Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vriendelijk bij Theys Expert ... pfff

Tijdens de solden is het zo'n overrompeling in sommige winkels en de meeste klanten zijn varkens. Die verkopers maken overuren om elke dag alles op te ruimen.

Mijn vrouw mag niet haar huis na sluitingstijd totdat de volledige winkel terug op orde ligt. Je kan het niet voorstellen wat echte solden klanten doen. Alles op de grond gooien of door elkaar zetten. Ze krijgen meestal ook geen commissie op de verkoop maar een gewoon (laag) maandloon. En deze maand zijn de overuren niet extra betaald want het zit meestal in het contract ingebakken dat dit erbij hoort.

In een TV winkel kan ik mij voorstellen dat ze alle TV's elke dag kunnen kuisen door de vele vuile vingers.

Jullie waren helaas de druppel die de emmer deed overlopen. Hij had niet zo brutaal moeten zijn, maar verliezen we niet allemaal soms ons geduld eens.

Laat het los, het is het niet waard om je er druk over te maken. Er zijn trouwens ook TV winkels genoeg voor jou om naar toe te gaan.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Mijn moeder zei altijd: De toon maakt de muziek.

Als ik hier op het werk iedereen moest afsnauwen omdat ik mijn geduld verlies, dan zat ik nu zonder werk.
      Ettelijke keren per uur en per dag dienen wij het zelfde te herhalen.
      Ik heb hier nog nooit geroepen.
      Op mijn vorig werk (eigenlijk hetzelfde werk als nu maar beter betaald ) 18 jaar gezeten maar 1 keer met mijn vuist op de toog geslagen, ook alleen maar omdat de andere dat ook deed om mij te intmideren.
      Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Mijn vrouw mag niet haar huis na sluitingstijd totdat de volledige winkel terug op orde ligt. Je kan het niet voorstellen wat echte solden klanten doen. Alles op de grond gooien of door elkaar zetten. Ze krijgen meestal ook geen commissie op de verkoop maar een gewoon (laag) maandloon. En deze maand zijn de overuren niet extra betaald want het zit meestal in het contract ingebakken dat dit erbij hoort.

With all do respect... Part of the job... uw vrouw heeft vrijwillig een contract getekend denk ik zo...
        Als ik in het buitenland zit bij een klote-klant dan is dat ook zo, ik MOET ook vriendelijk blijven en lachen en doorwerken. Klant is koning. Al begrijp ik uw vrouw ook, maar je weet dat er 2x per jaar een solden periode is en dat de mensen die daarop afkomen niet allemaal normaal en proper zijn. Aangezien ik niet tot die 100.000 den marginale solden jagers hoor die alles over hoop gooien... Stoor ik mij daar ook aan.

Respect voor sommige mensen hun werk is soms ver zoek... jammer...
        5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          ps heb men abonnement op dezen topic opgezegd. En een mailtje gestuurd naar Theys over dezen topic ( ken de mens wel niet, maar als ze kwaad erover klappen, en er niet meer binnenkomen, mag hij dat ook weten
          Hoe kleinzielig ... geen interesse meer tonen in een topic maar langs de andere kant wat olie op het vuur gooien.

Wat Theys betreft ... hij weet dat we er niet meer komen want we hebben het hem persoonlijk gezegd en nog eens per mail bevestigd. Dus ge komt wat laat met uw onnozele actie!
          Als hij nu wat klantvriendelijk wil zijn en toegeeft dat hij wat te kort geweest is, dan kan hij daar zelf een antwoord op verzinnen maar 9/10 komt dit nooit.

Wat een trui maat medium betreft ... die hebt ge ook met een V-kraag.
          Last edited by VerSeg; 18 januari 2011, 16:09.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Punt blijft dat Theys u fatsoenlijk had moeten behandelen.
            Alles kon ook discreet afgehandeld worden.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Punt blijft dat Theys u fatsoenlijk had moeten behandelen.
              Alles kon ook discreet afgehandeld worden.
              Dat is alles.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik kan mij goed voorstellen dat er op bepaalde momenten op niet al te vriendelijke toon wordt gereageerd op bepaalde zaken. En dat is inderdaad totaal ongepast.
                Maar... of het nu om een klein stukje wafel in de hand van de volwassene gaat, of om een volledige wafel in een kinderhand, dat blijft hetzelfde.
                Om een rare vergelijking te maken: een sigarettepeuk in de hand van een volwassene maakt evenveel rook als een volledige sigaret in de hand van een tiener... dus moet ik niet met een sigaret in openbare gebouwen komen.

Bekijk het ook eens vanuit een ander standpunt: hoe kan een moeder aan haar kind vertellen dat het niet mag, als jouw vrouw er wèl met die wafel rondloopt?
                Ik ben er vast van overtuigd dat jouw vrouw de properheid zelve is, maar je kan als winkelier toch moeilijk zeggen dat enkel propere mensen etenswaar mogen bij zich hebben?

En wat de opmerking over dat stokbrood betreft: er is toch wel een niet geringe nuance tussen een stokbrood in papierzak en een luikse/brusselse wafel die je opsmikkelt... Ik vind die vergelijking dus niet opgaan.

Mijn conclusie van het geheel? De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht. Maar de manier waarop was blijkbaar beneden alle peil.

mvg,
                Bart
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  Ik kan mij goed voorstellen dat er op bepaalde momenten op niet al te vriendelijke toon wordt gereageerd op bepaalde zaken. En dat is inderdaad totaal ongepast.
                  Maar... of het nu om een klein stukje wafel in de hand van de volwassene gaat, of om een volledige wafel in een kinderhand, dat blijft hetzelfde.
                  Om een rare vergelijking te maken: een sigarettepeuk in de hand van een volwassene maakt evenveel rook als een volledige sigaret in de hand van een tiener... dus moet ik niet met een sigaret in openbare gebouwen komen.

Bekijk het ook eens vanuit een ander standpunt: hoe kan een moeder aan haar kind vertellen dat het niet mag, als jouw vrouw er wèl met die wafel rondloopt?
                  Ik ben er vast van overtuigd dat jouw vrouw de properheid zelve is, maar je kan als winkelier toch moeilijk zeggen dat enkel propere mensen etenswaar mogen bij zich hebben?

En wat de opmerking over dat stokbrood betreft: er is toch wel een niet geringe nuance tussen een stokbrood in papierzak en een luikse/brusselse wafel die je opsmikkelt... Ik vind die vergelijking dus niet opgaan.

Mijn conclusie van het geheel? De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht. Maar de manier waarop was blijkbaar beneden alle peil.

mvg,
                  Bart
                  Dit vat het perfect samen!
                  100% mee eens.
                  Rondlopen te smikkelen in zo'n zaken is nu eenmaal NOT DONE, volwassen of niet, goede klant of niet.

Mvg,
                  Frederic

Comment

Met recente wetten is veel veranderd maar enkele jaren geleden kon je als niet-roker niet eens die winkel binnen ... gooide men toen de rokers buiten?

Lees nog eens opnieuw ... ze had die gewoon vast in een stuk papier gerold, was niet aan het knabbelen in de winkel!

De opmerking van de winkelbediende was volkomen terecht.
                    Op basis van wat? Ge moogt niets vast hebben als ge een winkel binnen loopt?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Rondlopen te smikkelen in zo'n zaken is nu eenmaal NOT DONE, volwassen of niet, goede klant of niet.
                      Daar hebben we mijnheer "ik ben beter" weer.

Met een camion inhalen als het smog-alarm is is ook NOT DONE. Maar dan ben je eerste om fier te zijn over uw overtreding.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                        Een buschauffeur heeft me dat ook eens gelapt, toen ik een blikje opende op de bus terwijl het 35° was ! De bus stopte en hij riep over heel de bus dat ik mijn blikje in de vuilbak aan de halte moest gooien of hij zou blijven stilstaan !

Ik heb zijn baas dan maar gemaild.

Dan zwijgen we maar over chauffeurs die roken op de bus of zitten te bellen of met een Ipod op rondrijden !
                        en hij heeft lang moeten stilstaan? Of had je zo'n dorst dat het blikje dadelijk leeg was?
                        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

De manier waarop gereageerd wordt door sommigen die vinden dat TS en zijn ega onheus behandeld werden over de hele lijn, zijn mijn inziens even onvriendelijk als de door TS aangehaalde wijze van spreken door de winkelbediende...

Waar is de tijd dat er een discussie kon worden gevoerd op een beleefde manier... Maar blijkbaar is het heden tendage compleet normaal om onbeschofte opmerkingen te maken richting mensen die niet dezelfde mening zijn toegedaan. En vooral in een topic als dit, waarin onvriendelijkheid wordt aangeklaagd, is dat echt haaks op wat men zèlf van anderen verwacht... Beetje vreemde redenering: eisen van een ander dat hij/zij ten allen tijde vriendelijk en beleefd is, maar zelf de elementaire beleefdheidsregels compleet negeren (of zich er niet van bewust zijn dat deze bestaan).
                          In een duscussie is het perfect mogelijk je mening te verkondigen, te verdedigen en niet van je standpunt af te wijken, zonder grof of persoonlijk te worden.

En het is niet de eerste keer dat ik deze tendens waarneem. Zowel hier als op andere forums.

mvg,
                          Bart
                          Last edited by Voltigeur; 19 januari 2011, 11:22.
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

De manier waarop gereageerd wordt door sommigen die vinden dat TS en zijn ega onheus behandeld werden over de hele lijn, zijn mijn inziens even onvriendelijk als de door TS aangehaalde wijze van spreken door de winkelbediende...

Waar is de tijd dat er een discussie kon worden gevoerd op een beleefde manier... Maar blijkbaar is het heden tendage compleet normaal om onbeschofte opmerkingen te maken richting mensen die niet dezelfde mening zijn toegedaan. En vooral in een topic als dit, waarin onvriendelijkheid wordt aangeklaagd, is dat echt haaks op wat men van zèlf van anderen verwacht... Beetje vreemde redenering: eisen van een ander dat hij/zij ten allen tijde vriendelijk en beleefd is, maar zelf de elementaire beleefdheidsregels compleet negeren (of zich er niet van bewust zijn dat deze bestaan).
                            In een duscussie is het perfect mogelijk je mening te verkondigen, te verdedigen en niet van je standpunt af te wijken, zonder grof of persoonlijk te worden.

En het is niet de eerste keer dat ik deze tendens waarneem. Zowel hier als op andere forums.

mvg,
                            Bart
                            Een mens is een product van opvoeding en cultuur Bart.
                            Daar begint alles mee en daar eindigt alles ook mee
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Met een camion inhalen als het smog-alarm is is ook NOT DONE.
                              Volledig mee eens, maar wat heeft dat nu in 's hemelsnaam te maken met deze discussie..??

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Maar dan ben je eerste om fier te zijn over uw overtreding.

Waar heb ik dat ooit beweerd?
                              Wat ik wel ooit beweerd heb is dat ik een wagen met aanhangwagen -die amper 70km/u op de rechterrijstrook rijdt omwille van z'n slecht of niet gestrapte lading op z'n aanhangwagen -inhaal, louter uit veiligheid en te vermijden geen gekke manoeuvres te zou moeten doen als zo'n wagen met aanhangwagen begint te slingeren. Ook dat is veiligheid, want achter zo'n wagen blijven rijden is vaak miserie vragen.
                              Maar dit is volledig off-topic...

Btw, je schreeuwt de zogezegde onbeleefdheid van die verkoper uit in een topic, maar als ik dan reageer en het niet 100% met je eens ben begin je onbeleefd en wild om je heen te schoppen en oude koeien uit de gracht te halen die dan nog niet eens correct zijn...? Amai, het toppunt van hypocrisie...

Mvg,
                              Frederic

Comment

Maar blijkbaar is het heden tendage compleet normaal om onbeschofte opmerkingen te maken richting mensen die niet dezelfde mening zijn toegedaan. En vooral in een topic als dit, waarin onvriendelijkheid wordt aangeklaagd, is dat echt haaks op wat men van zèlf van anderen verwacht... Beetje vreemde redenering: eisen van een ander dat hij/zij ten allen tijde vriendelijk en beleefd is, maar zelf de elementaire beleefdheidsregels compleet negeren (of zich er niet van bewust zijn dat deze bestaan).
                                Lol, net wat ik ook schreef.

Mvg,
                                Frederic

Comment

Working...
                                X