Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet nieuwe modem met ingebouwde router

17 januari modem gaan halen in een telenetshop na verschillende malen telefoneren en ettelijke minuten aan de lijn te hebben gehangen, komen ze morgen mijn self starter pakket nakijken en fiksen.
    Dit zou gratis moeten zijn omdat ik dinsdag op een sms van hun heb gereageerd, ik hou mijn hart alvast vast wat het factuur betreft.
    Nog iets, ik gisteren meegedaan aan 1 jaar gratis fibernet meer dan twee proberen een geel camionette vast te krijgen noppes.
    Iemand daarmee gewonnen of wat zijn de ervaringen, bij twitter kwamen de winnaars vroeger binnen dan dat de camionette ter plekke ging op scherm.
    Ik vond dit maar heel vreemd.
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Comment

Blijft bij jullie 'snelheid" constant ?

Normaalgezien zit ik rond de 57Mbps down met fibernet 60. Gisterennamiddag (woensdag Schoolgaande jeugd thuis) viel dat terug naar amper 30 Mbps. Vandaag weer van dattum. Hoe "normaal" is dat ? Ze garanderen natuurlijk geen 60 Mbps maar de helft verliezen (omdat er veel volk op de lijn zit) ??? De upload blijft wel constant.

Niet dat het internet daarom hapert, maar het irriteert me wel wat.
      Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Met fibernet 40 bekom ik :

Last Result:

Download Speed: 37805 kbps (4725.6 KB/sec transfer rate)
        Upload Speed: 1905 kbps (238.1 KB/sec transfer rate)
        Latency: 9 ms
        27 januari 2011 19:18:25 GMT+01:00

En met een andere pc :

Last Result:
        Download Speed: 37738 kbps (4717.3 KB/sec transfer rate)
        Upload Speed: 1905 kbps (238.1 KB/sec transfer rate)
        Latency: 7 ms
        27 januari 2011 19:39:36 GMT+01:00

Opgelet : Het "draadloze" is uitgeschakeld op de Telenet router. Ik gebruik een Linksys E3000
        Last edited by Grupello; 27 januari 2011, 19:42.

Comment

Sinds vandaag fibernet 60, had Shake+ met turbonet XL
          Ging allemaal goed.
          Was in orde tegen ongeveer 12 uur.
          Om 14 uur even alles weg (tel+internet)
          Modem uit stopcontact, startte opnieuw op en tot nu verbinding behouden.
          Snelheid blijft ook ongeveer zelfde.
          Wireless router in modem uitgeschakeld, gebruik liever verder de Airport Extreme

- Canon 40D | Canon EF-S 17-55mm F2.8 IS USM | Canon EF 50mm F 1.8 II | Canon 70-200 f4.0 IS USM L | Canon 100-400 IS USM L |Canon Speedlite 430 EX - Canon Powershot G7 -

Comment

Mijn resultaten vanmorgen met Fibernet 40. Ik gebruik wel het ingebouwd draadloos modem. De ontvangst is uitstekend in de ganse woning. En digicorder en desktop rechtstreeks aangesloten. Dus switch en Linksys router verwijderd. Dat scheelt hem toch 2 stopcontacten

Comfortably numb with my Pentax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yanmik Bekijk bericht
              Sinds vandaag fibernet 60, had Shake+ met turbonet XL
              Ging allemaal goed.
              Was in orde tegen ongeveer 12 uur.
              Om 14 uur even alles weg (tel+internet)
              Modem uit stopcontact, startte opnieuw op en tot nu verbinding behouden.
              Snelheid blijft ook ongeveer zelfde.
              Wireless router in modem uitgeschakeld, gebruik liever verder de Airport Extreme

ik had zelf nen d-link wireles router en heb geprobeert om die te behouden, maar da is mij niet gelukt
              telkens ik probeerde om mijn eigen router te installeren .had ik geen internet nie meer
              nogthans had ik de router van telenet uit geschakeld.
              iemand een idee hoe ik deze terug kan installeren??
              ps : ik heb nu fibernet40 met de selfstarter modem die wel geinstalleerd is door telenet
              bd0379be

Comment

Vandaag technieker langsgeweest om de boel te activeren ...

Loopt die binnen met een nieuwe modem, ahhh ... hier hangt al ene!
                Euuuuh ja, die heb ik geplaatst uit de self install kit.
                Oei, dat hadden ze niet zo meegegeven, wat is het probleem dan nog?
                Ahhh ... die kan ik niet activeren want dat loopt niet door.
                Normaal zegt hij, is maar even het nummer in te geven en het is opgelost ... hebben ze dus weer vergeten of verkeerd gedaan in het Telenet-center.
                Kon dat dan niet telefonisch?
                Ja, dat kon maar ze hebben blijkbaar niet alles goed begrepen en denken dat we altijd moeten gaan ... weer gebrek aan info zegt hij.
                Geeft dus nummer in op zijn laptop en geen twee minuten erna begon alles te flikkeren wat moest en werkte alles vlot.

Dus ... weer een tevreden mens.
                Last edited by VerSeg; 31 januari 2011, 23:34.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                  ik had zelf nen d-link wireles router en heb geprobeert om die te behouden, maar da is mij niet gelukt
                  telkens ik probeerde om mijn eigen router te installeren .had ik geen internet nie meer
                  nogthans had ik de router van telenet uit geschakeld.
                  iemand een idee hoe ik deze terug kan installeren??
                  ps : ik heb nu fibernet40 met de selfstarter modem die wel geinstalleerd is door telenet
                  Hier ook Fibernet 40 en met eigen Linksys router er achter.
                  Niks speciaal gedaan, gewoon na activering van de nieuwe Telenet Router mijn eigen router eens laten herstarten om een nieuw IP-adres te bekomen en alles was in orde.
                  Eigen IP-range (dhcp) ligt niet in dezelfde reeks als die van Telenet-router en dat is een van de vereisten om geen conflicten te hebben.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Eind goed al goed lees ik hier, ook hier bij mij thuis met mijn nieuwe modem van Telenet en mijn Fibernet 40. Op dit moment is dit topic 1382 keer bekeken met 52 reakties. Het topic werd door mij opgestart.
                    Waarvoor mijn allergrootste dank.
                    Nu even terug naar de origine : Kijk ook eens naar mijn foto's, want daar gaat het toch over op deze site van BD ?
                    Last edited by Grupello; 1 februari 2011, 00:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                      Nu even terug naar de origine : Kijk ook eens naar mijn foto's, want daar gaat het toch over op deze site van BD ?
                      Da's off-topic.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Download Speed: 57149 kbps (7143.6 KB/sec transfer rate)
                        Upload Speed: 3197 kbps (399.6 KB/sec transfer rate)
                        Latency: 15 ms

fibernet 60

Comment

Bij mij loopt alles weer zoals het hoort.

Tem zaterdag problemen gehad. Dus nog maar 'ns eens alles gecheckt. En dan aan telenet geschreven.

Het is misschien puur toeval maar zondag de desktop rechtstreeks aan de modem gehangen (dochter lastig vanwege geen wifi ). Liep als een trein. In de namiddag de router (terug op fabrieksinstellingen) er weer tussengezet. Dat bleef ook prima lopen, dus na een paar uur weer m'n eigen instellingen teruggezet. En dat was ook geen probleem.

Pas vandaag antwoord gehad van TN dat het inderdaad niet normaal was, maar dat ze geen probleem konden vaststellen met hun modem. Dus mocht ik de optie "vermoedelijk niet betalende technicus" eventueel gebruiken. Voorlopig is dat niet nodig. Maar het blijft koffiedik kijken waarom er van woensdag tot zaterdag problemen waren.
                          Computer nerds don't byte, they just nibble a bit

Be careful who you shoot; they may shoot back

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Hier ook Fibernet 40 en met eigen Linksys router er achter.
                            Niks speciaal gedaan, gewoon na activering van de nieuwe Telenet Router mijn eigen router eens laten herstarten om een nieuw IP-adres te bekomen en alles was in orde.
                            Eigen IP-range (dhcp) ligt niet in dezelfde reeks als die van Telenet-router en dat is een van de vereisten om geen conflicten te hebben.
                            kan het zijn dat ik die dhcp moet uitschakelen of wat moet ik doen om mijn eigen router te kunnen gebruiken
                            want volgens men mij verteld heeft zou die d-link router sneller moeten zijn dan die router van telenet
                            grtz
                            bd0379be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
                              kan het zijn dat ik die dhcp moet uitschakelen of wat moet ik doen om mijn eigen router te kunnen gebruiken
                              want volgens men mij verteld heeft zou die d-link router sneller moeten zijn dan die router van telenet
                              grtz
                              Of de D-link sneller is ... hangt wat af wat daarmee bedoeld wordt.
                              Ge moet zien dat uw router geen IP-adressen voorziet in dezelfde IP-range als de router van Telenet ... da's al om de meeste conflicten te voorkomen.
                              Die DHCP van Telenet zit standaard in de 192.168.0.xxx reeks, als de uwe dan bijvoorbeeld in de reeks 192.168.2.xxx zit zal je niet veel conflicten krijgen.
                              Kunt ge die D-link anders niet instellen als switch en de DHCP van de Telenet-router gebruiken?
                              Het merk dat Telenet gebruikt is hier wat minder gekend maar zo slecht is die router nu ook weer niet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik vraag me af of ze bij Telenet ook wat van plan zijn... zonder de klanten in te lichten of de keuze te laten lijkt me dit onmogelijk

Willy
                                Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                                X