Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring Mac Book Air

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ervaring Mac Book Air

Zijn er ervaringsdeskundigen met een mac book air

Het gebruik van flash geheugen van apple op iphone en ipad is razend snel
    maar hoe werk een mac book air met LR3 of CS5 tegen een gewone mac book (pro) die toch andere programma's zijn dan iphone/ipad apps
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: ervaring Mac Book Air

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    Zijn er ervaringsdeskundigen met een mac book air

Het gebruik van flash geheugen van apple op iphone en ipad is razend snel
    maar hoe werk een mac book air met LR3 of CS5 tegen een gewone mac book (pro) die toch andere programma's zijn dan iphone/ipad apps
    Ik hou dit in de gaten, zit de zelfde vraag.

Comment

Nieuwe macbook air met flashgeheugen is RAZENDSNEL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigrang Bekijk bericht
        Nieuwe macbook air met flashgeheugen is RAZENDSNEL
        JA, razendsnel, in starten van programma's en surfen, maar wat met iets serieuzere programma's? de processor is toch geen hoogvlieger?

Comment

Sven heeft deze onder handen mogen nemen, een review lees je op zijn site

Comment

http://tweakers.net/productreview/32...aar-2010).html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
              Sven heeft deze onder handen mogen nemen, een review lees je op zijn site
              had ik al gezien maar
              veel technische info is puur overgenomen van de site .
              Maar ik zou wel eens willen weten wat LR3 of CS5 presteert onder 1.86 ghz dan een gewone mac book of de pro

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

dan maar zelf de applestore binnen gelopen

mac book air is uitermate geschikt als consultatie laptop naast een vaste imac en ideaal voor op locatie (vb festivals) foto's direct via LR vlug binnen te halen, wat bewerkingen te doen en up te loaden naar een website of te mail

maar als enige laptop wordt de combinatie LR3 en CS5 met wat laagskes hier en daar, en een plugin trager dus als enige laptop: mac book pro

flash geheugen wordt zowieso de toekomst .....

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Als je veel kleine aanpassingen aan foto's maakt dan zal van die SSD nut hebben (veel foto's lezen schrijven). heb je eerder langere editeer sessies per foto met filters e.d. dan heb je meer aan de processor.

Je kan ook de 2 combineren uiteraard, een MBP met SSD!
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Het kan zijn dat ik het mis heb, maar mijn perceptie van de MacBook Air is dat die lichte laptop op de eerste plaats geschikt is voor (vliegtuig?)reizigers, voor wie elke gram bagage telt.
                    Maar als echte werkpaard verkies ik een MBP of liever nog: een desktop Mac.
                    Terwijl je eventueel een MBP als enige Mac zou kunnen hebben, kan ik me niet voorstellen dat je dat met een MacBook Air zou doen.
                    Het klopt uiteraard wel dat SSD de toekomst is.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik kan alleen maar bevestigen wat al eerder verteld is: MBA is razendsnel! Flash geheugen (of ssd) is zeker de toekomst.

Sven

PS David: Afmetingen, gewicht en dergelijke meet ik nooit na (dat is een bewuste keuze). Maar de duurtijd van de batterij heb ik wel zelf getest. De reden dat ik probeer te vermijden om opstarttijden en de tijd voor een Lightroom opent ook wil vermijden is simpel: een LR van 2GB zal veel sneller opstarten dan de mijne van 1TB.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Het kan zijn dat ik het mis heb, maar mijn perceptie van de MacBook Air is dat die lichte laptop op de eerste plaats geschikt is voor (vliegtuig?)reizigers, voor wie elke gram bagage telt.
                        Maar als echte werkpaard verkies ik een MBP of liever nog: een desktop Mac.
                        Terwijl je eventueel een MBP als enige Mac zou kunnen hebben, kan ik me niet voorstellen dat je dat met een MacBook Air zou doen.
                        Het klopt uiteraard wel dat SSD de toekomst is.
                        vandaar ook mij conclusie:
                        1 apple: Mac book pro of Imac
                        2 apple's: Mac book air en Imac

en missch eerder mac book air dan ipad

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          ...
                          en missch eerder mac book air dan ipad

Ik zou alleszins ook de MB Air verkiezen boven een iPad. Kun je m.i. veel meer mee doen!
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Macbook kopen, SSD inbouwen. Misschien kan je dit laten doen door een officiële Apple hersteller zodat de garantie niet vervalt?
                            Ik heb trouwens een 2009 i7 imac en dat valt behoorlijk tegen.. Dan beter een Mac Pro

Comment

Working...
                            X