inderdaad wel. Maar je hebt een lijn van 200 Mbit tov een abbo van 60 Mbit. Daar mag al wat verlies opzitten om snelheidsverlies te hebben hé. Uiteindelijk zit je met een kleine afstand en een fysieke drager.

En dat telenet center, met alle respect, hoeveel van die adapters hebben ze al geïnstalleerd? 1 op papier? Duidelijk geen ervaring hiermee.

Correct geïnstalleerd werkt dit perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Of de D-link sneller is ... hangt wat af wat daarmee bedoeld wordt.
            Ge moet zien dat uw router geen IP-adressen voorziet in dezelfde IP-range als de router van Telenet ... da's al om de meeste conflicten te voorkomen.
            Die DHCP van Telenet zit standaard in de 192.168.0.xxx reeks, als de uwe dan bijvoorbeeld in de reeks 192.168.2.xxx zit zal je niet veel conflicten krijgen.
            Kunt ge die D-link anders niet instellen als switch en de DHCP van de Telenet-router gebruiken?
            Het merk dat Telenet gebruikt is hier wat minder gekend maar zo slecht is die router nu ook weer niet.
            heb vandaag nog eens geprobeerd om mijn eigen d-link te gebruiken
            volgens de verkoper in het computerwinkeltje te gent zou die d-link een 802......N router zijn en die van telenet nen 802....G router zijn, en nen N is (volgens die verkoper) vlugger dan nen G router
            maar het lukt langs geen kanten, ben er deze morgen van 06.30h tot 11.30 aan bezig geweest.
            heb dan maar ten einde raad maar gewoon terug de router van telenet gebruikt en ingesteld als draadloze router
            als er iemand raad weet laat maar komen dan
            of als er iemand nen draadloze router van D-link moet kopen(eentje mee 3 antennekes
            type DIR- 635 N ) laat maar weten hij is nog maar een maand oud nieuw was de kost prijs 89€
            grtz
            bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
              als er iemand raad weet laat maar komen dan
              of als er iemand nen draadloze router van D-link moet kopen(eentje mee 3 antennekes
              type DIR- 635 N ) laat maar weten hij is nog maar een maand oud nieuw was de kost prijs 89€
              grtz
              Je kan de routerfunctie van Telenetmodem niet uitschakelen
              je moet je D-Link in "bridge" modus gebruiken (zie handleiding)
              Succes ermee

Comment

...
                Ge moet zien dat uw router geen IP-adressen voorziet in dezelfde IP-range als de router van Telenet ... da's al om de meeste conflicten te voorkomen.
                Die DHCP van Telenet zit standaard in de 192.168.0.xxx reeks,
                ...
                Met die nieuwe modem/router zit je dus sowieso achter een NAT-router ? Je pc krijgt dus geen publiek IP-adres meer toegewezen (enkel de modem nog) ? Gedaan dus met zelf servertjes te draaien . En ik veronderstel dat je als klant geen port-forwarding zal kunnen instellen op die router ?
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                  Verlies zal inderdaad wel. Maar je hebt een lijn van 200 Mbit tov een abbo van 60 Mbit. Daar mag al wat verlies opzitten om snelheidsverlies te hebben hé. Uiteindelijk zit je met een kleine afstand en een fysieke drager.

En dat telenet center, met alle respect, hoeveel van die adapters hebben ze al geïnstalleerd? 1 op papier? Duidelijk geen ervaring hiermee.

Correct geïnstalleerd werkt dit perfect.
                  Heb het toch maar geprobeerd met powerline adapters van 200 mbps.
                  En alles werkt naar behoren .
                  Wou dit toch ff delen met eventueel geintereseerde .
                  Groeten , VDSDigit@l

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                    Met die nieuwe modem/router zit je dus sowieso achter een NAT-router ? Je pc krijgt dus geen publiek IP-adres meer toegewezen (enkel de modem nog) ? Gedaan dus met zelf servertjes te draaien . En ik veronderstel dat je als klant geen port-forwarding zal kunnen instellen op die router ?
                    Je moet niet "vermoeden" maar eerst zelf eens gaan kijken wat ge wel kunt doen.
                    Ge kunt DMZ, portforwarding, firewall, uPnP, WiFi-standaard, WiFi-kanaal, WiFi-frequentie, WiFi-kanaalbreedte, SSID, zichtbaarheid, mac-adresfiltering, beveiligingsprotocol, WPA-encryptie, WPA-key, WPS en heel de santaboetiek perfect instellen.
                    Ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn.
                    En als ge uw pc aan een eigen router hangt ... dan krijg je ook geen publiek adres!

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                    volgens de verkoper in het computerwinkeltje te gent zou die d-link een 802......N router zijn en die van telenet nen 802....G router zijn, en nen N is (volgens die verkoper) vlugger dan nen G router
                    Die van Telenet is een B/G/N router.

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                    Je kan de routerfunctie van Telenetmodem niet uitschakelen
                    je moet je D-Link in "bridge" modus gebruiken (zie handleiding)
                    Succes ermee
                    Moeten is veel gezegd ... mogen is iets anders.
                    Als ge de ip-range anders zet dan die van de Telenet-router kan je ook alles laten werken.
                    Last edited by VerSeg; 8 februari 2011, 23:28.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Je moet niet "vermoeden" maar eerst zelf eens gaan kijken wat ge wel kunt doen.
                      Ge kunt DMZ, portforwarding, firewall, uPnP, WiFi-standaard, WiFi-kanaal, WiFi-frequentie, WiFi-kanaalbreedte, SSID, zichtbaarheid, mac-adresfiltering, beveiligingsprotocol, WPA-encryptie, WPA-key, WPS en heel de santaboetiek perfect instellen.
                      Ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn.En als ge uw pc aan een eigen router hangt ... dan krijg je ook geen publiek adres!

Die van Telenet is een B/G/N router.

Moeten is veel gezegd ... mogen is iets anders.
                      Als ge de ip-range anders zet dan die van de Telenet-router kan je ook alles laten werken.
                      Dubbel NATing => instabiele of praktisch niet werkende VPN verbindingen.
                      Privacy => alle instellingen staan nu gewoon weg bij Telenet.

Ben blij dat ik een gewone Docsis 3 modem heb zonder ingebouwde router.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Dubbel NATing => instabiele of praktisch niet werkende VPN verbindingen.
                        Door wat te configureren kunt ge een en ander wel al goed krijgen ... ik heb ook niet gezegd dat het altijd een ideale config is.

Privacy => alle instellingen staan nu gewoon weg bij Telenet.
                        Ja en al mijn inkomsten en uitgaven komen bij de bank ... van privacy gesproken.

Ben blij dat ik een gewone Docsis 3 modem heb zonder ingebouwde router.
                        De meeste mensen krijgen niet eens de keuze ... die moeten ook verder met hetgeen ze krijgen.
                        Zelf heb ik de router-versie en kreeg ook geen andere omdat er simpelweg geen op voorraad waren die dag ... pfff alles werkt gewoon zoals ik het wil.
                        Ja, voor sommige zaken niet altijd ideaal maar de meeste klagers zijn er enkel omdat ze het op internet gelezen hebben. Niet elke klager heeft ook problemen hoor, het zit vaak ook gewoon in het koppeke.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Op zich heb je wel gelijk natuurlijk, de nieuwe config is voldoende voor de doorsnee gebruiker en een zegen voor digibeten, maar als je iets meer wil en bijvoorbeeld bij thuiswerkers kunnen er zich wel eens onverwachte problemen voordoen.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Ik vraag me af of ze bij Telenet ook wat van plan zijn... zonder de klanten in te lichten of de keuze te laten lijkt me dit onmogelijk

Willy
                            Onderschat Telenet niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Onderschat Telenet niet.
                              Onderschat de klanten niet.

Kooi van Faraday ... zegt u wel iets zeker?
                              Past perfect rond zo'n router.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Onderschat de klanten niet.

Kooi van Faraday ... zegt u wel iets zeker?
                                Past perfect rond zo'n router.
                                Binnenkort allemaal met een kooi van Faraday rond het hoofd dan, want als de eindgebruikers dat evengoed gaan kunnen als ze WiFi beveiligen...

Comment

Working...
                                X