Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

i-phone uit Amerika

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: i-phone uit Amerika

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
    Er is hier een beetje verwarring: de douane gebruikt geen scanners. Het is ook de Amerikaanse douane niet die je problemen oplevert bij uitvoer, maar de Belgische bij invoer (zie wettelijke beperkingen).
    Dan mag je van mij bij de Amerikaanse douane (ook wel "Borders and Customs" genaamd) eens gaan zeggen dat dat ding waar je jas, handbagage etc door gaat, geen scanner is Niet vergeten dat zowel op JFK, La Guardia en Newark tegenwoordig ook Full Body Scanners gebruikt worden, iets dat bij de preutse Amerikanen al voor genoeg hetze gezorgd heeft. Het kan zijn dat ik me vergis, maar ik dacht dat voor export van goederen boven een bepaalde waarde ook betaald moest worden?

Nelita, als je er niets op tegen hebt nog even te wachten, is er niet veel dat je zal tegenhouden om een iPhone mee te brengen uit Amerika.

Rudy, het zou me niks verbazen dat ze in LV gewoon niet op de hoogte zijn van het feit dat het wel mag (al iets langer dan 3 maand ook), of het gewoon niet doen uit het prachtige Amerikaanse "general ignorance"

Comment

Ja, hoor, ik kan zeker wachten! 'k Ben zelf nog nooit in Amerika geweest en ik kan me dus ook helemaal niet inbeelden hoe het eraan toegaat... Ik zal mijn droompje voorlopig dus maar laten varen.
      Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
        Ja, hoor, ik kan zeker wachten! 'k Ben zelf nog nooit in Amerika geweest en ik kan me dus ook helemaal niet inbeelden hoe het eraan toegaat... Ik zal mijn droompje voorlopig dus maar laten varen.
        Ok.
        Nu moet je het weer van ginds ook niet meer in de gaten te houden.
        Het gaat tot -11°C vriezen in New York en daar kan de iPhone niet tegen....
        Staat ook in de handleiding: te gebruiken vanaf 0°C enz.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
          Niet vergeten dat zowel op JFK, La Guardia en Newark tegenwoordig ook Full Body Scanners gebruikt worden, iets dat bij de preutse Amerikanen al voor genoeg hetze gezorgd heeft.
          Beetje offtopic maar ik geef de preutse (beter: hypocriete) Amerikanen wel gelijk deze keer.
          Foto's van mijn naakt lijf OF me grondig laten betasten door een dikke Amerikaan die Hank noemt, op plaatsen waar ik zelf bijna niet aankan... En dan zwijg ik nog over mijn eventueel lief of mijn hypothetische kinderen die ze scannen of bepotelen.

Privacy vs veiligheid vs paranioa...

ontopic: iPhone is helaas één van die dingen die géén goed idee zijn om binnen te smokelen vanuit Amerika. Lenzen en camera's, dat lukt nog. Maar dan krijg je nog problemen met garantie.

Comment

Dan mag je van mij bij de Amerikaanse douane (ook wel "Borders and Customs" genaamd) eens gaan zeggen dat dat ding waar je jas, handbagage etc door gaat, geen scanner is
            Dat is de security die je door moet om op het vliegtuig te stappen. Die heb je bij vertrek in zaventem ook en heeft niets met douane te maken. Dan heb je nog homeland security als je de VS binnengaat, die gasten die ja afdrukken scannen en paspoort checken, enz... dan heb je nog customs bij het binnengaan van de VS die checken of je etenswaren, zaden, enz wil importeren...

Bij het buitengaan, enkel security die trekken zich niet aan hoeveel iphones je meehebt, natuurlijk kan het aantal telefoons verdacht zijn als je er een bom mee kan maken... :-)

Bij het binnenkomen van Belgie heb je dan de douane en die maken wel een punt van wat je importeert

Comment

Dan zullen de bordjes "Borders en Customs" verkeerd opgehangen zijn, neem ik aan?
              Hoe dan ook...

Nelita, het wachten daar ik op doelde sloeg niet op het feit dat je hem NIET moest/mocht meenemen, dan wel het tegenovergestelde. Met wachten bedoel ik dat, wanneer je hem hier gekregen hebt, het waarschijnlijk nog een tijdje (een maand waarschijnlijk) zal duren eer je hem kan gebruiken.

Kijk ook eens op www.forum.iculture.nl

Comment

Ik woon in de VS, vlieg heel geregeld terug naar Belgie en de douane is het allerminst van mijn zorgen die zullen je doorgaans niet tegenhouden. Wat wel belangrijk is om weten is dat er bij het uitkomen van de iPhone 3GS er massaal klachten binnen zijn gekomen van diefstal door luchthavenpersoneel wanneer je deze in de koffers mee inchecked dus dit zou ik zeker afraden.

Onderstaande ervaring bij AT&T zal vermoedelijk wel kloppen maar dit wil nog niet zeggen dat je zelf ook op die manier gehopen wordt. Zelf AT&T klant en ik vind de behandeling eerder willekeur. Wat in de ene winkel kan willen ze niet in de andere winkel doen, enz enz... zo kunnen ze bv. ook je iPhone unlocken voor jou (dit is recent legaal in de VS). Het heeft ons wel 4 winkelbezoekjes gekost eer dit lukte: de ene winkel wou wel maar de persoon die dat deed was er niet, een andere winkel heeft ons wandelen gestuurd (maar nooit gezegd dat ze dit niet konden of wouden doen raar genoeg - lang verhaal) en tenslotte hebben we dan toch een AT&T store gevonden die de iPhone voor $65 wou unlocken. Nu, wij hebben een Social Security Card, zijn gekend als klant sinds 1 jaar enz enz.. het doel van de 'unlock' was vnl. om deze op een Belgisch netwerk verder te kunnen gebruiken dus de omstandigheden zijn hier ook anders.

Moraal van het verhaal: AT&T stores worden onafhankelijk uitgebaat en wat in de ene kan is daarvoor niet mogelijk in de andere

Comment

Als ge die in de States koopt heb je ook maar één jaar garantie. Geen probleem als je die maar een jaar gebruikt. States buitengaan is geen probleem. Alleen de douane in België kan iets moeilijker zijn. Maar ik geloof dat ze alleen maar - als ze er je uitpikken - je bagage onderzoeken. Een gsm steek je gewoon in je binnenjas. Je moet natuurlijk wel zorgen dat die werkt. Dan zeg je gewoon dat je die gekocht hebt in België. Wordt natuurlijk wel een probleem als je terugkomt met iets dat je in België nog niet kunt verkrijgen (ipad 2 om maar iets te zeggen). Ik vermoed dat men echter wel meer interesse heeft in andere gevallen die zich met minder propere praktijken bezighouden dan een telefoon meebrengen uit zijn vakantieplaats.
                  Last edited by pnobels; 23 januari 2011, 18:17.
                  Nikon D90

Comment

Working...
                  X