Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Eigenlijk ben ik (buiten de soms hoge amusementswaarde van zulke 'volwassen' discussies) vooral geïnteresseerd in één reactie die hier echter nooit zal komen: die van de verkoper.
    Een verhaal heeft altijd 2 kanten, en van dit verhaal (en van vele andere) zullen we er maar één horen

De uitkomst is meestal dezelfde: een hoop onvriendelijke reacties op elkaar om een onbenullige reden. En zeggen dat er zoveel leukere dingen bestaan in het leven

Grtz, en nog veel plezier verder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Maar ja, zoals ik reeds eerder aanhaalde : normen en waarden gelden in deze maatschappij niet voor iedereen. Menigeen heeft er trouwens ook geen benul meer van. Het is zoals iemand, in deze topic, eerder al aanhaalde : het zit hem allemaal in de opvoeding.....
      En de normen en waarden van een klant? Ik ben echt niet de enige die gewoon wéét dat ik niet met een wafel in een electro-winkel moet binnenstappen...

De verkoper wil zijn zaak gewoon proper houden en vermijden dat iederéén zijn lunch meebrengt. Dat is OOK gewoon zijn job. Ik wil geen winkel waar iedereen met zijn ijscreme of wafel rondloopt, dus ik ben daar blij om.

En "bullebak" en "roepen voor de hele winkel", dat is subjectief. Beetje stem verheffening horen, is voor sommigen al een rode lap voor stier... en dan is het feit of ze zelf verkeerd zijn of niet al niet meer van belang... beetje mentaliteit van vandaag.

Inderdaad zoals hierboven: het verhaal van de verkoper zou wel eens interessant zijn.
      Want topics als deze, dat is gewoon ventileren van frustraties en in die context is de gemiddelde mens niet vies van wat overdramatisering links of rechts. Ik viseer hierbij niemand, ik spreek algemeen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1

Maar ja, zoals ik reeds eerder aanhaalde : normen en waarden gelden in deze maatschappij niet voor iedereen. Menigeen heeft er trouwens ook geen benul meer van. Het is zoals iemand, in deze topic, eerder al aanhaalde : het zit hem allemaal in de opvoeding.....
        Miel
        Het weten dat je met een half-opgegeten wafel beter niet in de eerste de beste zaak binnenstapt (al was het maar om opmerkingen te vermijden) valt mijn inziens òòk binnen wat je het normen- en waardenbesef kan noemen.
        En inderdaad, het is opvoeding. Maar dan zou de logische gevolgtrekking zijn dat TS zijn kinderen vertelt dat het OK is om met half opgepeuzelde etenswaar een winkel binnen te stappen als verstandige volwassene, want dat, ook al is het fout wat je doet, de winkelbediende tòch altijd beleefd en vriendelijk moet blijven...

mvg,
        Bart

PS: soms lijkt het er op alsof normen- en waardenbesef een soort èènrichtingsverkeer moet zijn, waarbij men vindt wèl tegen stroom te mogen rijden en dat de anderen vriendelijk opzij moeten gaan, stoppen en nog eens gedag moeten zeggen...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Het weten dat je met een half-opgegeten wafel beter niet in de eerste de beste zaak binnenstapt (al was het maar om opmerkingen te vermijden) valt mijn inziens òòk binnen wat je het normen- en waardenbesef kan noemen.
          En inderdaad, het is opvoeding. Maar dan zou de logische gevolgtrekking zijn dat TS zijn kinderen vertelt dat het OK is om met half opgepeuzelde etenswaar een winkel binnen te stappen als verstandige volwassene, want dat, ook al is het fout wat je doet, de winkelbediende tòch altijd beleefd en vriendelijk moet blijven...

mvg,
          Bart

PS: soms lijkt het er op alsof normen- en waardenbesef een soort èènrichtingsverkeer moet zijn, waarbij men vindt wèl tegen stroom te mogen rijden en dat de anderen vriendelijk opzij moeten gaan, stoppen en nog eens gedag moeten zeggen...
          Ook als die in papier verpakt is en er niet van gegeten wordt????
          Over die 'logische gevolgtrekking' absurder heb ik het nog niet gehoord!
          Zullen we die logica eens doortrekken?
          Stel je rijdt te snel en je wordt geverbaliseerd. Zou je het dan goed vinden als die agent je begint uit te kafferen en twee: dan zou je aan jouw kinderen zeggen vlam er maar op los.
          Ik zal me maar onthouden van verdere logica....
          Éenrichtingsverkeer??? Blijkbaar heb jij in jouw leven nog niets verkeerds gedaan
          Maar goed, ik zal het hier maar bij laten want anders loopt het hier waarschijnlijk uit de hand
          D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Ik meen al de hele tijd beleefd en vriendelijk te zijn. Dus als iemand zegt dat 't uit de hand zal lopen...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Dat de gepensioneerden is ergens anders gaan zagen en hun tijd verdoen.

Comment

Stel je rijdt te snel en je wordt geverbaliseerd. Zou je het dan goed vinden als die agent je begint uit te kafferen
                Wel nu ikke nog eens, ik heb vroeger eens een proces gehad, reed een eenrichtingstraat verkeerd binnen, en natuurlijk, het buske
                Ik moest mijn rijbewijs afgeven om het proces te kunnen maken, en ...
                "ahhhh meneer heeft zelfs een C, en weet niet dat hij hier niet mag komen?? En dan dat lang haar, ziet ge daar wel goed mee? "en die lachten me vierkant uit, en ik heb dat nog moeten betalen ook, en hard op mijn tanden moeten bijten, want als ge iets terug zegt, nog smaad ook nog zeker ?? Die had me evengoed "lief" kunnen zeggen, "mijnheer u mag hier niet komen, draai u om en rijd terug " . Maar dat zei hij niet, dus ...een pv. In alle lagen gebeurt het dat er zijn die hun machtspositie ge (mis) bruiken. En soms moeten we het slikken , want zij ( verkopers, en bazen en ... ze hebben op het einde toch altijd gelijk.)
                Of kent ge het algemeen reglement niet ?
                regel 1 : den baas heeft altijd gelijk.
                regel 2 : als den baas geen gelijk heeft, ga dan naar regel 1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                  Zo zo, als entrée in het topic kan die wel tellen...
                  Zeker qua meerwaarde in de discussie.

Al is het misschien wèl stof voor een ander topic. Kan een serieuze discussie gaan worden, waar ik mij dan liever niet mee bemoei, aangezien ik vlak tussen het jong geweld en de gematigde (of, zoals hierboven genoemd, zagende) gepensioneerden in zit...

mvg,
                  Bart

PS: ik denk trouwens niet dat gepensioneerden meer zagen als jonge gasten. En over dat tijd verdoen... daar kan ook nog een rondje worden over gezaagd vrees ik.

Comment

Stel je rijdt te snel en je wordt geverbaliseerd. Zou je het dan goed vinden als die agent je begint uit te kafferen...
                    Ook hier weer geldt, en nog meer als in het hele verhaal van TS want je bent een potentieel gevaar voor anderen, dat je wèèt dat je te hard rijdt, dat je ook wèèt dat het niet mag. En toch sta je er op dat de persoon die je er op moet wijzen dat je fout bezig bent (terwijl je 't verdomd goed wèèt) zich wèl aan de regeltjes moet houden?
                    Vreemde redenering: ik hoef me niet aan de wetten en andere regeltjes te houden, want ik ben een verstandige volwassene, maar als je er mij op wijst dat ik de wet of de regeltjes overtreedt, gelieve dan wel beleefd en vriendelijk te blijven. Beleefdheidsregels mijn richting uit moeten toch wel gerespecteerd worden zeker!!!

En verder: te hard rijden, met sterk geurende wafeltjes (al dan niet mooi verpakt) in een winkel paraderen, winkelbediendes treiteren met kleine briefjes om een groot bedrag te betalen, etc. zijn vormen van provocatie. En provocatie is uitlokken... Dus niet schrikken als er 's iemand zijn geduld verliest op een bepaald punt.
                    Als ik met een NIET-brandende sigaret in mijn bakkes ga rondlopen in een openbaar gebouw, dan kan ik echt wel verwachten dat er snel reactie op zal komen, ook al ben ik op dat moment NIET aan het roken. Net zo min aan het roken als TS zijn eega aan het eten was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                      @Jeroen: een beetje dimmen aub.

Comment

(...)Stel je rijdt te snel en je wordt geverbaliseerd. Zou je het dan goed vinden als die agent je begint uit te kafferen (...)
                        Ah het is dus al geen opmerking niet meer die de verkoper gaf, maar gewoon uitkafferen en beledigen? Wat ga je nog uit je mouw schudden? De verkoper nam de vrouw in een houdgreep en beval VerSeg die wafel ter plekke in brand te steken op straffe van 268 zweepslagen? En hoe we dat normaal kunnen vinden?

zucht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          De manier waarop gereageerd wordt door sommigen die vinden dat TS en zijn ega onheus behandeld werden over de hele lijn, zijn mijn inziens even onvriendelijk als de door TS aangehaalde wijze van spreken door de winkelbediende...

Waar is de tijd dat er een discussie kon worden gevoerd op een beleefde manier... Maar blijkbaar is het heden tendage compleet normaal om onbeschofte opmerkingen te maken richting mensen die niet dezelfde mening zijn toegedaan. En vooral in een topic als dit, waarin onvriendelijkheid wordt aangeklaagd, is dat echt haaks op wat men zèlf van anderen verwacht... Beetje vreemde redenering: eisen van een ander dat hij/zij ten allen tijde vriendelijk en beleefd is, maar zelf de elementaire beleefdheidsregels compleet negeren (of zich er niet van bewust zijn dat deze bestaan).
                          In een duscussie is het perfect mogelijk je mening te verkondigen, te verdedigen en niet van je standpunt af te wijken, zonder grof of persoonlijk te worden.

En het is niet de eerste keer dat ik deze tendens waarneem. Zowel hier als op andere forums.

mvg,
                          Bart
                          Ik volg je hier, al lijkt het op BD wel sterker aanwezig dan op andere forums.
                          2 tendensen, het brutalere weerwerk, al dan niet versterkt door de oneliners.
                          Maar ook altijd maar weer " de mijne is de beste" zonder iets van de rest te kennen.
                          Tja, het zal er wel bijhoren zeker?

Comment

Er wordt hier nogal wat gequote met uit zijn verband gerukte zinnen en halve zinnen.
                            Maar bon, daar ga ik niet meer op reageren.
                            Wat ik kan opmaken, uit de posts van sommigen hier op deze discussie, is dat als er iemand een fout begaat anderen het recht hebben om die persoon uit te kafferen.... want jij begaat die fout en dan verdien je dat.....
                            Ervaring is iets wat je verkrijgt door het leren van/uit fouten.
                            Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd... diegenen die foutloos zijn
                            Miel
                            D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het was weer leuk winkelen zaterdag.

... Leuven ... Theys Expert ...
                              Lopen we daar toch al een tiental minuten rond en hoor ik een van de verkopers plots wat roepen naar mijn vrouw ... ik twijfelde even of ik het wel goed begrepen had maar inderdaad, hij wees haar gewoon de deur omdat ze een klein stuk Luikse wafel in de hand had.
                              ....
                              Nog nooit meegemaakt op 45 jaar!
                              Dat was zeker die jonge gast. Hij kan zich bij fotokar in leuven aansluiten.

Neen echt niet te doen die gast. Mijne eerste stereo kwam van daar, maar zal nu toch maar aan den overkant gaan als ik iets van hifi nodig heb.

Comment

Er wordt hier nogal wat gequote met uit zijn verband gerukte zinnen en halve zinnen.
                                Maar bon, daar ga ik niet meer op reageren.
                                bij deze:
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X